קידום סרטון ביוטיוב/בפייסבוק. באיזו פלטפורמה כדאי לכם?
בשביל לענות על השאלה הזאת יש דבר חשוב שצריך להגדיר לפני שיוצאים לדרך – מה המטרה שלכם?
בכל מאמר שתקראו בנושא תמיד תתקלו בתשובה הזו כי המטרה כאן היא באמת חשובה ובמאמר הבא אסביר לכם מדוע.
קצת רקע על פרסום ב-Youtube:
נכון להיום, יוטיוב מאפשרים לפרסם בשתי שיטות הצגה:
In-stream
פרסום של הסרטון שרץ לפני הסרטון שבחרתם לראות, שבו הגולשים יכולים לדלג על הסרטון תוך 5 שניות. ניתן להוסיף לסרטון קישור אשר מפנה לאתר חיצוני בלחיצה על גבי הסרטון, היתרון הגדול הוא שעל הקליק הזה אתם לא משלמים. בנוסף, במידה ואתם בוחרים את שיטת ההצגה הזו ניתנת לכם האפשרות להעלות באנר בגודל 60*300 פיקסלים עם קישור חיצוני לאתר שלכם.
חשוב לציין שבפרסום מסוג זה מתחילים לשלם על הצפייה רק כאשר הגולש צפה בלמעלה מ-30 שניות מהסרטון, עד אז הצפייה היא ללא עלות. מה קורה אם הסרטון שלכם קצר מ-30 שניות? אתם תשלמו על צפייה בחלק יחסי מהסרטון שלכם.
In-display
שיטת ההצגה השנייה נקראת In-display, בשיטת הצגה זו אתם מעלים מודעה של הסרטון שלכם שתופיע לגולש לפי שיטת הטירגוט שבחרתם – מילות מפתח, תחומי עניין ועוד. במידה והגולש לחץ וראה את הסרטון אז גם לסרטון זה ניתן להוסיף קישור שיפנה לסרטון נוסף או לאתר חיצוני, וגם כאן הקליק הוא ללא תשלום. בשיטת הצגה זו, ממש כמו ברשת החיפוש, אתם נדרשים להכניס כותרת ותיאור. במקרה זה התשלום שלכם יהיה רק כאשר יקליקו על המודעה. שוב, ממש כמו ברשת החיפוש. המודעה שלכם תופיע בתוצאות החיפוש ביוטיוב, לצד סרטונים מוקרנים ועל גבי סרטונים.
קצת רקע על פרסום ב-Facebook:
כשאנחנו ניגשים לממשק, פייסבוק מציעה לנו מספר אופציות לפרסום, האופציה האחרונה – היא האופציה שמתאימה לנו.
לאחר העלאת הסרטון לממשק, תוכלו לבחור קהל יעד, לטרגט את הקהל הזה לפי נתונים גיאוגרפיים, דמוגרפיים, משתמשי מובייל ודסקטופ, וכמובן גם תחומי עניין.
במידה ואתם מנהלים דפי פייסבוק ודאי שמתם לב שמודעות המכילות סרטון מוטמע של יוטיוב נחשפות פחות מאשר מודעות המכילות סרטונים שהועלו ישירות לפייסבוק. לכן, מומלץ להעלות את הסרטון לפלטפורמה של פייסבוק ישירות.
לכל סרטון קיימת האפשרות להוספת כפתור ההנעה לפעולה, שיופיע בסוף ניגון הסרטון יופיע לגולשים כלינק לאתר חיצוני:
הסרטונים שלכם יכולים להופיע על גבי ה-News Feed:
ו/או במודעות צד:
בנוסף, כיום פייסבוק מאפשרת ניגון אוטומטי של סרטונים. סרטונים מתנגנים באופן אוטומטי ברגע שהגולש גולל ועובר עליהם באתר ו/או באפליקציה.
העובדה שהסרטונים מתנגנים למשתמשים באופן אוטומטי כמובן מעלה את כמות הצפיות בסרטון, ויכולה לגרום לכמה שיותר גולשים להיחשף לתוכן שלכם בצורה אורגנית
אז באיזו פלטפורמה הכי משתלם לכם לקדם את הסרטונים שלכם?
המאמר הזה נכתב לאחר קמפיין שניהלנו עם תקציב קליקים של למעלה מ-100,000 ₪ ב-8 מדינות שונות, לא כולל ישראל. התקציב נחלק לשניים בין פרסום ביוטיוב לפייסבוק, ובעקבות כך אני מעריך שהמסקנות שנגיע אליהם בהמשך הן מדגם די מייצג. המטרה הראשונית שלנו הייתה להגיע למספר הצפיות הגבוה ביותר שניתן בתקציב הזה.
עבור מסע פרסום זה היו לנו 5 סרטונים שונים, אשר כל אחד מהם עסק בתחום אחר, ולכן לכל סרטון התאמנו קהל יעד אחר.
לדוגמא, אחד מהסרטונים היה קשור לאומנות וטירגטנו אותו בצורה הבאה:
- מצאנו בפייסבוק דפים רלוונטים לאומנות, אמנים מובילים ותחומי עניין רלוונטים לאומנות, על מנת למצוא קהל יעד שעשוי לאהוב ולהעריך את הסרטון.
- ביוטיוב טירגטנו לפי שלוש שיטות שונות:
- מילות מפתח רלוונטיות לאומנות – ביצענו מחקר באמצעות כלי המילות מפתח של יוטיוב, וגם באמצעות מתכנן המילות מפתח הרגיל של אדוורדס.
- תחומי עניין רלוונטים.
- נושאים – סרטונים בנושא המדובר.
חשוב לציין כי התקציב הכולל התחלק באופן שווה בין חמשת הסרטונים ובאופן שווה בין פייסבוק ויוטיוב.
לאחר שהוצאנו את הנתונים מהממשקים של ה-Adwords ומה- Business Manager, הגענו למסקנות הבאות:
*המספרים עוגלו לנוחות הקורא.
- הפרסום ביוטיוב הניב לנו מספר חשיפות של למעלה מ- 2,500,000 צפיות לעומת למעלה מ-1,150,000 בפייסבוק.
- אחוז הצפייה בסרטון עמוד ביוטיוב על 6.48% (להזכירכם צפייה נחשבת רק לאחר 30 שניות), אחוז צפייה בפייסבוק – הינו 30%.
- מספר הצפיות ביוטיוב עמד על קרוב ל-160,000 לעומת 356,000 צפיות בפייסבוק.
- עלות לצפייה בפייסבוק הינה 0.2 ₪ בממוצע לעומת עלות צפייה של 0.45 ₪ בממוצע ביוטיוב.
אז לפי הנתונים שנראים פה שווה לכם להשקיע את תקציב הפרסום בפייסבוק! אז תלוי איך אתם מסתכלים על הנתונים…
שראינו את הנתונים לראשונה, ניתן היה להסיק כי משתלם לי יותר להשקיע בפייסבוק על מנת להגיע למטרה שהוגדרה מראש – להשיג כמה שיותר צפיות. כאשר מתחילים לרדת לרזולוציה נמוכה יותר ומתחילים להבין את הנתונים האמיתיים, מבינים שזה בלתי אפשרי להשוות את הנתונים של יוטיוב לעומת פייסבוק. הנתונים שהוצאנו מהממשקים של ה-Adwords וה- Business Manager לאו דווקא ברי השוואה, מאחר ויוטיוב מחייב על צפייה רק לאחר 30 שניות (דרך קמפיין In-stream שמשם היו לנו למעלה מ-93% מהצפיות) לעומת פייסבוק שמחייב על כל צפייה באשר היא.
כאשר התחלנו להיכנס לנתונים, ולהבין מה אומר כל נתון, הגענו למסקנות שונות לגמרי. החלטנו כי יש להשוות את הנתונים לפי 30 שניות של צפייה בסרטון (ניתן להוציא את הנתון הזה מפייסבוק):
*המספרים עוגלו לנוחות הקורא.
- הפרסום ביוטיוב הניב לנו מספר חשיפות של למעלה מ- 2,500,000 צפיות לעומת למעלה מ-1,150,000 בפייסבוק.
- אחוז הצפייה בסרטון עמוד ביוטיוב על 6.48% (להזכירכם צפייה נחשבת רק לאחר 30 שניות), אחוז צפייה בפייסבוק – הינו 4.47%
- מספר הצפיות ביוטיוב עמד על קרוב ל-160,000 לעומת 51,500 צפיות בפייסבוק.
- עלות לצפייה בפייסבוק הינה 0.78 ₪ בממוצע לעומת עלות צפייה של 0.45 ₪ בממוצע ביוטיוב.
פרמטר נוסף מעניין הוא משך זמן הצפייה בסרטון. גם ביוטיוב וגם בפייסבוק ניתן לקבל נתונים על משך צפיית הגולש בסרטון. בהשוואה שעשינו בין הפלטפורמות של צפייה ב-50% , 75% ו-100% מהסרטון, יוטיוב הניב יותר צפיות מאשר פייסבוק בכל שלב, עד לכדי כך שב-100% הפער הגיע לפי 4:
אז מהי המטרה שלכם?
- במידה והמטרה שלכם היא להגיע לכמה שיותר חשיפה וצפיות, בתקציב נמוך, אז אין ספק שבפייסבוק תקבלו את התמורה המלאה – חשיפה גדולה בעלות נמוכה לצפייה.
- במידה והמטרה שלכם היא להגיע לגולשים אשר יצפו בסרטון שלכם לזמן ממושך יותר, אז ביוטיוב תקבלו את התמורה המלאה – גולשים יותר מחוייבים לסרטון שלכם.
כמובן שיש כאן לא מעט פרמטרים נוספים שקשורים באיכות הסרטון, בעריכה שלו, במוזיקה ובהתאמה שלו לפלטפורמה שבה רואים את הסרטון. לדוגמא, ביוטיוב חשוב ליצור אינטראקציה עם הגולש ולבקש ממנו ללחוץ על לינק או להירשם לאתר ובפייסבוק ניתן לבקש מהגולשים לעשות לייק לעמוד או לשתף את הסרטון. בסופו של דבר הכל תלוי בתקציב וביכולת הגמישות של הלקוח. בקמפיינים שלנו השתמשנו באותו סרטון עבור שני הפלטפורמות.