אז איך כותבים תוכן מעניין שישאיר את הגולשים באתר?
זה לא סוד שזמן השהייה של כל גולש עשוי להשפיע על המיקום של האתר שלכם בתוצאות החיפוש. למעשה, גוגל אינה מסתירה את העובדה שזהו נתון אשר מאפשר לה לבדוק את איכות האתר וגורסת שזמן שהייה גבוה מעיד על אתר שראוי לטפס בתוצאות החיפוש. אז איך גם אתם תיצרו תוכן מעניין שיגרום לגולשים להישאר דווקא אצלכם? להלן מספר טיפים שיעזרו לכם בכתיבה.
תחשבו על הקהל שלכם הרבה לפני שאתם מתחילים לכתוב
כמעט שלא ניתן להפריז בחשיבות הביצוע של אנליזה יסודית לקהל היעד שלכם בטרם תתחילו במלאכת הכתיבה. לכן, התחילו מביצוע של פילוח שוק מקצועי ומקיף. לאחר מכן, נסו לשאוב מידע מהאינטראקציה הבין אישית שלכם, שימו לב לשאלות הנפוצות ביותר ברשתות החברתיות ואל תמעיטו בכוחם של הכלים הדיגיטליים שעומדים לרשותכם בכל שלב. בלא מעט מקרים, הצצה חטופה בגוגל אנליטיקס תראה לכם בדיוק אילו דפים מעוררים הכי הרבה עניין ועל אילו נושאים שווה לכם לעשות כתבות Follow up מעניינות.
תגרמו לקוראים להתחבר אליכם רגשית
למרות שכתיבה היא מקצוע לכל דבר, אין לאף כותב בעולם את היכולת להעביר את הסיפור שלכם בצורה שלכם יש. לכן, נסו לשלב מעט מהרובד האישי בתהליך הכתיבה ולהוסיף אנקדוטות שיגרמו לקוראים להתחבר רגשית לכל פוסט חדש. זה יכול להיות הסיבה שבה בחרתם בתחום העיסוק, הפציינט האחרון שגרם לכם לשנות את הגישה שלכם למקצוע או הדרך שבה הילד שלכם מסביר את העיסוק שלכם לחברים שלו. אל תנסו לשנות את הסלנג, עולם המונחים או הסגנון האישי שלכם.
ספקו ערך מוסף וטיפים של מקצוענים בכל פוסט
בכדי לוודא שהקהל שלכם יישאר יותר זמן בכל ביקור ויקרא את הפוסט שלכם עד לסופו, כדאי שתספקו לו ערך מוסף. זה יכול להיות העלויות הצפויות של כל עבודה, החידושים הכי חמים בענף שבו אתם עוסקים או אפילו מדריכים של עשה זאת בעצמך. אנשים ישמחו לקרוא עד הסוף כל מדריך שכזה ואף יחזרו כמה וכמה פעמים לעקוב אחרי כל שלב. והבונוס? מתי שתהיה להם בעיה רצינית אשר מצריכה טיפול של איש מקצוע, הם לא יהססו לפנות אליכם ראשונים.
השקיעו בכותרות יצירתיות במיוחד
מכיוון שהגולשים שלכם חשופים לאין ספור גירויים בכל רגע נתון, חשוב שהכותרת הראשית שלכם (וגם כותרות המשנה) יבלטו כבר מהשנייה הראשונה. למעשה, משום שהבחירה בין המשך הקריאה של הפוסט האחרון שלכם לבין חזרה לחוף המבטחים של גוגל לוקחת כשנייה, אתם פשוט חייבים ללכוד את תשומת הלב במהירות הבזק. מסיבה זו, חשוב שהכותרות שלכם יהיו מעניינות, חד פעמיות ומנוסחות באופן הברור והאיכותי ביותר שיש. אחרי הכל, שיווק באינטרנט אינו שונה מהחיים האמיתיים ושם כידוע – אין תחליף לרושם ראשוני מוצלח. טיוב כותרות והגדרה נכונה שלהן בקוד מהווים גם חלק מרכזי באופטימיזציה למנועי חיפוש, ביניהם כמובן גם גוגל, ובכך מסייעים לכם להתקדם למיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש.
תנו לגולשים שלכם להיות חלק מהחוויה
מומלץ לסיים את הכתבה עם אופציה לשאול שאלות או לחוות דעה שנוגדת את הדעה שהצגתם במהלך הכתבה. מעבר לעובדה שהישראלים אוהבים ליטול חלק במשחק האינטרנטי (ועשרות אלפי הטוקבקים שנכתבים מידי יום יעידו על כך), יש לכם אפשרות להפוך אותם לחלק אינטגרלי מהעניין. אל תפחדו מביקורת או מהסתייגות ממה שכתבתם, אלא הפכו זאת להזדמנות להראות את רמת המומחיות שלכם ולהפגין עוד קצת מהידע המקצועי שלכם.
לסיכום, ניתן לראות שתוכן מנצח הוא המפתח לכל תהליך קידום אורגני והדרך שלכם להגיע למקומות הראשונים במנוע החיפוש הגדול בעולם. מומלץ להשקיע בתוכן איכותי, לצד קידום ממומן בגוגל אדוורדס, בכדי לראות תוצאות מהירות יותר ולממש את הפוטנציאל הייחודי של העסק שלכם.
וחשוב לזכור – תוכן הוא אמנם המלך, אך חשוב מאד לעשות גם אופטימזיציה Off-Site ולשם כך יש צורך לבנות קישורים איכותיים לאתר. רוצים לדעת עוד? קראו את המדריך להחלפת קישורים שלנו >>
אהבתם? שתפו את החברים!