מה זה מיתוג עסקי ואיך עושים זאת נכון?

| מאת :

בשנים האחרונות, הגלובליזציה פתחה את השוק וכל טוב שיווקי מוצע לנו מכל עבר במהלך היממה. רבים שואלים את עצמם מה זה מיתוג? – ואנו כאן בכדי לספק מענה לשאלה זו ורבות נוספות.

מיתוג מנצח מתחיל במרכיבים היותר אלמנטריים, כמו בניית לוגו שיווקי מוביל ויצירת סלוגנים שונים. בצמוד לכך, במהלך התהליך של הובלת מותג ומיתוג עסק או מוצר, האסטרטגיה השיווקית חייבת להיבנות באופן בו קיימת הבנה כי העולם השיווקי הינו דינמי ומשתנה. על כן, שפת המותג אותה אנו יוצרים יחד איתכם היא אסטרטגיה אשר מרבה להשתנות ולהתאים עצמה לטכנולוגיות מתחדשות, לטרנדים (אופנות) חמים, פלטפורמות שיווק חדשות ועוד.

העשייה הרבה שלנו מלמדת כי "שקט תעשייתי" הוא אויב של כל מותג ועל כן, סיעור מוחין תמיד מתרחש אצלנו לשם העלאת רעיונות חדשים ושוברי שווקים. כאשר רוצים להבין מהו מיתוג, נדרשת היכולת לקבל את העובדה כי רעיונות חדשים חייבים לצוץ באופן שוטף ומתחדש.

כחלק מהפעילות השיווקית, קיים הכרח להשמת דגש על בידול המותג, העסק או המוצר מהמתחרים ולשם כך, תמיד כדאי להיות עם "היד על הדופק", לערוך מחקר מתחרים, לחשוב מהו מיתוג נכון עבורכם ועל ידי מודעות לסביבה התחרותית, ליצור מיתוג נכון שיבדיל אתכם מאוקיינוס השיווק השוכן שם בחוץ. עיצוב המוצר הנכון הוא אינו מספיק ולשם הובלת מותג, קיים צורך במחקר תמידי הנכלל בתהליך.

מה זה מיתוג
תוכן הוא המלך בקידום אתרים והוא חלק מרכזי מתהליך מיתוג

מוצר בולט על המדף כחלק מהשאלה מה זה מיתוג

לעיתים, בכדי להבין מה זה מיתוג, יש פשוט להציץ על מדפי המוצרים ברשתות הקמעונאות השונות ולהבחין בהבדלים הרבים בין האריזות. אין ספק כי במקרים רבים, העטיפה כה קורצת עד שאנו מוכנים לטעום את המוצר או להתנסות בו עוד לפני שאנו בכלל מכירים אותו ושמענו עליו.

כשאנו שואלים את עצמנו מהו מיתוג, אנחנו תמיד מייחסים חשיבות לאריזה העוטפת את המוצר שלכם, לוקחים בחשבון את קהל היעד ומתכננים עבורו את תהליך השיווק הנכון. האריזה היא חלק לא מבוטל בשאלה מה זה מיתוג וחשוב להיות קשובים למסרים אותם מבקש הלקוח להעביר על גבי האריזה של המוצר המובל.

בניית לוגו כחלק בלתי נפרד מתהליך של שיווק והבנה מהו מיתוג

הלוגו הוא אחד המאפיינים הראשונים שאנשים נתקלים בו ומשננים אותו, כאשר הם תרים אחר מוצרים ו/או שירותים כאלו ואחרים. במקרים מסוימים, אנשים תוהים רבות בסוגייה "מהו מיתוג"  אך פוסחים מלהתעכב על בניית לוגו מוביל וקליט.

יצירת הלוגו צריכה להיעשות תוך התחשבות בקהל היעד, באג'נדה של החברה ובמוצר או בשירות עצמו. עיצוב הלוגו הינו אלמנטרי לחלוטין ואין ספק כי לוגו קליט שתופס את העין, לעיתים עשוי לחולל את כל ההבדל בין המשך קנייה על ידי לקוח, לבין פעמים בהן הלקוח פוסח על המוצר המוצע.

באשר לשאלה מה זה מיתוג, כנראה שקיימת יותר מתשובה אחת בעבורה והדרכים להובלת מוצר/שירות הן רבות ומשתנות בהתאם למבוקש.

אחד המרכיבים החשובים, הוא היחס אשר הלקוח מקבל מחברת המיתוג. במקרים בהם היחס חם, אישי ומיועד ספציפית עבור הלקוח, כל הצדדים יוצאים על שכרם ומורווחים בזכות תהליך משותף, שקוף ויעיל עבור כל הצדדים.

מיתוג מושג פעמים רבים במסגרת תהליך של קידום אתרים בגוגל, שכן קידום אתרים מעלה את האתר בתוצאות רבות ובעמודים שונים. כדי להתקדם במעלה הדף הראשון, אתם מוזמנים לפנות אלינו.

אהבתם? שתפו את החברים!
קניית צפיות ביוטיוב מישראל
קידום אורגני מול קידום ממומן בגוגל אדס
קייס סטאדי ברליץ

חדשות עדכונים וכלים שימושיים