6 טיפים באמצעותם תגדילו את זמן השהייה באתר שלכם

| מאת :

זמן השהייה באתר שלכם מהווה את אחד המפתחות לתהליך של קידום אתרים איכותי והזדמנות נהדרת להמיר מתעניינים ללקוחות של ממש. העובדה שיש לכם תוכן איכותי שמושך מבקרים להישאר באתר שלכם, להתעניין בשירותים שלכם ואפילו לבצע רכישה און ליין היא בגדר חובה – אבל גם לתצוגה יש השפעה. הנה כמה טכניקות ולא מעט כלים שיעזרו לכם במשימה.

#1 – שלבו אספקטים פסיכולוגיים ואלמנטים טכנולוגיים

אחת הדרכים הטובות ביותר להגדיל את זמני השהייה באתר שלכם היא בעזרת שימוש נכון באלמנטים פסיכולוגים קלאסיים שחודרים אט אט לעולם הדיגיטלי. ההבנה שהגולש הפוטנציאלי יעדיף להישאר באתר שמציג מספר גבוה של צפיות, שיתופים או תגובות – גורמים לשינויים במבנה האתר ובתצוגה הסופית שלו. במילים אחרות, כאשר אתם רואים אתר שפתוח לתגובות של משתמשים שונים, מדובר בחלק אינטגרלי מטקטיקת קידום אתרים אורגני של העידן החדש.

לייקים, תגובות ושיתופים

#2 – שימו לב לסטטיסטיקה היבשה לפני שאתם מוסיפים תוכן חדש

על פי המחקרים האחרונים, אנשים אשר יחשפו לאתר שלכם לראשונה ולא ירגישו בנוח עם התוכן שמוצג בו, צפויים לא לבקר בו שוב. למעשה, 70% מתוך המבקרים שלכם צפויים לחזור בחזרה לחוף המבטחים של גוגל במידה והתוכן שמוצג באתר לא ידבר אליהם ב 15 השניות הראשונות (למידע נוסף, קראו כאן). מסיבה זו, חשוב שניתן יהיה לסקור את התוכן בתוך זמן קצר, להשתמש בשפה שמתאימה לקהל היעד לאחר שביצעתם פילוח שוק מקצועי ולתת לגולש הרגשה שהוא מקבל ערך בכל שנייה.

תוכן נוח לגולש

#3 – הכירו את הקהל שלכם והבינו בדיוק מה הוא מחפש

למרות שמדובר בהיכרות וירטואלית, אתם יכולים להבין כיצד הגולשים שלכם מתנהגים באופן די פשוט. על ידי שימוש במפות חום שאומרות לכם בדיוק באילו מקומות הגולשים שלכם מתעכבים, ניצול המשפך החכם של גוגל אנליטיקס ושימוש בכלי מנהלי האתרים של גוגל – אפשר ללמוד לא מעט. אגב, במידה ואתם גם מפרסמים ברשתות החברתיות, אתם תוכלו לנצל את המידע שמגיע משם. פרסום בפייסבוק לדוגמה, יאפשר לכם לקבל ניתוח מעמיק אודות גיל המבקרים, תחומי העניין והרגלי הגלישה שלהם.

ניתוח פעילות הגולשים

#4 – עמדו בציפיות של הגולשים שלכם ובנו מערכת יחסים של ממש

מכיוון שאתם רוצים שהגולשים שלכם לא רק יקליקו על מילת המפתח שאתם מקדמים, אלא גם יישארו באתר שלכם ואף ישאירו פרטים, אתם חייבים ליצור אמון כבר מהשנייה הראשונה. חשוב שהכותרת הקיימת במנוע החיפוש הגדול בעולם תתאים לתוכן שמוצג בעמוד הרלוונטי. אם יש משהו שאנשים שמבלים שעות באינטרנט לא אוהבים זה פתיונות קליקבייטס, שהנם כותרות סנציוניות או תמונות מעוררות עניין שנועדו להעלות את אחוזי הלחיצות עליהם (כאן תמצאו 10 מאגרי תמונות חינמיים לטובת העניין). אפשר רק להביט בטוקבקים הזועמים של המבקרים באתרים הגדולים כאשר מפתים אותם להיכנס לעמודים פנימיים עם כותרות מגוזמות, ולהבין שזה ממש לא שיווק דיגיטלי חכם. דבר נוסף שחשוב לעשות כדי לעמוד בציפיות של הגולשים זה לטפל בעמודי שגיאה 404 ולבצע להם הפניות 301 לעמודים פעילים ורלוונטיים לתוכן אותו הם חיפשו.

מערכת יחסים עם הגולש

#5 – התחשבו בהרגלי הגלישה החדשים

זה לא סוד שהרגלי הגלישה שלנו משתנים בכל רגע ופלטפורמת הגלישה המועדפת עלינו היא מזמן לא המחשב הנייח. מסיבה זו, חשוב שתשימו את התוכן הכי חשוב שלכם כבר בתחילת העמוד ותייצרו את הצורך להמשיך לגלול מרוב סקרנות. הסיבה לכך היא פשוטה: בסמאטרפונים ובטאבלטים המסך הוא קטן יותר ובלא מעט מקרים, אנשים פשוט לא יראו את כותרות המשנה והפסקאות האחרונות. אחרי, הכל בעידן של היום אתם חייבים לחשוב כמו לקוח הקצה ולשלב בין UX לבין SEO.

חווית משתמש במובייל

#6 – שקלו להשתמש בווידאו

שימוש בווידאו איכותי מהווה עוד דרך נהדרת למקסם את זמני השהייה באתר שלכם. העובדה שאנשים אוהבים לצרוך אותו ושמארק צוקרברג בעצמו העיד שהעתיד של הרשת החברתית הגדולה בעולם טמון בפלטפורמה הזו, צריכה לגרום לכם להבין לאן הרוח נושבת. יחד עם זאת, העלויות של כל פריים גבוהות בהרבה מהתוכן הטקטואלי ולכן צריך להשתמש בו בתבונה בתהליך הקידום האורגני. כך, ששילוב בין מאמרים, אינפוגרפיקה וכמובן וידאו איכותי – הם ללא ספק הכלים שלכם לגרום לקהל שלכם להישאר באתר.

שימוש בוידאו באתר

 

כדי לשכנע אתכם בכוחו של הוידאו, אנחנו מזמינים אתכם לצפות בהסבר שלנו איך עושים אופטימזיציה למנועי חיפוש:

 

לסיכום, שהייה ממושכת באתר מהווה סיגנל חזק לגוגל ודרך אולטימטיבית להשפיע על המיקום של האתר ברשת החיפוש. על ידי יישום הטכניקות שבכתבה, גם אתם תוכלו לעשות זאת בהצלחה.

אהבתם? שתפו את החברים!
דף פייסבוק עסקי או פרופיל אישי
מודעות צד של פייסבוק
פרסום בערוץ 13

חדשות עדכונים וכלים שימושיים