איך לבצע החלפת קישורים כמו אלוף?
המדריך שיעזור לך להתקדם בגוגל
החלפת קישורים בין אתרים זו אחת הטכניקות הנפוצות והיעילות ביותר להשיג קישורים לאתר כחלק מתהליך אופטימיזציה Off-Site. במאמר זה אספר לכם איך בדיוק זה עובד, מה חשוב לדעת וממה כדאי להיזהר כשמבצעים החלפות קישורים.
גוגל אמנם ממליצים להתמקד בשיפור האתר On-Site וביצירת תוכן מקורי ואיכותי על מנת להתקדם בתוצאות החיפוש, אך מניסיוני רב השנים בתחום, ולאחר עבודה על מאות אתרים בתחומים שונים, תוכן איכותי בהחלט עוזר להתקדם, אך הוא יביא אתכם עד מקום מסוים, ודאי בתחומים תחרותיים. כדי לעשות את הצעד הנוסף כדי להתקדם למיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל, תצטרכו להשיג קישורים איכותיים לאתר שלכם, ורצוי כאלה שלמתחרים שלכם אין.
ישנם 2 סוגים מרכזיים של החלפת קישורים:
1. החלפת קישורים הדדית ישירה
סוג של "תן לי קישור ואני אחזיר לך קישור בחזרה", מאותו האתר בדיוק. הכוונה היא לכך שתקבלו קישור מאתר A (שלא שייך לכם) לאתר B (שלכם) ובתמורה לקישור הזה אתם תיתנו קישור זהה – מאתר B (שלכם) לאתר A (של מחליף הקישורים שמתנהל מולכם). זה ממש לא משנה אם אתם לא מחליפים קישורים זהים לחלוטין לאותם העמודים בתוך האתרים שלכם כי גוגל מתייחס לקישורים הדדיים ברמת הדומיין ומזהיר מהחלפות הדדיות שכאלה. הוא מכנה זאת "הונאת קישורים" (למידע נוסף) ובהחלט מומלץ להימנע מסוג החלפות הקישורים הזה. אסייג ואומר שאם יש לכם קישור או שניים הדדיים מאתרים חזקים ובעלי סמכות, וזאת מתוך פרופיל של עשרות קישורים נוספים שמובילים לאתר שלכם ואינם הדדיים, אז הכל בסדר. אבל בהחלט חשוב לא להפריז בשימוש בטקטיקה זו, ואם ניתן – כדאי להימנע ממנה.
2. החלפת קישורים שאינה הדדית
במסגרת החלפת קישורים מסוג זה, אתם תקבלו קישור מאתר A (שאינו שלכם) לאתר B (ששייך לכם) ובתמורה לכך תיתנו למחליף הקישורים שמולו אתם מתנהלים קישור מאתר C (ששייך לכם, אך אינו זהה לאתר שאליו קיבלתם קישור) לאתר A (שאינו שלכם אך קיבלתם ממנו קישור במסגרת החלפת הקישורים הזה) או לאתר D של המחליף מולו אתם סוגרים את החלפת הקישורים (כלומר, אתר אחר שלו שכלל לא קיבלתם ממנו קישור במסגרת ההחלפה). כך אתם תימנעו מהחלפה ישירה שקל לגוגל לעלות עליה ולהבין שהיא בוצעה בהסכם כלשהו ולא באופן טבעי. עם זאת, חשוב לבדוק פרמטרים נוספים גם בסוג הזה של החלפות קישורים: בדקו שהאתר ממנו קיבלתם קישור לא יושב על אותו IP שלכם או של אתרים אחרים שמקשרים אליכם (אם יש 1-2 שמקשרים אליכם עם אותו IP זה לא נורא, אבל מעבר לכך כבר כדאי לשקול לוותר על הקישור). מומלץ לבדוק גם בכלים כמו Who Is מיהו בעל האתר והאם יש בבעלותו אתרים נוספים שמהם כבר לקחתם קישור לאתר שלכם.
למה לעשות את זה? מכיוון שגיוון פרופיל הקישורים שלכם הוא המטרה המרכזית. ככל שאתם מקשרים מיותר סוגים של אתרים (איכותיים ורלוונטיים) לאתר שלכם, מאנקור טקסטים שונים (הטקסטים מהם יוצאים הקישורים השונים לאתר שלכם) ומכתובות IP שונות (של האתרים שמהם יוצאים הקישורים) – כך הקישורים שלכם ייראו טבעיים יותר לגוגל, וזה יסייע לכם לעלות במיקומים ולהימנע מירידות במקרה של עדכון שגוגל יבצעו (והם מבצעים המון עדכונים לאורך השנה).
חד משמעית – הסוג הזה של החלפת קישורים עדיף לכם וכדאי להקפיד לבצע את כל החלפות הקישורים על פיו.
ישנן מספר דרכים לבצע החלפת קישורים בין אתרים – אלו המרכזיות:
- כתיבת והחלפת מאמרים – הדרך הנפוצה ביותר להחליף קישורים. במסגרתה אתם מוציאים קישור מתוך מאמר חדש אותו אתם תכתבו בתמורה לקישור שתיתנו מאתר שבבעלותכם ממאמר חדש שאותו מחליף הקישורים שמולו אתם מתנהלים יכתוב בעבור האתר שלכם.
- החלפת קישורים מתוך תוכן קיים באתר – בסוג הזה של החלפת קישורים, אתם תקבלו קישור מעמוד קיים באתר של מחליף הקישורים מולו אתם מתנהלים ותיתנו לו בתמורה גם כן קישור מתוכן קיים באתר שבבעלותכם. כמובן שגם ניתן לקבל קישור מתוכן קיים ולתת בתמורה קישור מתוכן חדש או להפך במסגרת הסוג הזה של החלפת קישורים. אני חייב להגיד שאני ממליץ להימנע מהסוג הזה של החלפת קישורים. מדוע? תחשבו על זה בהיגיון… גוגל כבר אינדקס את העמוד הקיים באתר שלכם (או של הצד השני בהחלפת הקישורים) ללא הקישור שאתם רוצים להוסיף לו, אז כשהוא יבוא לסרוק שוב את העמוד ופתאום יזהה בו קישור חדש, זה פשוט יעלה אצלו נורת אזהרה והוא יכול להבין בקלות שמשהו פה לא התבצע באופן טבעי. במידה ואתם בוחרים בכל זאת להתעלם מההמלצה שלי בנושא, הקפידו לא להוסיף את הקישור מטקסט קיים, אלא לכתוב פסקה חדשה שרלוונטית לעמוד ממנו אתם רוצים לקבל את הקישור (או לתת), בעלת ערך מוסף, ורק ממנה להוציא את הקישור.
- החלפת קישורי תפריטים (פוטר או הדר) – הוספת קישור לאתר חיצוני מתפריט כלשהו באתר היא על פניו חזקה, אך יש בה מרכיב ספאמי ולא טבעי ולכן לא מומלץ להוסיף קישורים רבים כאלה לאתר שלכם. בעבר היה מקובל מאד בתחום קידום האתרים להשתמש בטכניקה הזו, אך כיום היא די חלפה מן העולם, ובצדק. קישור שאינו יוצא מתוך תוכן איכותי, אלא ממיקום סטטי באתר פשוט נראה לא טבעי. מעבר לכך, גוגל מתייחסים פחות לקישורים מסוג זה ויש להם, במרבית המקרים, השפעה פחותה על קידום האתר שלכם. הסוג היחיד של קישורי פוטר שהוא סבבה לדעתי הוא למטרת קרדיט ("אתר זה נבנה על ידי", אתר זה מקודם על ידי") אבל כדאי לא להפריז בכמות האתרים שמקשרים אליכם באופן זה ולשקול גם להוסיף לחלקם תגית No-Follow.
איפה תוכלו למצוא מקדמי ובעלי אתרים שמעוניינים בהחלפת קישורים?
הדרך המרכזית למצוא מקדמי ובעלי אתרים שמחפשים קישורים לאתרים שלהם, בדיוק כמוכם, היא דרך הקבוצות הייעודיות בפייסבוק, הרחק מהעיניים של גוגל. אלו המרכזיות שבהן, כולן בעלות שמות מקוריים כמובן ?:
- החלפת קישורים
- החלפת קישורים (מקורי, אה..?)
- החלפת קישורים (זה כבר מתחיל להיראות כמו כמות העסקים בשם "שווארמה חזן" בחיפה)
- הפרלמנט – החלפות קישורים למתקדמים (יש גם מקוריים בתחום!)
- החלפת ביקורות גוגל מיי ביזנס – קבוצה שמטרתה מעט שונה: להחליף ביקורות 5 כוכבים בכרטיסי ה-Google My Business של העסקים אותם אתם מקדמים. לא פחות חשוב מהחלפת קישורים….
כמובן שישנן מספר קבוצות פייסבוק נוספות בתחום, אבל אלו הן המרכזיות שבהן נמצאים מרבית מקדמי האתרים שמחפשים החלפות קישורים.
דרך נוספת לנסות להתארגן על החלפת קישורים היא השארת פנייה ישירה בטפסי יצירת הקשר של האתרים מהם אתם מעוניינים להשיג קישור לאתר שלכם. ואם אתם רוצים לשדרג את הטיפ הזה – הריצו חיפוש בגוגל על הביטוי "קידום אתרים" ופשוט פנו לכל החברות ב-5 עמודי התוצאות הראשונים. לכל מי שנמצא שם יש אתרים שהוא צריך להשיג בעבורם קישורים ולכן, ככל הנראה, תוכלו לקבל רשימות אתרים חדשות של אתרים שאתם עדיין לא מכירים ואולי יוכלו להתאים לכם.
צפו ביואב לוי, הבעלים של לינקשייק, מסביר על בניית והחלפת קישורים:
מה חשוב לסכם מראש עם המחליף מולו אתם מתנהלים במסגרת החלפת קישורים?
אני לא אוהב להשאיר קצוות פתוחים ומקומות לפרשנות, ולכן נוהג להעלות על כתב את הדברים האלה במסגרת כל החלפת קישורים שאני מבצע:
- כמות מילים למאמר – חשוב לסכם מראש על כמות המילים המינימלית בכל מאמר שעולה במסגרת החלפת קישורים. הכמות המקובלת בתחום היא סביב 400 מילים ולא פחות מ-350. כמובן שתוכן מקיף יותר זה תמיד מעולה.
- צרפו תמונה למאמר – המטרה הראשית שלכם היא אמנם להשיג קישור לאתר שלכם, אבל חשוב שהתוכן שלכם גם ייראה טוב, ולכן יותר מאשר מומלץ להוסיף תמונה אחת לפחות לכל מאמר שממנו יוצא קישור אליכם.
- שמרו על מבנה נכון למאמר – חלקו את המאמר לפסקאות באמצעות כותרות משנה. זה יקל על הגולשים לקרוא את המאמר, יסייע להם למצוא ברפרוף את מה שהם מחפשים בו ויצמצם נטישה ממנו.
- תוכן איכותי, בעל ערך מוסף ורלוונטי לשני האתרים – הקפידו שהתוכן אותו אתם מפרסמים במסגרת החלפת הקישורים יהיה איכותי, בעל ערך מוסף ורלוונטי לשני האתרים – לאתר שבו הוא מתפרסם ולאתר שאליו הוא מקשר.
- קישור ייצא החל מהפיסקה השנייה של המאמר, לא קודם לכן – למה? כי אתם לא רוצים לזרוק ישר גולש החוצה מהאתר שלכם איך שהוא התחיל לקרוא את המאמר, וכך גם לא מחליף הקישורים שאיתו אתם סוגרים את הדיל הזה. מעבר לכך, זה נראה לא טבעי שהקישור שלכם יוצא ישר מתחילת המאמר ומוביל לאתר אחר.
- הוספת לינק פנימי במאמר, מעבר לקישור החוצה – אני ממליץ בחום להוסיף גם קישור פנימי אחד או שניים למאמר, שוב כדי שייראה טבעי. מאמר שיש בתוכו קישור אחד בלבד, וכזה שזורק את הגולש החוצה לאתר אחר, עשוי להיתפס על ידי גוגל כפחות טבעי. חשוב לא להגזים עם כמויות הקישורים הפנימיים במאמר, שכן לכל דף אינטרנט יש Link Juice מסוים וכל קישור מחלק את ה-Juice הזה. לכן, לא מקובל להוציא יותר מ-2 קישורים פנימיים בתוך מאמר שעלה במסגרת החלפת קישורים בין אתרים ובו קישור לאתר אחר.
- איפה באתר יתפרסם המאמר שלכם? – חשוב לסכם מראש תחת איזו קטגוריה יופיע המאמר באתר שלכם. אם אתם יכולים לקבל קישור מדף הבית זה כמובן נפלא ויעביר את מירב הכוח מהאתר המפרסם לאתר שלכם, אך נדירים המקרים בהם בעלי אתרים מסכימים להוסיף קישור לאתר חיצוני מתוך דף הבית של האתר שלהם. המיקום הטוב ביותר הבא לפרסום המאמר שלכם הוא באחת הקטגוריות המובילות באתר, בה בעל האתר מקדם באופן פעיל מילות מפתח באתר שלו, וזאת משום שהוא עושה לעמודים האלו אופטימיזציה מיטבית (עוד על מה זה אופטימיזציה כאן) וככל הנראה גם בונה להם קישורים מאתרים אחרים שמחזקים אותם. גם מקרה זה הוא יחסית נדיר…
אז איפה לרוב יתפרסם המאמר שלכם במסגרת החלפת קישורים בין אתרים? ככל הנראה בעמוד בלוג / מגזין / כתבות / מידע מקצועי – וזה בסדר גמור. מה שחשוב להקפיד עליו ולסכם מראש זה שניתן יהיה להגיע לאותו עמוד פוסטים שבו יישב הפוסט שלכם, ככל הנראה ביחד עם פוסטים נוספים, תוך עד 2-3 קליקים מדף הבית של האתר. אם נדרשים יותר קליקים מכך כדי למצוא אותו, הכוח של העמוד שמקשר אליכם כבר פוחת משמעותית, ובמצב זה כדאי לשקול האם כדאי לכם בכלל לבצע את ההחלפה.
סכמו את כל הדברים הללו מראש – זה יחסוך לכם בעיות, מניסיון.
איך לבחור את האתרים מהם אתם מעוניינים בקישורים?
ישנם מספר כלים מובילים לבדיקת איכות של אתרים ולמחקר מתחרים, ביניהם SemRush, MajesticSEO, Moz Pro ו-Ahrefs, שבו אני משתמש לרוב ועליו ארחיב כעת.
הזינו את כתובת האתר שאותו אתם רוצים לבדוק בשורת החיפוש ולחצו על זכוכית המגדלת הכתומה:
הסתכלו על הפרמטרים הבאים במסך הראשי לאחר הרצת הבדיקה:
Ahrefs Rank – הדירוג של האתר על פי Ahrefs. לא הפרמטר המרכזי שחשוב להתייחס אליו, אבל כן כדאי לדעת שאתר שמדורג בדירוג של 10 מיליון ומטה הוא אתר טוב ככל הנראה, תלוי בפרמטרים נוספים עליהם ארחיב כעת.
UR – ציון בין 0 ל-100 שניתן לכתובת ה-URL המדויקת אותה הזנתם בשורת החיפוש לבדיקה. כמובן שהציון הגבוה ביותר שיש לכל אתר יהיה לדף הבית שלו, בעוד שעמודים אחרים יקבלו ציונים נמוכים יותר. זה פרמטר חשוב, אבל פחות חשוב ביחס ל-DR.
DR – ציון בין 0 ל-100 שניתן לדומיין כולו. זהו הפרמטר המרכזי שחשוב שתבדקו. בדרך כלל, ציון גבוה מ-18-20 מצביע על אתר שיש אליו קישורים איכותיים והוא נמצא בתהליך של קידום אתרים.
חשוב – ה-DR תמיד חייב להיות גבוה יותר מה-UR. אם אתם נתקלים במצב שונה, זה מראה לכם שרוב הקישורים שמובילים לאתר פשוט מובילים ישירות לכתובת אותה בדקתם ואין גיוון בעמודים שמקבלים קישורים באתר. כמה גבוה יותר הוא צריך להיות? פי 1.5-3.
Backlinks – כמות הלינקים שמובילים לכתובת שהזנתם לבדיקה. חשוב להבין – גם אם יש אתר אחד בלבד שמקשר לכתובת האתר שעליה הרצתם בדיקה, אך הוא מקשר אליה אפילו מ-500 עמודים, אז יופיע לכם תחת Backlinks המספר 500 שנראה כמו המון קישורים, אבל כולם למעשה מאותו אתר, וההשפעה שלהם ככל הנראה לא גדולה במיוחד (אלא אם מדובר כמובן בקישור מתפריט של אתר חזק מאד כמו אתר ממשלתי).
Referring Domains – כמות הדומיינים שמקשרים לאתר אותו בדקתם. זהו פרמטר חשוב מאד לבדיקה, וככל שיש יותר דומיינים שונים שמפנים לאותו אתר זה יותר טוב (כמובן בהנחה שהם איכותיים ורלוונטיים). פרמטר זה משפיע מאד גם על ציון ה-DR של Ahrefs.
Organic Keywords – פרמטר זה נותן לכם אינדקיציה על כמה מילות מפתח שבעבורן יש מיקומים כלשהם לאתר אותו אתם בודקים.
Organic Traffic – הערכה של Ahrefs לגבי כמות התנועה האורגנית של האתר אותו אתם בודקים. מהניסיון שלי, תמיד מדובר בהערכה חסרה, כך שתמיד כדאי להכפיל את הכמות המוצגת כדי לקבל אומדן קרוב יותר למציאות. אתר עם DR גבוה אבל ללא תנועה אורגנית הוא אתר שצריך להעלות אצלכם חשד. יכול להיות שיש לו הרבה קישורים מאתרי ספאם למינהם או שמדובר בדומיין ותיק שלא חודש ונקנה על ידי בעלים חדשים שלא הוסיף לו תוכן וכרגע אין אליו תנועה אורגנית. חשוב מאד לוודא שלאתר שממנו אתם רוצים לקחת קישור לאתר שלכם מגיעה תנועה אורגנית!
מעבר לכך, חשוב גם לבדוק אילו דומיינים מקשרים לאתר, מה ה-DR שלהם, מאיזה עמודים בתוך אותם דומיינים יוצאים הקישורים (למשל האם מתוך מאמר תוכן מקיף או מתגובה באיזה פורום נידח), באיזה אנקור טקסט והאם הקישורים הם מסוג Follow או No-Follow. מעבר לכך, כדאי גם לבדוק על אילו מילות מפתח האתר מדורג ומה המיקום שלו בעבורן. את כל זה תוכלו לעשות בקלות כאן, בתפריט שבמצד שמאל של המסך:
בדיקות נוספות שחשוב לבצע לגבי האתר ממנו אתם שוקלים לבקש קישור במסגרת החלפת הקישורים הן:
- בדיקה ידנית של האתר – בדקו האם האתר נעים לעין, האם חוויית המשתמש בו טובה והאם התכנים בו איכותיים. האם האתר הוא בתחום שרלוונטי לאתר שלכם ובאמת מתאים להחלפת קישורים? אם אתם רוצים לקדם אתר שלכם בתחום של אחזקת מבנים למשל, קישור מאתר בגדים, חזק ככל שיהיה, לא יתרום לכם שום דבר – הוא רק יגרום לכם נזק, וכדאי שתוותרו עליו.
- בדקו כל כמה זמן מתעדכן תוכן חדש באתר – לכו לקטגוריית הבלוג/מאמרים/מגזין שבאתר והסתכלו על התאריכים של המאמרים האחרונים שעלו. כך תוכלו להעריך כל כמה זמן בעל האתר מעלה תוכן חדש. אתר שהתוכן האחרון בו עלה לפני שנתיים הוא אתר שלא מתעדכן באופן תדיר ולא בטוח שכדאי להוציא ממנו קישור. גוגל אוהב אתרים שמעדכנים תוכן באופן קבוע ונותנים ערך מוסף לגולש וסיבה לחזור אליהם.
- עברו על התכנים הנוספים שקיימים בקטגוריית הבלוג באתר ובדקו האם יוצאים מהם קישורים לאתרים אחרים – אתר שבכל תוכן שהוא מפרסם מוציא קישור החוצה לאתר אחר הוא אתר שעשוי להיות מסומן על ידי גוגל כ"חוות קישורים" והקישור ממנו עלול לגרום לכם נזק. ודאו שרוב המאמרים באתר הם מאמרי תוכן איכותיים שמטרתם לספק ערך מוסף לגולשים ולא מאמרים שמטרתם היחידה היא לקשר החוצה.
תדירות קבלת הקישורים לאתר שלכם
שמעו לי, אל תבנו המון קישורים בבת אחת לאתר שלכם. בנו את הקישורים שלכם בהדרגה ובקצב קבוע. למשל, 3-4 כל חודש. אל תבנו חודש אחד 10 קישורים ובחודש שאחריו 2 קישורים – זה נראה לא טבעי ויכול להדליק נורת אזהרה לגוגל ולמנועי החיפוש האחרים. אתם לא רוצים לקבל עונש מגוגל, עקבו אחרי הטיפ הזה. בקידום אתרים צריך סבלנות, וזה כולל את קצב בניית הקישורים לאתר.
בונוס – הפורמט שלי למייל החלפת קישורים
כדי שתוכלו לייעל את תהליך החלפת הקישורים ולחסוך זמן, אני מצרף לכם את הפורמט שלי למייל החלפת קישורים:
"היי X, מה שלומך?
ראיתי שאתה מחפש קישורים במגוון תחומים (במידה וראיתי באחת מקבוצות הפייסבוק). יש לי מספר אתרים שיכולים להתאים לך. אני מצרף לך רשימת אתרים שמכילה את כל האתרים שעשויים להיות רלוונטיים בשבילך. עדכן אותי איך אני יכול לעזור ושלח אליי בבקשה את רשימת האתרים שלך כדי שאבדוק מה יכול להתאים לאתרים שלי ממנה. "אני מחפש קישורים בעיקר בתחומים X,Y,Z."
וזה הפורמט שלי לבקשת קישורים לאחר שכבר מצאתי את מה שיכול לעזור לי ברשימה של מחליף הקישורים שמולו אני מתנהל:
"אני אשמח לקבל ממך X קישורים":
מאתר X (שלו) לאתר Y (שלי) בביטוי Z.
נושא למאמר: XYZ – נושא שכמובן יתאים לאתר שלו וגם לקישור לאתר שלי, כזה שהוא באמת יוכל לאשר.
לא סתם אני מאשר את הביטויים ואת הנושאים – זה מונע אי נעימויות שנגרמות כשלא עושים את זה ואז בעל האתר לא מסכים לפרסם את התוכן שכתבתם (ושילמתם בעבורו). עדיף שההחלפה תיקח כמה דקות יותר, אבל שהכל באמת יהיה סגור ומאושר. זה גם יעשה לכם סדר לקראת הזמנת התוכן שלכם מכותבי התוכן שלכם, מולם זה יחסוך לכם זמן בתהליך הזמנת התוכן.
טיפ זהב – שמרו את הרשימות של האנשים איתם אתם מבצעים החלפות קישורים על המחשב!
הטיפ הזה יכול לחסוך לכם המוןןןןן זמן… במקום לבדוק כל פעם מחדש את הרשימות של אותם האנשים באמצעות הכלים השונים לבדיקת קישורים ואיכות אתרים (קראו כאן מידע נוסף בנושא), פשוט צרו תיקייה על המחשב שנקראת "רשימות אתרים להחלפות קישורים" (או משהו בסגנון) ושמרו בה קבצי אקסל של כל רשימות האתרים שקיבלתם על פי המיילים של המחליפים. כך למשל, לשם הדוגמה, את רשימת האתרים שלי אני אשמור בקובץ אקסל שנקרא [email protected] שזו כתובת המייל שלי.
קובץ האקסל הזה יכיל 4 עמודות:
- כתובות URL של האתרים שבבעלותו של אותו מקדם/בעל אתר.
- נושא האתר.
- הערות שלי – לגבי חוזק האתר ולאילו אתרים שלי הוא יכול להתאים.
- אתרים שלי שאליהם כבר יש לי קישור מהאתר (כדי שלא יקרה מצב שבו אני בונה את אותם הקישורים שוב ושוב).
ניהול נכון של קובץ מסוג זה יחסוך לכם המון זמן ובדיקות חוזרות ונשנות של החוזק של אותם אתרים, סמכו עליי. יותר מכך, ברגע שיגיע אליכם לקוח חדש שבעבורו תצטרכו גם כן לבנות קישורים, תוכלו פשוט לחזור לאותם קבצי רשימות אתרים ששמורים לכם על המחשב ולראות לפי ההערות שלכם ולפי התחומים השונים של האתרים איזה מהם יכול להתאים לו, תוך רגע.
שווה, לא? ?
איך להתנהל מול מקדמים ובעלי אתרים אחרים בהחלפת קישורים?
חשוב שתזכרו שהתחום של קידום אתרים, ודאי החלפות קישורים, מבוסס על שיתוף פעולה עם אנשים. אז קודם כל, הקפידו להתנהג תמיד כמו בני אדם. אל תזלזלו בזמן של המקדם מולו אתם מתנהלים, דברו (או כתבו) בכבוד ונסו לייעל את הזמן ולא לגרור אותו. אל תעליבו בעלי אתרים ("הרשימה ששלחת לי פח, אין לי מה לקחת ממנה") והשתדלו גם לא להתקטנן יותר מדי ("האתר שלי שממנו אתה רוצה קישור חזק יותר מהאתר שאני רוצה ממך אז תביא לי 2 קישורים תמורתו") כי מעבר לזה שזה פשוט לא נעים לשני הצדדים, בטווח הארוך זה יגרום למקדמים ובעלי אתרים להתרחק מכם ולהימנע מהחלפות קישורים איתכם. ומי יודע מתי תצטרכו את הקשרים האלה בעתיד, ולא רק להחלפות קישורים…
כך תבחרו אנקור טקסט (טקסט מקשר) לקישורים שלכם
זכרו, אתם תמיד רוצים שהקישורים שמובילים לאתר שלכם ייראו כמה שיותר טבעיים. לצורך כך, מומלץ לגוון את פרופיל הקישורים ואת הטקסטים המקשרים שלהם:
- קישורים בשם המותג שלכם (קישורי בראנד) – כך למשל, אני אבנה קישורים מהביטוי "לינקשייק" לדף הבית של האתר. קישורים מסוג זה נראים טבעיים, ולכן חשוב שחלק ניכר מהקישורים שלכם יהיו משם המותג.
- קישורים מכתובת URL ישירה: https://www.linkshake.co.il/ – גם הסוג הזה של קישורים נראה טבעי מאד וחשוב לשלבו בפרופיל הקישורים, גם לעמודים פנימיים (לא רק לדף הבית).
- קישורים מאנקור טקסט מדויק – קישורים ממילות מפתח ישירות. כך למשל אם אתם מקדמים את הביטוי "קידום אתרים", אתם תוציאו את הקישור לאתר שלכם מהביטוי המדויק הזה. חשוב לא להפריז בכמות הקישורים מסוג זה, שכן הם נראים פחות טבעיים. מתי כן נשתמש בהם? כאשר אנחנו מצליחים להשיג קישור מאתר חזק וסמכותי מאד (ע"ע Mako, Ynet ודומיהם) או כאשר בפרופיל הקישורים של האתר שלנו יש המון קישורים אבל כמעט ואין קישורים מאנקור טקסט מדויק.
- קישורים מאנקור זנב ארוך – קישורים ממילת המפתח שלכם עם תוספת של מילה או שתיים או בהטיות שונות (יחיד-רבים) כמו למשל מהביטויים "קידום אתרים אורגני לעסקים" או "חברה מקצועית לקידום אתרים" /"חברות לקידום אתרים". קישורים מסוג זה עוזרים לנו לגוון את פרופיל הקישורים ולהפוך אותו לטבעי יותר.
- קישורים מביטויים כלליים – לחצו כאן, למידע נוסף, בקרו באתר, אתר החברה וכו'. בהחלט חשוב לשלב גם קישורים מסוג זה בפרופיל האנקורים של האתר שלכם.
5 סוגי האנקור טקסטים הנ"ל הם המרכזיים. חשוב מאד לגוון ככל הניתן את פרופיל הקישורים שלכם ולהשתמש בכולם, כאשר המינון צריך להיות, לעניות דעתי, כזה:
- 30% אנקורים של שם המותג
- 15% אנקורים של כתובת URL ישירה
- 15% אנקורים מדויקים
- 25% אנקורים מביטויי זנב ארוך
- 15% אנקורים מביטויים כלליים
אילו דרכים נוספות יש להשיג קישורים לאתר, מלבד באמצעות החלפת קישורים בין אתרים?
- קישורים מרשתות חברתיות – בניית עמודים עסקיים וקישור מהם לאתר בפייסבוק, לינקדאין, טוויטר ועוד ו/או הוספת תגובות בקבוצות ברשתות חברתיות עם לינקים לאתר שלכם.
- רישום לאינדקסים – חשוב במיוחד לבעלי מקצוע. כאן חשוב להקפיד לרשום את העסק שלכם באינדקסים איכותיים בלבד (כדוגמת Easy, בזק ודפי זהב) ולא באינדקסים נידחים שנראים כאילו בנו אותם בימי קום האינטרנט.
- הוספת קישורים בפורומים שונים באתרים מובילים כמו Walla, Cafe The Marker, Ynet ועוד – טכניקה זו הייתה יעילה בעבר, אך כיום יעילותה מוטלת בספק, ויש שאומרים שהיא אפילו פוגעת באתרים שמשתמשים בה. אם בכל זאת אתם משתמשים בה, רצוי לא להגזים עם כמויות הקישורים האלה.
- פנייה לבעלי אתרים בתחומים משלימים לתחום שלכם (כמו למשל פנייה לאתר מוביל בתחום האירועים ובקשה לקשר ממנו לאתר שלכם בתחום התאורה וההגברה) ובקשה לפרסם אצלם מאמרי אורח בתמורה לתוכן איכותי, שכמובן יכיל קישור לאתר שלכם.
- איתור קישורים שבורים באתרים מהם אתם מעוניינים להשיג קישור (באמצעות כלים כמו Ahrefs או Screaming Frog) ופנייה לבעלי האתר שמצביעה על קישור שבור תוך בקשה להפנות אותו לתוכן מתאים באתר שלכם במקום לעמוד ה-404 אליו הוא מוביל כעת. תתפלאו, זה עובד – בעלי אתרים נוטים להעריך את המאמץ שלכם ולצ'פר אתכם בקישור בתמורה לכך.
- קניית קישורים מאתרי חדשות מובילים – על זה ארחיב כעת…
האם קניית קישורים היא טכניקה אפקטיבית לקידום האתר שלי?
גוגל אומרים שלא, אני, בתור מומחה לקידום אתרים שעבד על מאות אתרים לאורך השנים וקנה אלפי קישורים, אומר שחד משמעית כן. קניית קישורים מאתרי חדשות גדולים ומקומיים (מקומונים) היא חלק חשוב בבניית פרופיל הקישורים של כל אתר. לאתרים מסוג זה יש סמכות גבוהה מאד בעיני מנועי החיפוש השונים וכמויות תנועה אורגנית שאין להרבה אתרי לקוח, ולכן קישור מהם בהחלט יכול לסייע לכם להתקדם בגוגל (וגם להגיע לקהלים חדשים שלא הכירו אתכם קודם לכן). מעבר לכך, קישורים ממאמרים באתרים גדולים תורמים גם לנראות של העסק מול הלקוחות ולמיתוגו באופן כללי. מה שכן, חשוב לבנות אותם רק כחלק מפרופיל הקישורים ולא כסוג הקישורים המרכזי שמקשר לאתר שלכם.
מעוניינים בקישורים מאתרי חדשות מובילים? אתם מוזמנים להשאיר פרטים ולקבל הצעת מחיר משתלמת >>
זקוקים לייעוץ קידום אתרים? לחצו כאן.
במאמר זה סקרתי את סוגי החלפות הקישורים המרכזיים, את הפרמטרים שכדאי לבדוק לפני שמבקשים קישור מאתר מסוים, דרכים להתנהלות מול מקדמים ובעלי אתרים אחרים בהחלפות קישורים ושיתפתי אתכם במספר טיפים מתוך הניסיון שצברתי לאורך השנים. אם אתם רוצים להחליף איתי קישורים, כמובן שאשמח ?. זה המייל שלי: [email protected].
*מאמר זה נכתב ע"י לינקשייק.
אהבתם? שתפו את החברים!