קניית מנויים (עוקבים) ליוטיוב – איך לעשות זאת נכון?
יש לכם ערוץ יוטיוב עם תוכן בעל ערך אמיתי לגולשים, כזה שהושקעו בו מחשבה ויצירתיות והוא גם איכותי מבחינה טכנית? יש לו פוטנציאל של ממש למשוך צופים רבים ולהניב תועלת גבוהה. אבל לפעמים, ובפרט בתחילת הדרך, הערוץ זקוק לדחיפה שתיתן לו את התנופה הראשונית – וזה המניע לקניית מנויים ליוטיוב.
חשוב להדגיש: קניית עוקבים ביוטיוב אינה מותרת עפ"י המדיניות הרשמית של פלטפורמת שיתוף הווידאו הגדולה ביותר בעולם. ליוטיוב יש אינטרס ברור שלגולשים יוצגו סרטונים וערוצים שבאמת זכו לפופולריות גבוהה, וכל פעולה כמו קניית צפיות, תגובות, לייקים או מנויים עלולה לפגוע ביכולת של האתר לדרג נכון את אינספור הסרטונים. עם זאת, בפועל, רבים וטובים (וגם מפורסמים מאוד) משתמשים בטכניקה של קניית עוקבים ביוטיוב.
על מה חשוב להקפיד כשמבצעים קניית עוקבים ביוטיוב?
קניית מנויים ליוטיוב עלולה כאמור לסכן את הערוץ שלכם, מפני שאם היא תתגלה התוצאה תהיה פגיעה בדירוג, השעיית הערוץ ואפילו סגירתו. בהתאם, אם בוחרים לבצע את המהלך הזה, חשוב לא לעורר חשד.
כך למשל, אם לערוץ מסוים יתווספו פתאום מנויים שהם בוטים או כאלה בעלי חשבונות מזויפים, בשיעור משמעותי ביחס למנויים האותנטיים, יוטיוב תחשוד. נורת אזהרה תידלק גם כשלערוץ ישראלי יש לפתע שלל מנויים וצפיות מגולשים במדינות אחרות, ובפרט כשהתוכן בכלל לא רלוונטי למי שאינו ישראלי.
המסקנה המתבקשת: קניית סאבים ביוטיוב חייבת להתבסס על חשבונות ישראלים אמיתיים. באופן דומה, קניית צפיות ביוטיוב מישראל עדיפה על פני קנייה של צפיות ממדינות אחרות (אלא אם כן יש נסיבות מיוחדות).
עד כמה קניית סאבים ביוטיוב כדאית?
קניית סאבים (סאב – קיצור של Subscribe שהיא פעולת הרישום כמנוי לערוץ) עשויה להיות כדאית מאוד, ואפילו תחליף לפרסום ביוטיוב (שאגב, כמו פרסום בגוגל, מתבצע דרך גוגל אדס).
הסיבה לכך היא שאחד הפרמטרים לפיהם יוטיוב מדרגת סרטונים הוא מספר המנויים בערוץ. ככל שהציון של סרטון מסוים גבוה יותר, כך הוא ייחשף ליותרעיניים, ואם אתם מייצרים תוכן איכותי, הקנייה הראשונית תוביל תוך זמן לא רב לשפע מנויים חדשים שאין צורך לשלם עבורם (אלא "רק" ליצור תוכן בעל ערך).
פרמטרים אחרים הם כמות הצפיות, מספר הלייקים, מספר התגובות (בלי קשר לתוכנן) ומספר ההרשמות לערוץ אחרי צפייה בסרטון מתוכו. בהתאם, קניית עוקבים ביוטיוב תהיה אפקטיבית באמת אם הרישום לערוץ יהיה אחרי צפייה בסרטון.
קניית מנויים ליוטיוב - שאלות ותשובות
האם קניית סאבים ביוטיוב חוקית?
לא מדובר בעבירה על החוק, אבל יוטיוב עלולה להעניש ערוצים אם היא מזהה פעילות לא אותנטית.
האם עוקבים ישראלים עדיפים על פני עוקבים מחו"ל?
ברוב המקרים כן, ודאי כשמדובר על עסק בשוק הישראלי (אלא אם כן מדובר בערוץ שפונה לשוק הבינ"ל – למשל, זמרת ששרה באנגלית).
האם כדאי להגדיל בבת אחת את מספר המנויים או באופן הדרגתי?
באופן הדרגתי – קניית מנויים ליוטיוב כך שפתאום מספר העוקבים מזנק ולאחר מכן נשאר סטטי במשך זמן רב עלולה לעורר חשד.
כמה מנויים כדאי לקנות?
בהתאם לנתונים הקיימים (מספר עוקבים, צפיות, תגובות) – כדי שההתנהלות תיראה אמינה.
האם קניית מנויים ביוטיוב היא תחליף ליצירת תוכן איכותי?
לא. קניית סאבים, לייקים ותגובות מספקת בוסט משמעותי, אבל בטווח הארוך רק ערוץ שמציג סרטונים משובחים, גם בפן הטכני וגם בפן התוכני, יכול להצליח באמת.
הירשמו לניולזטר שלנו:
חדשות עדכונים וכלים שימושיים
-
שיווק מותאם אישית באמצעות טכנולוגיות AI (בינה מלאכותית)
-
שיפור דירוג בגוגל בעזרת כלים ב-AI בינה מלאכותית
-
איך משפיע AI על תקציב הפרסום בגוגל
-
מקומו של מנהל קמפיינים בגוגל בעולם של בינה מלאכותית
-
שיווק דיגיטלי מתקדם 360°
-
קלאודוויז (Cloudways) – המדריך המלא לאחסון המושלם לאתר שלך
-
כמה כניסות יש לאתר שלך או של המתחרה? – כך תדע בדיוק!
-
קניית אתרים מוכנים ומקודמים – האם זה משתלם ומה חשוב לבדוק?
-
בניית אסטרטגיה שיווקית באינטרנט
-
בחירת אחסון איכותי לקידום אתר בגוגל
-
5 אוטומציות שכל עסק צריך
-
יצירת ערך בויקיפדיה – איך מוסיפים והאם זה עוזר לקידום האתר בגוגל?
-
מה זה מיתוג עסקי ואיך עושים זאת נכון?
-
קניית צפיות ביוטיוב – כך תעשה זאת באופן שיזניק [ולא יזיק] את הסרטון שלך
-
תוכנות לעריכת תמונות אונליין בחינם [נשבעים!] שכדאי שתכירו
-
מהי מפת אתר (Sitemap.xml) ומה חשיבותה לקידום אתרים SEO?
-
שגיאה 404 (Error 404)- מה זה, האם זה מזיק ולמה ואיך לטפל בה?
-
כך תבצעו מחקר מילים מקיף, ולא רק בעזרת כלי מילות מפתח
-
מה זה SEO [קידום אתרים] ואיך זה יגדיל לך את התנועה לאתר?
-
7 תוכנות לעריכת תמונות בחינם [אין כסף] שאתם חייבים להכיר
-
10 מאגרי תמונות להורדה *בחינם* ללא זכויות יוצרים שכדאי להכיר
-
פרסום ברדיו – כמה זה עולה ולמה כדאי לעבור לפרסום בדיגיטל?
-
בדיקת דומיין – כך תדעו בבעלות מי הדומיין בו אתם מעוניינים
-
פרסום בערוץ 13 – כמה זה עולה ולמה הפרסום באינטרנט משתלם יותר?
-
פרסום בערוץ 12 – כמה זה עולה ולמה הפרסום בדיגיטל משתלם יותר?
-
מה זה אופטימיזציה למנועי חיפוש? [המדריך המלא שיגלה לך הכל]
-
שיווק שותפים בבוקינג: איך תצטרפו ותעשו מזה כסף? [המדריך המלא]
-
שיווק שותפים באמזון: האם זה באמת כזה פשוט וכמה תוכלו להרוויח?
-
שיווק שותפים באיביי (Ebay): להרוויח כסף קל, בקלות
-
כך תבצעו פילוח שוק שיביא לכם לקוחות משלמים לאתר העסק
-
[קייס סטאדי] איך הגדלנו ב-4600% את הפניות באתר במשבר הקורונה?
-
לידים איכותיים – כך תייצרו לידים חמים וממירים מאתר העסק שלכם!
-
המדריך לחיבור בין טופס לידים למייל באופן אוטומטי ובחינם!
-
כלי מנהל האתרים (Google Search Console) – כך תשתמשו בו לטובתכם
-
ROI – מה זה ואיך בעלי עסקים יכולים למקסם אותו בפרסום בדיגיטל?
-
איך לבצע החלפת קישורים כמו אלוף?
-
מיקרו קופי מנצח שמביא המרות [כך תייצרו אותו!]
-
פרסום פרוגרמטי – האם זה עתיד השיווק בדיגיטל?
-
פלטפורמות מובילות למיקור חוץ בתחום הדיגיטל
-
מה זה מיקור חוץ (Outsourcing) ומתי כדאי להשתמש בו לקידום העסק?
-
מה זה שיווק שותפים ואיך עושים ממנו כסף? [המדריך המלא להצלחה]
-
איך מבצעים בדיקת קישורים נכנסים לאתר? [המדריך המלא]
-
Google Grants – המדריך המלא למענק גוגל גרנטס לעמותות
-
קידום תמונות בגוגל – הדרך לקבל עוד תנועה לאתר
-
5 דקות עבודה להטמעת תוסף מסנג'ר באתר שלכם
-
[קייס סטאדי] איך הגדלנו ב-231% את הפניות באתר חברת ברליץ?
-
5 טעויות נפוצות שאתם לא רוצים לעשות בקידום האתר
-
אינסטגרם משיקה בישראל את Instagram Shopping
-
אאוטבריין : ספרו סיפור
-
ממשק ה – Attribution החדש של פייסבוק
-
5 טריקים לשיפור יחס המרה באתר שלכם
-
איך בונים אתר תדמית בצורה נכונה?
-
6 טיפים באמצעותם תגדילו את זמן השהייה באתר שלכם
-
Facebook Creator Studio – מרכז ניהול תוכן לדף עסקי [סקירה]
-
אז איך כותבים תוכן מעניין שישאיר את הגולשים באתר?
-
10 גורמים מרכזיים שמשפיעים על דירוג האתר שלך בגוגל
-
על הקשר בין ניהול מוניטין ברשת וקידום אתרים
-
התממשקות אתרי מסחר למערכת טרנזילה – המדריך המלא
-
מה ההבדל בין פרופיל אישי לבין דף עסקי בפייסבוק?
-
סינדיקציה של תוכן ושיווק דיגיטלי – איך הם הולכים ביחד?
-
הסיבה בגללה בעלי עסקים מפסידים לקוחות ברשת
-
הפיד שלכם בפייסבוק עומד להשתנות, שוב.
-
איך להמיר פרופיל פייסבוק לדף עסקי צעד אחר צעד?
-
עדכוני האלגוריתם של גוגל – פנדה, פינגווין ושאר החיות
-
?פיצול ערוץ 2 – איך זה ישפיע על הפרסום באינטרנט
-
עולם קידום האתרים מאז ועד היום
-
רשימת מטלות SEO בבניית אתר חדש
-
משדרגים את האתר שלכם? שימו לב למיקומים שלכם
-
קידום אורגני מול קידום ממומן – מה ההבדל ומה כדאי?
-
מה זה קידום אתרים? (רמז: לא SEO)
-
גוגל עשו זאת, 85% מהאתרים מותאמים למובייל
-
קידום סרטון ביוטיוב/בפייסבוק. באיזו פלטפורמה כדאי לכם?
-
פרסום, עלות ומותג ברשת
-
איך לכתוב תוכן שיווקי שמותאם ל-SEO?
-
קידום אתרים משנות ה-90 ועד היום
-
קידום דף עסקי בפייסבוק – הלכה למעשה
-
אופטימיזציה לאתרי מובייל
-
הסיפור המופלא של בראוני בריטל
-
גוגל דומיינז
-
התובנות של גוגל+
-
פייסבוק מציגים: עיצוב חדש למודעות צד
-
פייסבוק ריטרגטינג
-
הכלי החדש: פייסבוק lookalike
-
האלגוריתם של גוגל מתעדכן: פנדה 4.0