פרסום בערוץ 13 – כמה זה עולה ולמה הפרסום באינטרנט משתלם יותר?
נסו לרגע לדמיין את העסק שלכם מככב בפרסומת באמצע פרק של הישרדות או האח הגדול. מן הסתם התחושה טובה, אפילו טובה מאוד. אם אתם מדמיינים בפרסומת שלכם למשל את עופר שכטר או גיא זוארץ, ואולי נועה קירל או סטפן, החיוך על הפנים שלכם יתרחב. השאלה היא האם גם כשיגיע החשבון על אותו פרסום בערוץ 13 החיוך עדיין יישאר, ואם אכן כדאי להשקיע בהופעה בתוכניות טלוויזיה, גם כשהן פופולריות. התשובה מחייבת התעמקות בתחום – ובעמוד זה תמצאו מידע רלוונטי שיעזור לכם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם.
איך מחשבים כדאיות שידור פרסומות בערוץ 13?
השידורים של ערוץ 13 החלו ב-2017, אחרי שערוץ שתיים פוצל לקשת (שקיבלה את אפיק 12, שעל הפרסום בו תוכלו לקרוא כאן) ולרשת. ב-2019 התמזגה רשת עם ערוץ 10. לחברה המאוחדת מספר מותגים חזקים ובהם המירוץ למיליון, הישרדות, משחקי השף וגם חברת החדשות שלה נחשבת לאיכותית מאוד – אולם רוב הזמן הרייטינג שלה נמוך בהשוואה לערוץ 12.
העובדה הנ"ל מובילה לכך שניתן לקנות משבצות פרסום בערוץ 13 במחיר נמוך יחסית לזה של ערוץ 12, אם כי גם כך מדובר בעלות של לפחות כמה אלפי שקלים לכל הקרנה. בפריים טיים המחיר הוא כבר כמה עשרות אלפי שקלים, בהתאם לרייטינג הספציפי בכל תוכנית – וכשלוקחים בחשבון את הצורך להקרין את הסרטון שהפקתם כמה וכמה (וכמה) פעמים, התשובה לשאלה כמה עולה פרסומת בערוץ 13 היא הרבה כסף, ואפילו הרבה מאוד.
הנתון השני במשוואה שעוזר לחשב את כדאיות הפרסום בתוכניות של רשת הוא הרווח. השקעה משמעותית עשויה להניב כמובן רווח נכבד, אבל במקרה של הפרסומות בטלוויזיה יש בעיה מהותית כשמנסים לבחון את האפקטיביות שלהן. מצד אחד, גם אנשים שהושפעו מפרסומות בערוץ 13 לא בהכרח מייחסים את ההחלטה לקנות מוצר כזה או אחר לצפייה בתשדיר, ומצד שני חלק גדול מהצופים מזפזפים במהלך הפסקות הפרסומת או מנצלים את הזמן לעיסוקים אחרים. בנוסף, בפרסום בטלוויזיה אין יכולת לפנות לקהלי יעד ספציפיים, וזאת בשל הקושי המובן לפלח במדויק את הצופים בכל רצועת שידור.
איך משפיעים השינויים בתחום השיווק על מחיר הפרסום בערוץ 13?
התשובה לשאלה כמה עולה פרסומת בערוץ 13 מושפעת לא רק מהרייטינג, אלא גם מהביקוש: ככל שמפרסמים רבים יותר מתחרים על הופעה בהפסקות הפרסומות, כך רשת יכולה לגבות סכום גבוה יותר לכל נקודת רייטינג.
בהקשר לזה, כדאי לדעת שעוגת הפרסום השתנתה באופן משמעותי בשנים האחרונות. ב-2009 למשל הטלוויזיה הייתה דומיננטית מאוד כש-40% מסך התקציבים לשיווק הוקצו לפרסומות בערוצים המסחריים. האפיק המרכזי השני היה העיתונות המודפסת, עם נתח שוק של כ-35%, ולנוכח ההבדלים המשמעותיים בין אופי הפרסום בטלוויזיה לבין הפרסום בעיתונים, תחום הפרסומות הטלוויזיוניות פרח.
ב-2019 לעומת זאת החלק של הטלוויזיה עמד על 36%, ואילו השיווק בדיגיטל כבר עקף אותה והגיע ל-38%. מאחר שבדיגיטל ניתן ליצור גם קמפיינים שכוללים אלמנטים ויזואליים בולטים, כולל סרטונים, מדובר בתחרות של ממש – שמובילה לירידה מתמשכת בביקוש לשידור פרסומות בערוץ 13. מצד אחד, הזדמנות להגיע לטלוויזיה גם בסכום נמוך יותר (אם כי עדיין גבוה), מצד שני חומר למחשבה אודות הכדאיות של השימוש באינטרנט לטובת שיווק אפקטיבי.
למה השיווק בדיגיטל עקף את הפרסום בטלוויזיה בכלל ובערוץ 13 בפרט?
אפשר לאהוב את זה ואפשר להסתייג מכך, אבל אנחנו חיים בעולם דיגיטלי. המרחבים הדיגיטליים השונים כובשים עוד ועוד חלקים מהחיים שלנו, וכולנו, או לפחות רובנו הגדול, מבצעים יותר ויותר פעולות דרך האינטרנט. פרסום בערוץ 13 אולי מקנה יוקרה, אבל חלק גדול מאוד מהחיפושים אחרי מידע רלוונטי, וכמובן הקניות עצמן, מתבצע באינטרנט.
עוד סיבה לעליית הדיגיטל היא האפשרות להגיע לקהל מפולח מאוד. כך למשל מי שבוחר באופציה של פרסום ממומן בפייסבוק יכול להגדיר את גילאי הגולשים שייחשפו למודעה, את האזור הגיאוגרפי שבו הם נמצאים, מגדר, מצב משפחתי, תחומי עניין ועוד. המיקוד המרבי הופך את הפרסום לאפקטיבי להפליא ולכן גם כדאי, מה גם שניתן בכל נקודת זמן למדוד במדויק את התוצאות. קראו עוד על פילוח שוק כאן.
סיבה נוספת היא האפשרות לייצר אינטראקציות משמעותיות עם לקוחות פוטנציאליים. בפרט, ניתן לעשות זאת עם דף עסקי בפייסבוק שמתופעל באופן מקצועי, מושך אליו תשומת לב וממתג אתכם גם כמומחים בתחום ספציפי וגם ככאלה שנגישים לקהל שלהם ועוזרים לו.
יתרון משמעותי אחר של שיווק בדיגיטל הוא האפשרות לפעול בכל מסגרת תקציב. עם קידום ממומן בגוגל למשל אפשר בסכומים נמוכים למשוך באופן מיידי קהל גדול מאוד לאתר או לדף נחיתה, ולהגדיל תוך זמן קצר את היקפי המכירות. קידום אורגני בגוגל כבר מבטיח חשיפה מתמשכת לטווח ארוך, ובעידן שבו כאמור חלק גדול מאוד מצריכת המידע וגיבוש תפישת העולם הצרכנית מתבצעים ברשת, מהלך שכזה מניב תועלת רבה הרבה יותר בהשוואה לפרסומת בטלוויזיה בתחומים רבים.
השתכנעתם שהשיווק בדיגיטל משתלם יותר? השאירו פרטים:
*** מאמר זה נכתב ע"י אורי שחם, מנהל מחלקת קידום אתרים בלינקשייק.
תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך...
פרסום בערוץ 12 – כמה זה עולה ולמה הפרסום בדיגיטל משתלם יותר?
אהבתם? שתפו את החברים!
?פיצול ערוץ 2 – איך זה ישפיע על הפרסום באינטרנט
החל מ 1.11.2017 יתבצע פיצול בערוץ 2 לשני ערוצים נפרדים. במקום ערוץ 22, נקבל עתה את הערוצים 12 ו-13. המשמעות הברורה היא שכמות הצופים שנהגה לצפות
הירשמו לניולזטר שלנו:
חדשות עדכונים וכלים שימושיים
-
שיפור דירוג בגוגל בעזרת כלים ב-AI בינה מלאכותית
-
איך משפיע AI על תקציב הפרסום בגוגל
-
מקומו של מנהל קמפיינים בגוגל בעולם של בינה מלאכותית
-
שיווק דיגיטלי מתקדם 360°
-
קלאודוויז (Cloudways) – המדריך המלא לאחסון המושלם לאתר שלך
-
כמה כניסות יש לאתר שלך או של המתחרה? – כך תדע בדיוק!
-
קניית אתרים מוכנים ומקודמים – האם זה משתלם ומה חשוב לבדוק?
-
בניית אסטרטגיה שיווקית באינטרנט
-
בחירת אחסון איכותי לקידום אתר בגוגל
-
5 אוטומציות שכל עסק צריך
-
יצירת ערך בויקיפדיה – איך מוסיפים והאם זה עוזר לקידום האתר בגוגל?
-
מה זה מיתוג עסקי ואיך עושים זאת נכון?
-
קניית מנויים (עוקבים) ליוטיוב – איך לעשות זאת נכון?
-
קניית צפיות ביוטיוב – כך תעשה זאת באופן שיזניק [ולא יזיק] את הסרטון שלך
-
תוכנות לעריכת תמונות אונליין בחינם [נשבעים!] שכדאי שתכירו
-
מהי מפת אתר (Sitemap.xml) ומה חשיבותה לקידום אתרים SEO?
-
שגיאה 404 (Error 404)- מה זה, האם זה מזיק ולמה ואיך לטפל בה?
-
כך תבצעו מחקר מילים מקיף, ולא רק בעזרת כלי מילות מפתח
-
מה זה SEO [קידום אתרים] ואיך זה יגדיל לך את התנועה לאתר?
-
7 תוכנות לעריכת תמונות בחינם [אין כסף] שאתם חייבים להכיר
-
10 מאגרי תמונות להורדה *בחינם* ללא זכויות יוצרים שכדאי להכיר
-
פרסום ברדיו – כמה זה עולה ולמה כדאי לעבור לפרסום בדיגיטל?
-
בדיקת דומיין – כך תדעו בבעלות מי הדומיין בו אתם מעוניינים
-
פרסום בערוץ 12 – כמה זה עולה ולמה הפרסום בדיגיטל משתלם יותר?
-
מה זה אופטימיזציה למנועי חיפוש? [המדריך המלא שיגלה לך הכל]
-
שיווק שותפים בבוקינג: איך תצטרפו ותעשו מזה כסף? [המדריך המלא]
-
שיווק שותפים באמזון: האם זה באמת כזה פשוט וכמה תוכלו להרוויח?
-
שיווק שותפים באיביי (Ebay): להרוויח כסף קל, בקלות
-
כך תבצעו פילוח שוק שיביא לכם לקוחות משלמים לאתר העסק
-
[קייס סטאדי] איך הגדלנו ב-4600% את הפניות באתר במשבר הקורונה?
-
לידים איכותיים – כך תייצרו לידים חמים וממירים מאתר העסק שלכם!
-
המדריך לחיבור בין טופס לידים למייל באופן אוטומטי ובחינם!
-
כלי מנהל האתרים (Google Search Console) – כך תשתמשו בו לטובתכם
-
ROI – מה זה ואיך בעלי עסקים יכולים למקסם אותו בפרסום בדיגיטל?
-
איך לבצע החלפת קישורים כמו אלוף?
-
מיקרו קופי מנצח שמביא המרות [כך תייצרו אותו!]
-
פרסום פרוגרמטי – האם זה עתיד השיווק בדיגיטל?
-
פלטפורמות מובילות למיקור חוץ בתחום הדיגיטל
-
מה זה מיקור חוץ (Outsourcing) ומתי כדאי להשתמש בו לקידום העסק?
-
מה זה שיווק שותפים ואיך עושים ממנו כסף? [המדריך המלא להצלחה]
-
איך מבצעים בדיקת קישורים נכנסים לאתר? [המדריך המלא]
-
Google Grants – המדריך המלא למענק גוגל גרנטס לעמותות
-
קידום תמונות בגוגל – הדרך לקבל עוד תנועה לאתר
-
5 דקות עבודה להטמעת תוסף מסנג'ר באתר שלכם
-
[קייס סטאדי] איך הגדלנו ב-231% את הפניות באתר חברת ברליץ?
-
5 טעויות נפוצות שאתם לא רוצים לעשות בקידום האתר
-
אינסטגרם משיקה בישראל את Instagram Shopping
-
אאוטבריין : ספרו סיפור
-
ממשק ה – Attribution החדש של פייסבוק
-
5 טריקים לשיפור יחס המרה באתר שלכם
-
איך בונים אתר תדמית בצורה נכונה?
-
6 טיפים באמצעותם תגדילו את זמן השהייה באתר שלכם
-
Facebook Creator Studio – מרכז ניהול תוכן לדף עסקי [סקירה]
-
אז איך כותבים תוכן מעניין שישאיר את הגולשים באתר?
-
10 גורמים מרכזיים שמשפיעים על דירוג האתר שלך בגוגל
-
על הקשר בין ניהול מוניטין ברשת וקידום אתרים
-
התממשקות אתרי מסחר למערכת טרנזילה – המדריך המלא
-
מה ההבדל בין פרופיל אישי לבין דף עסקי בפייסבוק?
-
סינדיקציה של תוכן ושיווק דיגיטלי – איך הם הולכים ביחד?
-
הסיבה בגללה בעלי עסקים מפסידים לקוחות ברשת
-
הפיד שלכם בפייסבוק עומד להשתנות, שוב.
-
איך להמיר פרופיל פייסבוק לדף עסקי צעד אחר צעד?
-
עדכוני האלגוריתם של גוגל – פנדה, פינגווין ושאר החיות
-
?פיצול ערוץ 2 – איך זה ישפיע על הפרסום באינטרנט
-
עולם קידום האתרים מאז ועד היום
-
רשימת מטלות SEO בבניית אתר חדש
-
משדרגים את האתר שלכם? שימו לב למיקומים שלכם
-
קידום אורגני מול קידום ממומן – מה ההבדל ומה כדאי?
-
מה זה קידום אתרים? (רמז: לא SEO)
-
גוגל עשו זאת, 85% מהאתרים מותאמים למובייל
-
קידום סרטון ביוטיוב/בפייסבוק. באיזו פלטפורמה כדאי לכם?
-
פרסום, עלות ומותג ברשת
-
איך לכתוב תוכן שיווקי שמותאם ל-SEO?
-
קידום אתרים משנות ה-90 ועד היום
-
קידום דף עסקי בפייסבוק – הלכה למעשה
-
אופטימיזציה לאתרי מובייל
-
הסיפור המופלא של בראוני בריטל
-
גוגל דומיינז
-
התובנות של גוגל+
-
פייסבוק מציגים: עיצוב חדש למודעות צד
-
פייסבוק ריטרגטינג
-
הכלי החדש: פייסבוק lookalike
-
האלגוריתם של גוגל מתעדכן: פנדה 4.0