עולם קידום האתרים מאז ועד היום
קידום אתרים זו מילה גנרית על קידום האתר שלכם ברשת, אבל רוב הזמן כאשר מדברים על קידום אתרים הכוונה היא לקידום אורגני של האתר שלכם. כלומר, קידום התוצאה של האתר שלכם בעמוד התוצאות האורגניות של גוגל למקום הגבוה ביותר. עולם מקדמי האתרים עבר ועובר טלטלות רבות, מהסיבה שכולם רוצים להיות במקום הראשון או כמה שיותר קרוב אליו והמקום מוגבל. כתוצאה מכך מקדמי אתרים עושים מניפולציות רבות על האלגוריתם של גוגל וגוגל לא נשארים אדישים.
רק כדי שנוודא שאנחנו מדברים באותה שפה, אלה הן התוצאות האורגניות של גוגל:
איך זה היה בעבר? רמז: פשוט
נחזור קצת אחורה בזמן. גוגל הוקמה בספטמבר 1998 על ידי לארי פייג' וסרגיי ברין שלקחו את הנושא של מנוע חיפוש צעד אחד קדימה. מנועי חיפוש היו קיימים כבר ברשת. פייג' וברין לא המציאו את מנוע החיפוש באינטרנט, אך הם ידעו איך לשפר את התוצאות שהם מציגים. מנועי החיפוש שהיו באותה תקופה, התבססו רק על חזרתיות של שאילתות חיפוש שמופיעות בדף – כלומר, אם אני אולם אירועים, כל שהייתי צריך לעשות באותה תקופה, זה לכתוב את המילה "אולם אירועים" כמה שיותר פעמים בעמוד שלי וככה הייתי מקבל דירוגים גבוהים.
השינוי שגוגל הביאה הוא מערכת שהם פיתחו בשם "PageRank" שבנוסף לשאילותות שמופיעות בעמוד, המערכת בדקה פרמטר חשוב של כמות הקישורים שהאתר מקבל מאתרים אחרים. כלומר, החידוש שגוגל הביאו לעולם הוא שבמידה ולאתר יש עמוד שמכיל את המילת מפתח הספציפית והוא גם מקבלי קישור מאתר ברשת ממילת המפתח הזו, אזי הוא רללונטי לגולש ומנוע החיפוש ישים אותו בתוצאות הראשונות.
כך היה נראה המנוע חיפוש של גוגל באותה תקופה:
בשנים הראשונות עבודת מקדמי האתרים הייתה פשוטה – לבנות דף HTML, להכניס את המילות מפתח כמה שיותר פעמים, להוציא קישורים מאתרים אחרים כמה שיותר פעמים והתוצאה פחות או יותר מובטחת.
מקדמי אתרים יצרו עמודים עם תוכן דל שדיבר בעיקר למנועי החיפוש ופחות לגולשים עם קישורים מכמה שיותר אתרים בין אם יש להם קשר לתחום או לא.
התפישה של מקדמי האתרים: מה שחשוב זה מנוע החיפוש
כאשר זה כל כך פשוט לקדם את האתר, אנשים החלו לקדם את האתרים שלהם לתוצאות הראשונות לפי הנוסחא הפשוטה 2=1+1.
חזרת המילת מפתח בעמוד + קישורים נכנסים = מיקום גבוה.
הנוסחא הפשוטה הזו יצרה הצפה של אתרים עם תוכן שמדבר אך ורק למנועי החיפוש, כי זה מה שחשוב.
הגולש שנכנס לתוצאות שהופיעו בגוגל קרא טקסט בו כל מילה שניה יש את מילה "אולם אירועים" ובמקרה כזה הוא מקבל חווית משתמש נמוכה מאד. מבחינת בעל האתר זה פחות משנה כי הוא מרוויח תנועה לאתר שלו ובאותם זמנים גם יצירות קשר של גולשים.
כאשר האינטרנט היה בתולי ותמים, גם אם התוכן באתר היה דל ולא ממש קריא, את רוב הגולשים זה לא ממש עניין. בעלי האתרים קיבלו מספיק פניות ותנועה כמובן בהתאם למיקומים שלהם.
גוגל משנים תפישה ובלית ברירה גם מקדמי האתרים
גוגל מבינים שאם הם רוצים לשלוט בשוק מנועי החיפוש הם צריכים לתת לגולש שלהם חווית משתמש טובה, כדי שהוא יחזור תמיד לחפש את מה שמעניין אותו במנוע חיפוש שלהם.
מכאן ועד היום, נושא חווית המשתמש הוא בראש מעיינהם של גוגל – אנחנו רואים את זה בא לידי ביטוי בכל עדכון של גוגל.
כאשר גולש מקליד שאילתה בגוגל ומגיע לאתר שהתוכן בו לא ממש קריא, הוא לא מקבל את מה שהוא חיפש ונוצר אצלו תסכול. אם בכל פעם שהוא יעשה את זה הוא יתאכזב, הוא פשוט לא יחזור יותר למנוע חיפוש של גוגל.
כאשר ההכנסה העיקרית של גוגל היא המודעות פרסום בגוגל שמופיעות בתוצאות החיפוש, הם רוצים שהגולשים יחזרו וכמה שיותר פעמים.
איך זה היום? רמז: יותר מסובך
היום קידום האתר זה לא נוסחא פשוטה של 2=1+1 היום יש המון סיגנלים לקידום האתר. האלגוריתם של גוגל עבר לא מעט עידכונים במהלך השנים, כדי לתת לגולשים חווית משתמש טובה ואתרים באיכות גבוהה.
קידום אתרים היום זו פעולה מורכבת שמתחלקת ל-2:
On-Page – כל מה שקשור לאתר שלי
- הטמעת מילות מפתח ומילות מפתח זנב ארוך
- טעינה מהירה של האתר
- אתר מותאם למובייל
- תוכן מקורי ואיכותי
- מילת מפתח לקידום לא חוזרת המון פעמים, אלא רק במקומות החשובים
- שימוש בתגיות H, שימוש בתגיות שימוש בתגיות ועוד
- היררכיה נכונה של האתר
- קישורים פנימיים
- טיפול בשגיאות 404
- אתר תקין בלי שגיאות בקוד
- ועוד…
Off-Page – כל מה שקורה מחוץ לאתר שלי
- קישורים מאתרים רלוונטים ואיכותיים (עוד על החלפת קישורים כאן)
- קישורים מאתרים לוקאלים
- קישורים מרשתות חברתיות
- שימוש מגוון בטקסט עוגן שמפנה אלי – לא רק "אולם אירועים" אלא גם "אולם אירועים מומלץ", "אולם אירועים חדשני ומעוצב", "מילות מותג", "תראו כאן" ועוד.
- איך המותג שלי נראה ברשתות החברתיות?
- האם מדברים עלי ברשת?
- ועוד…
לכן, בעבר היה פשוט יותר לקדם אתר לבד, היום, בגלל המורכבות בדבר, קידום אתרים זו עבודה לטווח הארוך שכדאי לקחת בעלי מקצוע שידעו לעשות עבורכם את העבודה.
רוצים לשפר את המיקומים של האתר שלכם עוד היום? צרו איתנו קשר בטלפון 072-3355651 או דרך האתר.