סינדיקציה של תוכן ושיווק דיגיטלי – איך הם הולכים ביחד?
התחרות על תשומת הלב של הגולשים הופכת קשה יותר ויותר מיום ליום. במציאות שכזו חשוב מאוד להשתמש בכל הכלים האפשריים של עולם השיווק הדיגיטלי, כולל אלה שטמונה בהם בעייתיות מסוימת. סינדיקציה של תוכן היא דרך טובה מאוד לזכות בחשיפה נרחבת וגם לחזק את המותג, אבל בתנאי שמבצעים אותה נכון.
למה סינדיקציה של תוכן עשויה להתגלות כמשתלמת במיוחד?
המהות של שיווק דיגיטלי היא להציג את העסק בפני מקסימום גולשים מתוך קהל היעד הרלוונטי לאחר פילוח השוק ומציאתו, ובאופן המחמיא ביותר. לשם כך מבוצעות פעולות רבות כמו קידום אתרים בגוגל או פרסום ממומן. גם סינדיקציה מניבה תוצאות דומות, ולמעשה זוהי שיטה אפקטיבית להפליא לזכות בחשיפה רצויה – דמיינו את עצמכם למשל מנסים לפרוץ בעולם המוזיקה, מקליטים מספר שירים וזמר מוכר בוחר לבצע אחד מהם בהופעה שלו. הוא כמובן מספר לקהל שאתם אלה שכתבתם את השיר – מן הסתם זו הצעה שממש לא כדאי לסרב לה.
באופן דומה, אם יש לכם תוכן איכותי במיוחד, הוא יתקבל בברכה על ידי בעלי אתרים מובילים שישמחו לספק לגולשים שלהם ערך מוסף אמיתי. הרווח שלכם – הזדמנות להרשים אנשים רבים שבדרך אחרת לא היו נחשפים אליכם ואל מה שיש לכם להציע (או שהייתם צריכים להשקיע סכומי כסף גבוהים כדי למשוך את תשומת הלב שלהם בדרכים אחרות).
מהם הסיכונים העיקריים?
כשתוכן שלכם מתפרסם גם באתר אחר ולא רק אצלכם באתר יש סיכון שחובה להקדיש לו תשומת לב: תוכן משוכפל, וליתר דיוק מלחמת החורמה של גוגל בתכנים זהים במספר אתרים. ישנן דרכים למזער את הסיכון ואפילו לנטרל לגמרי את המוקש – פירוט בהמשך המאמר.
מחיר מסוים נוסף שאתם נדרשים לשלם כשאתם בוחרים באופציה של סינדיקציית תוכן במסגרת שיווק דיגיטלי הוא שהגולשים מקבלים את התוכן שיצרתם באתר של מישהו אחר. כשלקוח פוטנציאלי נמצא באתר שלכם יש לכם יכולת להציע לו תכנים רלוונטיים נוספים על זה שהרשים אותו, למשל תמורת השארת פרטי יצירת קשר, או אפילו להציע מוצר או שירות שיספקו לו עוד ערך גבוה. כשהאינטראקציה עם הגולש מתרחשת באתר אחר אין לכם השפעה על הסיטואציה. מצד שני, כתיבת תוכן ברמה גבוהה תהפוך אתכם למקור סמכות עבור הגולשים באותו אתר ויש סיכוי טוב שהם כבר יחפשו אתכם.
איפה כדאי לפרסם תוכן איכותי בסינדיקציה?
את האתרים שבהם תנסו לשתף את התכנים שלכם יש לבחור על סמך 2 קריטריונים: סמכותיות ורלוונטיות.
הסמכותיות הכרחית מפני שאין טעם להשקיע משאבים רק כדי להגיע לאתר בינוני שהגולשים ממילא לא מייחסים לו חשיבות רבה – כך שהפרסום שלכם לא יתרום למוניטין. הרלוונטיות חיונית כי בסופו של דבר המטרה היא למשוך אליכם גולשים שיש סיכוי שיתעניינו במוצרים/שירותים שלכם.
אילו תכנים כדאי להציע בסינדיקציה?
רק תכנים איכותיים באמת מאפשרים לממש את הפוטנציאל של הסינדיקציה. יש לכך שתי סיבות: ראשית, בעלי אתרים שיכולים לחשוף אתכם לגולשים רבים לא ירצו לסכן את המוניטין שלהם עם תוכן רדוד, ושנית, אם כבר התאמצתם ומצאתם אתר שקהל היעד הרלוונטי שלכם מגיע אליו, אם התוכן שלכם לא יספק להם תועלת הם לא יגלו בכם עניין. למעשה, התוצאה אפילו עלולה להיות הפוכה.
כתיבת תוכן איכותי אמנם מחייבת השקעת זמן – אבל בטווח הארוך זוהי ההתנהלות המשתלמת ביותר.
איך לא להכעיס את גוגל כשמבצעים סינדיקציה של תוכן?
יש 2 דרכים למנוע מצב שבו גוגל מתייחסת לתוכן כמשוכפל (ועלולה להעניש אתכם):
א. תג NoIndex – הוספתו אומרת לגוגל לא לסרוק את העמוד.
ב. תג קנוניקל – פתרון יעיל במיוחד שמבהיר למנוע החיפוש מהו מקור התוכן ומהם ההעתקים שלו. במקרה של שימוש בקנוניקל, גוגל סורק את המאמר, אך מבין שהמקור שלו נמצא במקום אחר ברשת.
אהבתם? שתפו את החברים!