שיפור דירוג בגוגל בעזרת כלים ב-AI בינה מלאכותית

| מאת :

לינקשייק - קידום אתרים בעזרת AI

שיפור ודירוג אתרים בגוגל, הוא עולם מקצועי שמשתנה באופן תדיר ומחייב התעדכנות מתמדת. בשנים האחרונות המצב בנושא זה הפך לדינאמי עוד יותר, בעקבות כניסת הבינה המלאכותית לתמונה. לפניכם סקירה קצרה, של כמה נקודות מפתח מעניינות שחשוב לדעת בהקשר זה:

"מי הזיז את הגבינה שלי?” ומהן ההשלכות למקדמים? 

כמו בספר הידוע, ה"גבינה" בעולם קידום האתרים זזה והרבה וכדאי (ומשתלם) להיות מעודכנים בהתפתחויות. עבור אנשי מקצוע, פחות חשוב כנראה "מי הזיז", כמו שחשוב להבין למה ובמיוחד – להסתגל לשינוי ומהר. כיום, זה אומר בין השאר התעדכנות בחידושים שהבינה המלאכותית מביאה איתה לתחומים שונים, כולל קידום אתרים. עבור מקדמים ובעלי אתרים קידום אתרים בעזרתAI  מאפשר השגת תוצאות בצורה מהירה (ולעתים גם זולה) יותר ומסייע במציאת רעיונות חדשים ואפשרויות לא מוכרות. כיצד זה מתבטא בפועל ואלו טכניקות מתקדמות לשיפור דירוג האתר, בעזרת אלגוריתמים מבוססי AI ? 

עבור קידום אתרים AI מציג אפשרויות טכניות רבות ומגוונות, כגון : 

  1. AI לניתוח אתרים – שימוש בכלי AI לשם ניתוח אתרים במהירות והפקת המלצות לאופטימיזציה. בגישה כזו, ניתן אף להשוות אתרים שונים תוך מספר שניות
  1. AI לשיפור חוויית משתמש – באופן ספציפי, ממשק המשתמש של האתר הוא אחד הרכיבים החשובים ביותר לניתוח. ממשק משתמש איכותי מספק תועלות רב, אשר חלקן משפיעות מאוד על הדירוג בגוגל. הוא משפר זמני שהייה באתר, מצמצם bounce rate ועוד. ניתן להשתמש בכלי בינה מלאכותית עם פרומפטים חכמים, אשר ינחו אותו לתפקד כמומחה UX/UI ולייעץ לכם בנושא זה, בעזרת הנתונים שתספקו לו. Microsoft Clarity מספק אפשרות נוספת ובחינם, לניתוח אינטראקציה של גולשים עם האתר.
  1. AI להכנת סכמות – המלצה חוזרת של מומחים, היא לתת דגש על structured data (Schema markup / סכמות), בכדי לסייע למנגנוני החיפוש החדשים להבין את האתר שלכם. גם זאת ניתן לעשות באופן אוטומטי, באמצעות כלי AI.
  1. AI למילות מפתח , נושאים וכתיבת מאמרים  – לצד השימוש בכלים ייעודיים ומוכרים למחקר מילות מפתח, ניתן להשתמש גם בכלי AI כגון : ChatGPT AIPRM אגב, מנגנוני החיפוש מבוססי ה-AI מבינים טוב יותר קונטקסט. לכן מומלץ להתמקד בביטויים שהם יותר ארוכים ובשפה טבעית, בכדי לשפר את סיכויי ההופעה בתוצאות. זאת, לפי המלצות מומחה השיווק Jason Hall במאמר בפורבס.
  1. AI לשיפור ההתאמה לחיפוש קולי – AI מקל על ביצוע חיפוש קולי ובכך מעודד את השימוש בו. לכן חשוב מתמיד לשפר את קידום האתר, באמצעות התחשבות בהיבט זה. הכל כמובן, בהתאם לניתוח קהל היעד שלכם – האם ועד כמה הוא אכן משתמש בחיפוש קולי? לשם כך, ניתן להשתמש גם ב-AI עצמו. למשל במסגרת הכלי Dialogflow של גוגל, אשר כולל יכולות בינה מלאכותית. 
  1.  AIמחולל תמונות –  ישנן מספר תוכנות וכלים פופולריים המאפשרים יצירת תמונות באמצעות טכנולוגיית הנה כמה מהן:
  • DALL-E – פלטפורמה שפותחה על ידי OpenAI, מאפשרת יצירת תמונות מרהיבות על סמך תיאורים טקסטואליים.
  • Midjourney — כלי יצירת תמונות מבוסס AI שמיועד בעיקר לאמנים ומעצבים המחפשים השראה ויזואלית ייחודית.
  • -Stable Diffusion – מודל ליצירת תמונות אשר פתוח לשימוש על ידי מפתחים, מאפשר שליטה רבה בתהליך היצירה ותוצאות מותאמות אישית.
  • – DeepArt – תוכנה המתמחה בהפיכת תמונות קיימות ליצירות אומנות בסגנונות שונים בעזרת
  • Runway ML  – פלטפורמה גמישה לשימוש בכלי AI מגוונים, כולל יצירת תמונות, עיבוד וידאו, ויכולות יצירתיות נוספות.
  • – Artbreeder – מאפשר יצירת ושילוב תמונות שונות ליצירת דמויות, נופים ועוד בעזרת
  • – NightCafe Studio – כלי קל לשימוש שמאפשר יצירת אמנות דיגיטלית מרשימה באמצעות בינה מלאכותית.

תוכנות אלה ועוד רבות נוספות מציעות דרכים יצירתיות וחדשניות ליצירת תמונות ואמנות דיגיטלית באמצעות AI.

אלה היו רק כמה דוגמאות ויש כמובן דרכים נוספות לשיפור דירוג האתר באמצעות AI. חלקן כלליות, כמו סיוע ביצירת תכנים. אחרות מתמקדות בפעילויות יותר ספציפיות, כגון יצירת מודעות לקמפיינים, ניתוח אוטומטי של תגיות מטא, ייצור alt text לתמונות, Backlink Analysis או ניתוח מתחרים.

 

 קידום אתרים AI ואתם – להתעדכן ולשפר את האתר

 לצד השימוש בכלי AI לשיפור קידום האתרים, יש לגביהם היבט חיוני נוסף: היכרות והתעדכנות, בכל הנוגע לכלי ה-AI שבאמצעותם גוגל מדרגת תוצאות. זו היא דוגמה בולטת במיוחד לכך: Search Generative Experience (SGE) שגוגל הציגה ב-2023 משלב בתוצאות החיפוש המוכרות גם בינה מלאכותית והתאמה אישית. SGE שודרג ב-2024 ושמו שונה ל-AI Overviews. כדאי גם לקחת בחשבון, שטכנולוגיות חדשות שמוצגות בנושאים אלה, לא בהכרח יוצרות שינוי מהיר וברור בשטח. זאת, מאחר שהן נוטות לעבור תהליכים של התפתחות והבשלה הדרגתית. כך למשל, Searchengineland דיווח באוגוסט 2024 ששני גופים בולטים (Ziff Davis ו-Dotdash Meredith) טוענים, שעדיין אינם רואים שינוי מהותי בעקבות כניסת AI Overviews.

בשורה התחתונה, הכרת ומינוף היכולות החדשות ש-AI מציג, תאפשר לכם להתייעל בתהליכי קידום האתרים ולהבטיח שלא תישארו מאחור. אתם כמקצוענים וגם האתרים שאתם מקדמים.

אנו בחברת לינקשייק מאמינים שחייבים להתאים את עצמנו לטכנולוגיה ומקדמים אתרים בעזרת כליAI  מתקדמים כך שהתוצאות מדברות בעד עצמם!!

אהבתם? שתפו את החברים!
החלפת קישורים של מקצוענים
קניית צפיות ביוטיוב מישראל
קייס סטאדי ברליץ

חדשות עדכונים וכלים שימושיים