שיווק שותפים באמזון: האם זה באמת כזה פשוט וכמה תוכלו להרוויח?
ג'ף בזוס, מי שהקים את אמזון ועומד בראשה, הוא אחד האנשים העשירים ביותר בעולם (ובחלק מהזמן גם האדם בעל ההון האישי הגדול ביותר מכולם). מי שמצטרף לתוכנית שיווק שותפים של אמזון אמנם לא יהפוך למולטי מיליארדר, אבל הוא בהחלט עשוי ליהנות מהכנסה חודשית נוספת יפה מאוד. באופן טבעי, ניצול ההזדמנות מחייב השקעה של זמן ותשומת לב – אבל עם המדריך המפורט שהכנו לכם, התהליך הופך לפשוט, ובעיקר לכזה שמבטיח התנהלות חכמה ואת מיצוי הפוטנציאל של שותפות עם אמזון.
מהם העקרונות המרכזיים של שיווק שותפים?
אם אתם כבר יודעים מהו הרעיון הבסיסי של שיווק שותפים (Affiliate Marketing) ורוצים להבין איך עובדת התוכנית הספציפית של אמזון, ענקית המסחר האלקטרוני שמעסיקה יותר מ-650,000 בני אדם בכל העולם, דלגו לפסקה הבאה. אם אתם זקוקים להסבר קצר, העיקרון המרכזי פשוט מאוד: אתם ממליצים על מוצר כלשהו (שנמכר באתר אחר, במקרה זה אמזון) ומוסיפים לינק אליו. כל מי שהגיע דרככם ורכש את אותו המוצר מזכה אתכם בעמלה. אם יש לכם נכס דיגיטלי שמושך אליו גולשים רבים, ואתם יודעים להניע אותם לפעולה ובנוסף מדובר בעסקאות שהן באמת משתלמות – יש סיכוי טוב מאוד שתגלו שבזכות תכנית שותפים של אמזון נכנס לחשבון הבנק שלכם סכום כסף נאה מאוד מדי חודש.
אגב, לא רק ל-Amazon תכנית שיווק שותפים מוצלחת – אופציה נוספת היא שיווק שותפים באיביי, אתר התיירות המוביל Booking.com מציע לכם להיות שותפים שלו, וישנן גם אפשרויות נוספות.
קבלו הצעה משתלמת לקורס שיווק שותפים אונליין:
היתרונות של תכנית השותפים של אמזון
שיווק שותפים עם אמזון מציע 5 יתרונות מרכזיים ומשמעותיים מאוד:
- מגוון מוצרים עצום – אמזון מוכרת אינספור מוצרים, באינספור תחומים. אי לכך, יש לכם חופש בחירה נרחב וסיכוי גבוה במיוחד למצוא הצעות משתלמות במיוחד בתחום שבו אתם מתמצאים ונתפשים כמקור סמכות – ולכן גם סיכוי טוב לייצר שפע עסקאות ושפע עמלות. אם לדוגמה יש לכם ידע בטכנולוגיה, תוכלו להמליץ על גאדג'טים מעניינים ולשלב בהמלצות שלכם לינקים לרכישה של המוצרים, ואם יש לכם בלוג פופולרי בנושא הורות – על צעצועים ייחודיים, בובות ועוד. בנוסף, גם אם הפניתם למוצר ספציפי והאדם שנכנס דרך הלינק שלכם קנה פריט אחר, תקבלו עמלה.
- שקיפות מלאה – שיווק שותפים באמזון הוא אופציה שמוצעת ע"י החברה שנים רבות מאוד, כך שיש לה ניסיון רב ויכולת ליצור מצבי Win-Win אמיתיים. בפרט, ישנם כלים שמבטיחים שקיפות מלאה, כך שתוכלו להתנהל מול התאגיד הענקי בראש שקט.
- מותג חזק – אמזון היא מותג עוצמתי, אחד הבולטים ביותר בעולם המסחר האינטרנטי, והיא גם נתפשת אצל רבים כמקום טוב לבצע בו עסקאות. הרווח שלכם הוא האפשרות להגיע לשיעור המרה גבוה, כלומר לשלוח מספר רב של גולשים לחנות המקוונת הגדולה ביותר בעולם ולקבל עמלות רבות.
- כלים להצגה אטרקטיבית של מוצרים – באנרים, לינקים מועשרים (טקסט + תמונה) ועוד כלים שתוכלו להטמיע באתר שלכם. באופן טבעי, גם התצוגה האטרקטיבית של המוצרים מגדילה את הסיכוי להמרה ולעוד עמלות.
- עמלות משתלמות – בין 1% ל-10% (פירוט בפסקה הבאה).
העמלות שמתקבלות בתוכנית שיווק שותפים באמזון
הבסיס של תוכנית שותפים אמזון הוא עמלה של 4% על כל עסקה שמושלמת בזכותכם. בנוסף, ישנן קטגוריות שעבורן נקבעה עמלה שונה, ביניהן:
- מותרות – עמלה של 10%.
- רהיטים, מוצרים לבית, מוצרי גינון – 8% מסכום המכירה (ואם למשל מדובר על שולחן גינה עם כיסאות שעולה 900 ש"ח, הרווח שלכם הוא 72 ש"ח).
- ציוד משרדי, מוצרי טיפוח, כלי נגינה – 6%.
- כלי עבודה – 5.5%.
- מוזיקה (גם בפורמטים דיגיטליים וגם מוצרים פיזיים), מלאכת יד – 5%.
- ספרים, מוצרי ספורט, כלי מטבח, מוצרים לתינוקות – 4.5%.
- שעונים, תכשיטים, נעליים, אקססוריז, תיקים, אופנת נשים וגם קינדל ומוצרים טכנולוגיים אחרים – 4%.
- צעצועים – 3%.
- מחשבים ורכיבים למחשבים – 2.5%.
- מסכי טלוויזיה ומשחקי וידאו דיגיטליים – 2%.
- קונסולות משחק ומשחקי וידאו פיזיים – 1%.
הכסף מתקבל ישירות לחשבון הבנק שלכם או באמצעות כרטיסי מתנה לרכישה באמזון, לבחירתכם, כשהסכום המינימלי להעברה הוא 100$.
בחירת המוצרים שעליהם תמליצו לאחר שתצטרפו לתוכנית שותפים של אמזון מושפעת בעיקר מהמאפיינים הספציפיים של הפעילות שלכם. אם למשל יש לכם אתר שנפח התנועה אליו גדול במיוחד, תוכלו לשווק גם מוצרים יחסית זולים, מתוך תפישה שקל יותר לשכנע אנשים לרכוש פריטים שכאלה והמסה המשמעותית של העסקאות כבר תייצר הכנסה טובה מספיק. אם יש לכם קהל יעד מפולח במיוחד, ואתם מהווים מקור סמכות, תוכלו להמליץ גם על מוצרים יקרים יותר, כך שגם עסקאות בודדות יניבו לכם רווח נאה.
אילו נכסים דיגיטליים מאפשרים שיווק אפקטיבי ומשתלם?
לשיווק שותפים באמזון פוטנציאל גבוה לשדרוג ההכנסה החודשית שלכם, כשיודעים לעשות אותו באופן מקצועי. מימוש הפוטנציאל מחייב שימוש בנכס דיגיטלי, ולא סתם נכס אלא כזה שמטופח באופן שוטף כשהפוקוס הוא על ההתאמה למוצרים שאותם תרצו לשווק עבור אמזון.
א. שיווק שותפים באמזון באמצעות בלוג מקצועי
יש לכם ידע בתחום הכושר הגופני, הספורט, תזונה שמתאימה למתאמנים וכו'? בלוג מקצועי, עם מידע בעל ערך אמיתי, עשוי למשוך אליו גולשים רבים. המלצות רלוונטיות – נעליים מעולות לריצה, תוספי מזון טבעוניים, מכשירי כושר ספציפיים וכו' – יובילו את הגולשים לאמזון, וחלק מהרווחים של אמזון יגיע לחשבון הבנק שלכם.
ב. שיווק שותפים באמזון באמצעות בניית קהילה בפייסבוק
הרשת החברתית היא גם רשת עסקית, ואם הצלחתם ליצור קהילה בתחום מסוים סביב דף עסקי או קבוצת פייסבוק, תוכלו לנצל אותה לטובת פרסום לינקים במסגרת שיווק שותפים עם אמזון. היתרון הגדול של פייסבוק הוא פוטנציאל הוויראליות, אבל מצד שני חשוב להיזהר משיווק יתר ובכל מקרה להציע גם תוכן חיוני ובעל ערך ולא רק תוכן מכירתי.
ג. שיווק שותפים באמזון באמצעות חשבון אינסטגרם פופולרי
דמיינו את עצמכם משוטטים באינסטגרם ורואים תמונה מרשימה של בית מעוצב. יחד עם הצילום שבאופן טבעי מושך תשומת לב, יש גם לינק לרכישה ישירה של אחד הפריטים שהעניקו לחלל את המראה המסוגנן שמצא חן בעיניכם – מן הסתם יש סיכוי סביר שתלחצו על הקישור וגם תקנו את אותו פריט. בהתאם לכך, חשבון אינסטגרם פופולרי שמתמקד בתחום ספציפי הוא נכס דיגיטלי רלוונטי עבור תוכנית השותפים של אמזון.
ד. שיווק שותפים באמזון באמצעות ערוץ יוטיוב עשיר בתכנים
יוטיוב הפכה מזמן לזירת פרסום שיכולה להיות אטרקטיבית מאוד. דוגמה טובה לניצול אתר העלאת הווידאו לטובת שיווק שותפים באמזון היא פתיחת וניהול ערוץ שכולל מדריכים מצולמים בתחום השיפוצים וה-DIY. סרטונים מושקעים, שבהם אתם מלמדים את הצופים לבצע פעולות שונות, יכולים להוות בסיס מצוין להמלצה על מקדחה שנמכרת באמזון, וכמובן שיש עוד דוגמאות רבות.
ה. שיווק שותפים באמזון באמצעות רשימת תפוצה
שיטה שאולי נתפשת כמיושנת, אבל עם ניסוח המייל הנכון שיעור ההמרה שלכם עשוי להיות גבוה במיוחד. תנאי הסף הוא כמובן רשימת תפוצה גדולה מספיק ומפולחת היטב.
איך מצטרפים לתכנית שיווק השותפים של Amazon?
ההצטרפות ל-Amazon (לתכנית שיווק שותפים) מתבצעת כאן והתהליך פשוט וידידותי. בסופו, תקבלו קוד ייחודי שמאפשר לחברה לזהות את הלקוחות שמגיעים דרך הלינקים שלכם ולתגמל אתכם בהתאם למכירות שתייצרו בעבורה.
חשוב להדגיש: הרישום עצמו פשוט – אגב, גם ל-Booking תכנית שיווק שותפים שהרישום אליה קל ומהיר – אבל על-מנת להתחיל להרוויח מהחבירה אל אמזון, שב-2019 ההכנסות שלה הגיעו לכ-230 מיליארד דולר, נדרש גם נכס דיגיטלי מתאים.
להצעה משתלמת במיוחד לקורס שיווק שותפים אונליין - השאירו פרטים:
מאמרים בנושא שיווק שותפים שעשויים לעניין אותך:
שיווק שותפים באיביי (Ebay): להרוויח כסף קל, בקלות
מה זה שיווק שותפים ואיך עושים ממנו כסף? [המדריך המלא להצלחה]
הירשמו לניולזטר שלנו:
חדשות עדכונים וכלים שימושיים
-
שיווק מותאם אישית באמצעות טכנולוגיות AI (בינה מלאכותית)
-
שיפור דירוג בגוגל בעזרת כלים ב-AI בינה מלאכותית
-
איך משפיע AI על תקציב הפרסום בגוגל
-
מקומו של מנהל קמפיינים בגוגל בעולם של בינה מלאכותית
-
שיווק דיגיטלי מתקדם 360°
-
קלאודוויז (Cloudways) – המדריך המלא לאחסון המושלם לאתר שלך
-
כמה כניסות יש לאתר שלך או של המתחרה? – כך תדע בדיוק!
-
קניית אתרים מוכנים ומקודמים – האם זה משתלם ומה חשוב לבדוק?
-
בניית אסטרטגיה שיווקית באינטרנט
-
בחירת אחסון איכותי לקידום אתר בגוגל
-
5 אוטומציות שכל עסק צריך
-
יצירת ערך בויקיפדיה – איך מוסיפים והאם זה עוזר לקידום האתר בגוגל?
-
מה זה מיתוג עסקי ואיך עושים זאת נכון?
-
קניית מנויים (עוקבים) ליוטיוב – איך לעשות זאת נכון?
-
קניית צפיות ביוטיוב – כך תעשה זאת באופן שיזניק [ולא יזיק] את הסרטון שלך
-
תוכנות לעריכת תמונות אונליין בחינם [נשבעים!] שכדאי שתכירו
-
מהי מפת אתר (Sitemap.xml) ומה חשיבותה לקידום אתרים SEO?
-
שגיאה 404 (Error 404)- מה זה, האם זה מזיק ולמה ואיך לטפל בה?
-
כך תבצעו מחקר מילים מקיף, ולא רק בעזרת כלי מילות מפתח
-
מה זה SEO [קידום אתרים] ואיך זה יגדיל לך את התנועה לאתר?
-
7 תוכנות לעריכת תמונות בחינם [אין כסף] שאתם חייבים להכיר
-
10 מאגרי תמונות להורדה *בחינם* ללא זכויות יוצרים שכדאי להכיר
-
פרסום ברדיו – כמה זה עולה ולמה כדאי לעבור לפרסום בדיגיטל?
-
בדיקת דומיין – כך תדעו בבעלות מי הדומיין בו אתם מעוניינים
-
פרסום בערוץ 13 – כמה זה עולה ולמה הפרסום באינטרנט משתלם יותר?
-
פרסום בערוץ 12 – כמה זה עולה ולמה הפרסום בדיגיטל משתלם יותר?
-
מה זה אופטימיזציה למנועי חיפוש? [המדריך המלא שיגלה לך הכל]
-
שיווק שותפים בבוקינג: איך תצטרפו ותעשו מזה כסף? [המדריך המלא]
-
שיווק שותפים באיביי (Ebay): להרוויח כסף קל, בקלות
-
כך תבצעו פילוח שוק שיביא לכם לקוחות משלמים לאתר העסק
-
[קייס סטאדי] איך הגדלנו ב-4600% את הפניות באתר במשבר הקורונה?
-
לידים איכותיים – כך תייצרו לידים חמים וממירים מאתר העסק שלכם!
-
המדריך לחיבור בין טופס לידים למייל באופן אוטומטי ובחינם!
-
כלי מנהל האתרים (Google Search Console) – כך תשתמשו בו לטובתכם
-
ROI – מה זה ואיך בעלי עסקים יכולים למקסם אותו בפרסום בדיגיטל?
-
איך לבצע החלפת קישורים כמו אלוף?
-
מיקרו קופי מנצח שמביא המרות [כך תייצרו אותו!]
-
פרסום פרוגרמטי – האם זה עתיד השיווק בדיגיטל?
-
פלטפורמות מובילות למיקור חוץ בתחום הדיגיטל
-
מה זה מיקור חוץ (Outsourcing) ומתי כדאי להשתמש בו לקידום העסק?
-
מה זה שיווק שותפים ואיך עושים ממנו כסף? [המדריך המלא להצלחה]
-
איך מבצעים בדיקת קישורים נכנסים לאתר? [המדריך המלא]
-
Google Grants – המדריך המלא למענק גוגל גרנטס לעמותות
-
קידום תמונות בגוגל – הדרך לקבל עוד תנועה לאתר
-
5 דקות עבודה להטמעת תוסף מסנג'ר באתר שלכם
-
[קייס סטאדי] איך הגדלנו ב-231% את הפניות באתר חברת ברליץ?
-
5 טעויות נפוצות שאתם לא רוצים לעשות בקידום האתר
-
אינסטגרם משיקה בישראל את Instagram Shopping
-
אאוטבריין : ספרו סיפור
-
ממשק ה – Attribution החדש של פייסבוק
-
5 טריקים לשיפור יחס המרה באתר שלכם
-
איך בונים אתר תדמית בצורה נכונה?
-
6 טיפים באמצעותם תגדילו את זמן השהייה באתר שלכם
-
Facebook Creator Studio – מרכז ניהול תוכן לדף עסקי [סקירה]
-
אז איך כותבים תוכן מעניין שישאיר את הגולשים באתר?
-
10 גורמים מרכזיים שמשפיעים על דירוג האתר שלך בגוגל
-
על הקשר בין ניהול מוניטין ברשת וקידום אתרים
-
התממשקות אתרי מסחר למערכת טרנזילה – המדריך המלא
-
מה ההבדל בין פרופיל אישי לבין דף עסקי בפייסבוק?
-
סינדיקציה של תוכן ושיווק דיגיטלי – איך הם הולכים ביחד?
-
הסיבה בגללה בעלי עסקים מפסידים לקוחות ברשת
-
הפיד שלכם בפייסבוק עומד להשתנות, שוב.
-
איך להמיר פרופיל פייסבוק לדף עסקי צעד אחר צעד?
-
עדכוני האלגוריתם של גוגל – פנדה, פינגווין ושאר החיות
-
?פיצול ערוץ 2 – איך זה ישפיע על הפרסום באינטרנט
-
עולם קידום האתרים מאז ועד היום
-
רשימת מטלות SEO בבניית אתר חדש
-
משדרגים את האתר שלכם? שימו לב למיקומים שלכם
-
קידום אורגני מול קידום ממומן – מה ההבדל ומה כדאי?
-
מה זה קידום אתרים? (רמז: לא SEO)
-
גוגל עשו זאת, 85% מהאתרים מותאמים למובייל
-
קידום סרטון ביוטיוב/בפייסבוק. באיזו פלטפורמה כדאי לכם?
-
פרסום, עלות ומותג ברשת
-
איך לכתוב תוכן שיווקי שמותאם ל-SEO?
-
קידום אתרים משנות ה-90 ועד היום
-
קידום דף עסקי בפייסבוק – הלכה למעשה
-
אופטימיזציה לאתרי מובייל
-
הסיפור המופלא של בראוני בריטל
-
גוגל דומיינז
-
התובנות של גוגל+
-
פייסבוק מציגים: עיצוב חדש למודעות צד
-
פייסבוק ריטרגטינג
-
הכלי החדש: פייסבוק lookalike
-
האלגוריתם של גוגל מתעדכן: פנדה 4.0