

דף הבית » בלוג קידום אתרים » שיווק שותפים באמזון: האם זה באמת כזה פשוט וכמה תוכלו להרוויח?
ג'ף בזוס, מי שהקים את אמזון ועומד בראשה, הוא אחד האנשים העשירים ביותר בעולם (ובחלק מהזמן גם האדם בעל ההון האישי הגדול ביותר מכולם). מי שמצטרף לתוכנית שיווק שותפים של אמזון אמנם לא יהפוך למולטי מיליארדר, אבל הוא בהחלט עשוי ליהנות מהכנסה חודשית נוספת יפה מאוד. באופן טבעי, ניצול ההזדמנות מחייב השקעה של זמן ותשומת לב – אבל עם המדריך המפורט שהכנו לכם, התהליך הופך לפשוט, ובעיקר לכזה שמבטיח התנהלות חכמה ואת מיצוי הפוטנציאל של שותפות עם אמזון.
אם אתם כבר יודעים מהו הרעיון הבסיסי של שיווק שותפים (Affiliate Marketing) ורוצים להבין איך עובדת התוכנית הספציפית של אמזון, ענקית המסחר האלקטרוני שמעסיקה יותר מ-650,000 בני אדם בכל העולם, דלגו לפסקה הבאה. אם אתם זקוקים להסבר קצר, העיקרון המרכזי פשוט מאוד: אתם ממליצים על מוצר כלשהו (שנמכר באתר אחר, במקרה זה אמזון) ומוסיפים לינק אליו. כל מי שהגיע דרככם ורכש את אותו המוצר מזכה אתכם בעמלה. אם יש לכם נכס דיגיטלי שמושך אליו גולשים רבים, ואתם יודעים להניע אותם לפעולה ובנוסף מדובר בעסקאות שהן באמת משתלמות – יש סיכוי טוב מאוד שתגלו שבזכות תכנית שותפים של אמזון נכנס לחשבון הבנק שלכם סכום כסף נאה מאוד מדי חודש.
אגב, לא רק ל-Amazon תכנית שיווק שותפים מוצלחת – אופציה נוספת היא שיווק שותפים באיביי, אתר התיירות המוביל Booking.com מציע לכם להיות שותפים שלו, וישנן גם אפשרויות נוספות.
שיווק שותפים עם אמזון מציע 5 יתרונות מרכזיים ומשמעותיים מאוד:
הבסיס של תוכנית שותפים אמזון הוא עמלה של 4% על כל עסקה שמושלמת בזכותכם. בנוסף, ישנן קטגוריות שעבורן נקבעה עמלה שונה, ביניהן:
הכסף מתקבל ישירות לחשבון הבנק שלכם או באמצעות כרטיסי מתנה לרכישה באמזון, לבחירתכם, כשהסכום המינימלי להעברה הוא 100$.
בחירת המוצרים שעליהם תמליצו לאחר שתצטרפו לתוכנית שותפים של אמזון מושפעת בעיקר מהמאפיינים הספציפיים של הפעילות שלכם. אם למשל יש לכם אתר שנפח התנועה אליו גדול במיוחד, תוכלו לשווק גם מוצרים יחסית זולים, מתוך תפישה שקל יותר לשכנע אנשים לרכוש פריטים שכאלה והמסה המשמעותית של העסקאות כבר תייצר הכנסה טובה מספיק. אם יש לכם קהל יעד מפולח במיוחד, ואתם מהווים מקור סמכות, תוכלו להמליץ גם על מוצרים יקרים יותר, כך שגם עסקאות בודדות יניבו לכם רווח נאה.
לשיווק שותפים באמזון פוטנציאל גבוה לשדרוג ההכנסה החודשית שלכם, כשיודעים לעשות אותו באופן מקצועי. מימוש הפוטנציאל מחייב שימוש בנכס דיגיטלי, ולא סתם נכס אלא כזה שמטופח באופן שוטף כשהפוקוס הוא על ההתאמה למוצרים שאותם תרצו לשווק עבור אמזון.
יש לכם ידע בתחום הכושר הגופני, הספורט, תזונה שמתאימה למתאמנים וכו'? בלוג מקצועי, עם מידע בעל ערך אמיתי, עשוי למשוך אליו גולשים רבים. המלצות רלוונטיות – נעליים מעולות לריצה, תוספי מזון טבעוניים, מכשירי כושר ספציפיים וכו' – יובילו את הגולשים לאמזון, וחלק מהרווחים של אמזון יגיע לחשבון הבנק שלכם.
הרשת החברתית היא גם רשת עסקית, ואם הצלחתם ליצור קהילה בתחום מסוים סביב דף עסקי או קבוצת פייסבוק, תוכלו לנצל אותה לטובת פרסום לינקים במסגרת שיווק שותפים עם אמזון. היתרון הגדול של פייסבוק הוא פוטנציאל הוויראליות, אבל מצד שני חשוב להיזהר משיווק יתר ובכל מקרה להציע גם תוכן חיוני ובעל ערך ולא רק תוכן מכירתי.
דמיינו את עצמכם משוטטים באינסטגרם ורואים תמונה מרשימה של בית מעוצב. יחד עם הצילום שבאופן טבעי מושך תשומת לב, יש גם לינק לרכישה ישירה של אחד הפריטים שהעניקו לחלל את המראה המסוגנן שמצא חן בעיניכם – מן הסתם יש סיכוי סביר שתלחצו על הקישור וגם תקנו את אותו פריט. בהתאם לכך, חשבון אינסטגרם פופולרי שמתמקד בתחום ספציפי הוא נכס דיגיטלי רלוונטי עבור תוכנית השותפים של אמזון.
יוטיוב הפכה מזמן לזירת פרסום שיכולה להיות אטרקטיבית מאוד. דוגמה טובה לניצול אתר העלאת הווידאו לטובת שיווק שותפים באמזון היא פתיחת וניהול ערוץ שכולל מדריכים מצולמים בתחום השיפוצים וה-DIY. סרטונים מושקעים, שבהם אתם מלמדים את הצופים לבצע פעולות שונות, יכולים להוות בסיס מצוין להמלצה על מקדחה שנמכרת באמזון, וכמובן שיש עוד דוגמאות רבות.
שיטה שאולי נתפשת כמיושנת, אבל עם ניסוח המייל הנכון שיעור ההמרה שלכם עשוי להיות גבוה במיוחד. תנאי הסף הוא כמובן רשימת תפוצה גדולה מספיק ומפולחת היטב.
ההצטרפות ל-Amazon (לתכנית שיווק שותפים) מתבצעת כאן והתהליך פשוט וידידותי. בסופו, תקבלו קוד ייחודי שמאפשר לחברה לזהות את הלקוחות שמגיעים דרך הלינקים שלכם ולתגמל אתכם בהתאם למכירות שתייצרו בעבורה.
חשוב להדגיש: הרישום עצמו פשוט – אגב, גם ל-Booking תכנית שיווק שותפים שהרישום אליה קל ומהיר – אבל על-מנת להתחיל להרוויח מהחבירה אל אמזון, שב-2019 ההכנסות שלה הגיעו לכ-230 מיליארד דולר, נדרש גם נכס דיגיטלי מתאים.