בניית אסטרטגיה שיווקית באינטרנט

| מאת :

רוצה לשוחח עם מומחה לבניית אסטרטגיה שיווקית?






    בעלי ובעלות עסקים כבר יודעים שכיום בלי שיווק דיגיטלי מאד קשה, ואולי אפילו בלתי אפשרי, להצליח. התובנה הזו מובילה לפעולה, אבל לא תמיד היא מניבה את התוצאות הרצויות. בדרך כלל, כשיש פער בין הפוטנציאל של השיווק בדיגיטל לבין המימוש, הסיבה לכך היא היעדר אסטרטגיה מסודרת. למעשה, אסטרטגיה שיווקית באינטרנט היא בסיס הכרחי שעליו ניתן לבנות תוכניות פעולה ספציפיות בגוגל, ברשתות החברתיות ובעוד מקומות במרחב הדיגיטלי. וכדי שהבסיס יהיה איתן, כדאי להפקיד את מלאכת בניית האסטרטגיה בידיים מקצועיות של מי שעושים זאת כבר שנים רבות, ובמילה אחת: לינקשייק.

    המידע שעליו מבססים אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

    אסטרטגיה בכל תחום, ובפרט אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל, מבוססת על מידע. זהו גם אחד היתרונות של השיווק בדיגיטל באופן כללי – הנגישות לכמויות עצומות של אינפורמציה רלוונטית.

    בין השאר נשענת אסטרטגיה שיווק דיגיטלי על מחקר שוק מקיף – הן של המתחרים העיקריים והן של הענף שבו פועל העסק (למשל בהיבטים הטכנולוגיים, וזאת כדי להבין טוב יותר מהן החוזקות של העסק ומהם היתרונות שלו על-פני המתחרים).

    בנוסף, עוד לפני בניית אסטרטגיה שיווקית באינטרנט יתבצע אפיון מדויק ומפורט של קהל היעד או קהלי היעד של המוצרים השונים שמציע העסק. את שלב איסוף המידע משלים מחקר מילות מפתח שמספק הכוונה לאפיקי הפעולה המתאימים עבור העסק הספציפי בנקודת הזמן הנוכחית וכן בעתיד (אסטרטגיה אפקטיבית מתייחסת לפרק זמן ארוך יחסית).

    המרכיבים העיקריים של אסטרטגיה שיווקית באינטרנט

    שיווק דיגיטלי לעסקים מתבצע במספר אפיקי פעולה אפשריים, ואלה העיקריים שבהם:

    • SEO – קידום אתרים בגוגל הוא הבסיס של כמעט כל אסטרטגיה שיווקית באינטרנט. הסיבה לכך פשוטה: זהו האפיק שמניב את התועלת הגבוהה ביותר לטווח ארוך, ואם עובדים נכון האתר יישאר במקומות גבוהים בדירוגים החשובים לו לזמן רב מאוד. אתר שממוקם אורגנית בדף הראשון בגוגל מקבל תנועה רבה, וחשוב מכך – איכותית יותר מאשר מכל מקור תנועה אחר. מיקומים אורגניים גבוהים גם כמובן מורידים את התלות של העסק בקמפיינים ממומנים עתירי תקציב בגוגל, פייסבוק וברשתות חברתיות נוספות.
    • פרסום ממומן בגוגל – מסייע לכל בעל עסק להופיע בדף התוצאות הראשון בגוגל מהיום למחר ולהכניס קהל חדש ולידים רבים לאתר. כולל במידת הצורך בניית דפי נחיתה ייעודיים שהמודעות יפנו אליהם.
    • שיווק דרך רשתות חברתיות – בחירה מושכלת של הרשתות הספציפיות בהתאם לקהל היעד של העסק, ובחירת דרך הפעולה הטובה ביותר: פוסטים (גם טקסט וגם וידאו), מודעות ממומנות ושימוש במשפיענים.
    • ניוזלטר – אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל כוללת במקרים רבים גם ניוזלטרים שמאפשרים לעסק לשמור על קשר עם לקוחות קיימים ופוטנציאלים, וכמו כן לשלוח אליהם הצעות ממוקדות ובעלות ערך עבורם.
    • שימוש בפלטפורמות כמו טאבולה ואאוטבריין – שמחייבות יצירת תוכן איכותי, אבל התמורה משתלמת: חשיפה לקהל נרחב שאין כמעט דרך אחרת להגיע אליו במחירים יחסית זולים.
    • רימרקטינג – העיקרון הבסיסי הוא פנייה למי שכבר נחשפו לעסק אבל עדיין לא השלימו את המעבר לאורך כל משפך השיווק. למשל, פרסום בפייסבוק לקהל ספציפי מאוד – אנשים שביקרו באתר, אבל לא השאירו פרטי יצירת קשר.

    במרבית המקרים, אסטרטגיית שיווק דיגיטלי תכלול מספר אפיקי פעולה ותשלב ביניהם באופן מושכל ויעיל.

    אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל בישראל

    איך לבחור נכון יעדים במסגרת אסטרטגיה שיווקית באינטרנט?

    בניית אסטרטגיה שיווקית באינטרנט כוללת גם קביעת יעדים, כך שניתן יהיה לבחון את הצלחת האסטרטגיה והיישום שלה.

    ישנם 2 סוגים של יעדים: יעדים מדידים וכאלה שאינם מדידים. למרות ההעדפה המובנת לאלה מהסוג הראשון, ברוב המקרים ייקבעו יעדים מ-2 הסוגים. דוגמה ליעד שאינו מדיד היא מיתוג החברה או החדרת מוצר חדש לתודעת קהל היעד שלו. אמנם ניתן לבחון שינויים ביחס הלקוחות הפוטנציאליים לכל מוצר לאורך זמן, או למדוד את מידת ההיכרות של הציבור הרחב עם מותג מסוים, אבל אי אפשר לדעת מה השפעת השיווק בדיגיטל.

    יעדים מדידים הם למשל מספר הכניסות לאתר, מספר הפניות שמגיעות מדף נחיתה מסוים, מספר העוקבים שהתווספו בפייסבוק או באינסטגרם, מכירות בדיגיטל ועוד. את כל אלה ניתן, וחשוב, למדוד באופן שוטף לאורך הדרך כדי לעדכן ולכוונן טוב יותר את האסטרטגיה הנבחרת על בסיס התגובות בזמן אמת.

    יישום אופטימלי של אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל – המלצות חשובות

    לאחר הכנת אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, השלב הבא הוא תכנון היישום שלה כך שאפשר יהיה להפוך את החזון למציאות.

    ההמלצה היא להיעזר בגאנט, אותו לוח תכנון מוכר (שאגב, פותח במקור ע"י הנרי גאנט לפני יותר מ-100 שנה). גאנט מפורט, על בסיס חודשי או אפילו שבועי, כולל את כל הפעולות הרצויות שמתוכננות לפרק זמן מסוים: העלאת פוסטים בפייסבוק (כולל נושאים לכל פוסט), הוספת תוכן באתר (כנ"ל, עם הנושא בכל עמוד חדש או בכל פוסט בבלוג), מועדי שליחת ניוזלטרים, קמפיינים ממומנים מתוזמנים במדויק ומסונכרנים עם פעילויות בעסק (למשל מוצר חדש או מבצע אטרקטיבי), יצירת סרטון (למשל "10 טיפים שיעזרו לכם…" בתחום המומחיות של העסק), ועוד.

    הגאנט מאפשר גם לוודא שימוש נכון במסגרת התקציב שמוקדש לשיווק בדיגיטל.    

    מקסימום תמורה להשקעה, גם לעסקים גדולים וגם לעסקים קטנים

    כל עסק מבקש לעצמו כמובן מקסימום לקוחות חדשים, מקסימום הכנסות, מיתוג מחמיא ועוד – וכל זאת במינימום עלות. בהתאם, אסטרטגיה שיווקית באינטרנט כוללת גם התייחסות מעמיקה לנושא המחיר של כל פעולה ופעולה.

    הצוות המיומן מאוד של לינקשייק אמון על גיבוש האסטרטגיה המיטבית בכל מסגרת תקציב. במשך למעלה מ-15 שנים תכננו שיווק דיגיטלי גם עבור עסקים קטנים וגם עבור עסקים גדולים, במגוון רחב מאוד של ענפים ותחומי פעילות, וכל הידע הרב שצברנו מהווה בסיס מצוין לבניית אסטרטגיה שיווקית באינטרנט גם עבורכם – אסטרטגיה מדויקת שתוביל לתוצאות הטובות ביותר האפשריות.

    השאירו פרטים לקבלת ייעוץ ראשוני חינם:






      אהבתם? שתפו את החברים!
      מדריך שיווק שותפים באמזון
      פילוח שוק
      תוכן לאתר

      חדשות עדכונים וכלים שימושיים