שיווק שותפים באיביי (Ebay): להרוויח כסף קל, בקלות
נכון ל-2019, ההכנסות של Ebay עומדות על כ-10.8 מיליארד דולר בשנה, רשומים בו יותר מ-180 מיליון לקוחות, ובאתר המכירות המפורסם שהוקם ב-1995 מוצעים אינספור מוצרים במגוון רחב מאוד (מאוד מאוד) של קטגוריות. גם אתם יכולים להיות חלק מסיפור ההצלחה הזה – שכן ל-Ebay תכנית שיווק שותפים שמציעה עמלות על הפניות לעסקאות שמתממשות.
כמה אפשר להרוויח בזכות שיווק שותפים באיביי (Ebay)?
שיווק שותפים הוא קונספט פשוט: כשבעלי נכס דיגיטלי כלשהו (פירוט בהמשך) ממליצים על מוצר מסוים באיביי ומוסיפים לינק ישיר אליו, המוכר של אותו מוצר מרוויח עוד מתעניינים, ומן הסתם גם עוד לקוחות. האתר זוכה גם הוא לעוד הכנסות, בזכות העמלה שהוא גובה על כל מכירה שמתבצעת דרכו, ובאופן טבעי גם מי שהצטרף לתוכנית השותפים של איביי, ולמעשה בזכותו נוצר הקשר בין הקונה למוכר, מקבל חלק מסוים ברווחים. התוצאה היא מצב Win-Win-Win (ולא רק ב-Ebay, אגב: באופן דומה שיווק שותפים בבוקינג למשל הוא חלק בלתי נפרד מסיפור ההצלחה של אתר חיפוש המלונות הגדול בעולם).
עוד כדאי לדעת שגם אם הקנייה לא הושלמה באופן מיידי אלא תוך 24 שעות מרגע הלחיצה על הלינק הייחודי, עדיין מי שנמצא בתוכנית השותפים של איביי זכאי לאותה עמלה. למעשה, גם אם בפרק זמן זה האדם שהופנה ל-Ebay קנה פריט אחר מזה המומלץ, עדיין תשולם עמלה.
העמלה שמשולמת על הפניה מוצלחת נעה בין 5% ל-7% מסכום העסקה. באתר ישנם כאמור אינספור מוצרים, בטווח רחב מאוד של מחירים, כך שהנתח שניתן במסגרת שיווק שותפים עם איביי על כל הפניה מוצלחת יכול להיות חצי שקל ובאותה מידה גם עשרות ואפילו מאות שקלים. מי שמצליח לשכנע גולשים רבים לרכוש את המוצר שעליו הוא ממליץ (או מספר מוצרים) יכול להגיע להכנסה של אלפי שקלים בחודש.
רוצים ללמוד קורס שיווק שותפים שיהפוך אתכם לאלופים? השאירו פרטים:
איך למקסם את ההכנסות מתוכנית השותפים של איביי?
על-מנת למצות את פוטנציאל הרווחים של שיווק שותפים עם איביי, המפתח העיקרי הוא שימוש בנכס דיגיטלי איכותי – כלומר כזה שמושך אליו גולשים רבים (כך שהלינקים אל המוצרים ב-Ebay ייחשפו בפני מקסימום לקוחות פוטנציאליים), נתפס כמקור סמכות (כך שיש סבירות גבוהה ללחיצה על הקישורים) ובעיקר מתאים לסוג המוצרים שתרצו להמליץ עליהם.
נכס דיגיטלי רלוונטי יכול להיות אתר, בלוג, חשבון פייסבוק (או אינסטגרם ובעצם כל רשת חברתית שהיא) וכן רשימת תפוצה גדולה וגם מפולחת. עוד אופציה היא קידום ממומן בגוגל – כלומר פרסום מודעות דרך גוגל אדס. כל מודעה כוללת כותרת אטרקטיבית, תיאור שיש בו הנעה לפעולה וכמובן לינק (ספציפי עבורכם) אל המוצר שבחרתם לקדם. אמנם המודעות מצריכות תשלום לגוגל, אבל מי שמיומן בשימוש בכלי זה יכול להגיע למצב שבו הפער בין העמלה מאיביי לבין העלות של המודעות הופך את הפעולה לכדאית. בכל מקרה, כדאי לקחת בחשבון שגם הצטרפות לתוכנית שיווק השותפים של Ebay על בסיס הפעלת בלוג או פעילות ברשת חברתית מחייבת השקעת משאבים, ובעיקר זמן ותשומת לב.
אם למשל יש לכם בלוג בנושא עיצוב הבית תוכלו לשבץ בו המלצות למגוון רחב של פריטים שבאמצעותם ניתן ליצור חללים מסוגננים ומרשימים – אבל כמובן שאי אפשר להסתפק בלינקים, אלא כדאי להעלות באופן קבוע תכנים בעלי ערך, כך שהבלוג אכן ימשוך אליו קהל נרחב, שיתייחס אליכם כאל מומחים בתחום ולכן גם יפעל בהתאם להמלצות שלכם.
באופן דומה, רק תכנון מדויק של כל פוסט בפייסבוק, תדירות פרסום גבוהה והקפדה על תשובות מפורטות ורציניות לתגובות החברים והעוקבים אחריכם יובילו אתכם לרווח נאה.
איך מתבצע הרישום לשיווק שותפים באיביי?
הצעד הראשון בדרך לניצול העובדה שיש ל-Ebay תכנית שיווק שותפים אטרקטיבית הוא רישום. זהו תהליך פשוט, שכולל את 4 השלבים הבאים:
א. רישום ל-Ebay
סביר להניח שאתם כבר רשומים ל-Ebay, ובפרט אם כבר רכשתם בעבר מוצר כזה או אחר דרך האתר. אם כבר יש לכם חשבון, לחצו על Sign in בצד השמאלי העליון של האתר, ואם עדיין לא – פתחו אחד כזה, ע"י לחיצה על Register, גם כן בצד השמאלי של המסך (שתי האופציות מסומנות בעיגול בתמונה למטה). לצורך הרישום, האתר מבקש מכם שם פרטי, שם משפחה, כתובת מייל וסיסמה. לחילופין, תוכלו להתחבר דרך חשבון הפייסבוק או זה של גוגל.
ב. כניסה לתוכנית שיווק שותפים עם איביי
הלינק הבא יוביל אתכם לרישום לתוכנית השותפים עצמה: https://partnernetwork.ebay.com/
אם אתם מחוברים ל-Ebay עם החשבון שלכם, בהתאם לשלב א', ייפתח המסך הבא – וכדי להמשיך יש ללחוץ על הכפתור הכחול שכתוב עליו "ebay Sign in with eBay":
ג. פרטים כלליים
בשלב זה ייפתח בפניכם המסך הבא, שבו יש למלא מספר פרטים כלליים לגבי החשבון המבוקש:
ד. פרטים לגבי אופן השיווק הרצוי מבחינתכם
מיד לאחר ה- Company Information, באותו עמוד, מגיע חלק חשוב במיוחד בטופס, שנקרא Promotional Information:
בסעיף Property Type יש לסמן כל נכס דיגיטלי שישמש אתכם לטובת שיווק שותפים באיביי – אתר, מובייל ו/או רשתות חברתיות. בסעיף Partner Type אתם למעשה מתארים את עצמכם. האפשרויות הן:
חשוב להקפיד על תיאור מדויק, כי ל-Ebay תכנית שיווק שותפים שלא מתאימה לכל אחד והחברה בוחנת בקפידה כל טופס בקשה.
האם כדאי להצטרף לתוכנית השותפים של Ebay?
שיווק שותפים באיביי, כמו גם שיווק שותפים באמזון, ובכמה אתרים פופולאריים נוספים כדוגמת Asos, יכול להיות מקור מצוין להכנסה נאה מדי חודש. יחד עם זאת, חשוב להדגיש שלא מדובר בכסף שאין צורך בכלל להתאמץ עבורו. אמנם לא תצטרכו למכור מוצרים בעצמכם, עם כל הטרחה שכרוכה בכך, ולא תצטרכו להחזיק מלאי במחסן שלכם, אבל כן חשוב להבין בשיווק באינטרנט וגם בקידום אתרים או לחילופין להיות בעלי הבנה מעמיקה בפעילות בפייסבוק – כך שאחרי השלמת הרישום לתוכנית שיווק השותפים של איביי גולשים רבים אכן יגיעו בזכותכם לאתר ויבצעו בו רכישות. עוד אפשרות היא להיעזר באנשי מקצוע מיומנים שכבר צברו ניסיון יקר ערך בתחום ספציפי זה.
קבלו הצעה משתלמת לקורס שיווק שותפים שיכניס לכם כסף מ-Ebay:
מאמרים בנושא שיווק שותפים שעשויים לעניין אותך:
מה זה שיווק שותפים ואיך עושים ממנו כסף? [המדריך המלא להצלחה]
שיווק שותפים באמזון: האם זה באמת כזה פשוט וכמה תוכלו להרוויח?
הירשמו לניולזטר שלנו:
חדשות עדכונים וכלים שימושיים
-
שיפור דירוג בגוגל בעזרת כלים ב-AI בינה מלאכותית
-
איך משפיע AI על תקציב הפרסום בגוגל
-
מקומו של מנהל קמפיינים בגוגל בעולם של בינה מלאכותית
-
שיווק דיגיטלי מתקדם 360°
-
קלאודוויז (Cloudways) – המדריך המלא לאחסון המושלם לאתר שלך
-
כמה כניסות יש לאתר שלך או של המתחרה? – כך תדע בדיוק!
-
קניית אתרים מוכנים ומקודמים – האם זה משתלם ומה חשוב לבדוק?
-
בניית אסטרטגיה שיווקית באינטרנט
-
בחירת אחסון איכותי לקידום אתר בגוגל
-
5 אוטומציות שכל עסק צריך
-
יצירת ערך בויקיפדיה – איך מוסיפים והאם זה עוזר לקידום האתר בגוגל?
-
מה זה מיתוג עסקי ואיך עושים זאת נכון?
-
קניית מנויים (עוקבים) ליוטיוב – איך לעשות זאת נכון?
-
קניית צפיות ביוטיוב – כך תעשה זאת באופן שיזניק [ולא יזיק] את הסרטון שלך
-
תוכנות לעריכת תמונות אונליין בחינם [נשבעים!] שכדאי שתכירו
-
מהי מפת אתר (Sitemap.xml) ומה חשיבותה לקידום אתרים SEO?
-
שגיאה 404 (Error 404)- מה זה, האם זה מזיק ולמה ואיך לטפל בה?
-
כך תבצעו מחקר מילים מקיף, ולא רק בעזרת כלי מילות מפתח
-
מה זה SEO [קידום אתרים] ואיך זה יגדיל לך את התנועה לאתר?
-
7 תוכנות לעריכת תמונות בחינם [אין כסף] שאתם חייבים להכיר
-
10 מאגרי תמונות להורדה *בחינם* ללא זכויות יוצרים שכדאי להכיר
-
פרסום ברדיו – כמה זה עולה ולמה כדאי לעבור לפרסום בדיגיטל?
-
בדיקת דומיין – כך תדעו בבעלות מי הדומיין בו אתם מעוניינים
-
פרסום בערוץ 13 – כמה זה עולה ולמה הפרסום באינטרנט משתלם יותר?
-
פרסום בערוץ 12 – כמה זה עולה ולמה הפרסום בדיגיטל משתלם יותר?
-
מה זה אופטימיזציה למנועי חיפוש? [המדריך המלא שיגלה לך הכל]
-
שיווק שותפים בבוקינג: איך תצטרפו ותעשו מזה כסף? [המדריך המלא]
-
שיווק שותפים באמזון: האם זה באמת כזה פשוט וכמה תוכלו להרוויח?
-
כך תבצעו פילוח שוק שיביא לכם לקוחות משלמים לאתר העסק
-
[קייס סטאדי] איך הגדלנו ב-4600% את הפניות באתר במשבר הקורונה?
-
לידים איכותיים – כך תייצרו לידים חמים וממירים מאתר העסק שלכם!
-
המדריך לחיבור בין טופס לידים למייל באופן אוטומטי ובחינם!
-
כלי מנהל האתרים (Google Search Console) – כך תשתמשו בו לטובתכם
-
ROI – מה זה ואיך בעלי עסקים יכולים למקסם אותו בפרסום בדיגיטל?
-
איך לבצע החלפת קישורים כמו אלוף?
-
מיקרו קופי מנצח שמביא המרות [כך תייצרו אותו!]
-
פרסום פרוגרמטי – האם זה עתיד השיווק בדיגיטל?
-
פלטפורמות מובילות למיקור חוץ בתחום הדיגיטל
-
מה זה מיקור חוץ (Outsourcing) ומתי כדאי להשתמש בו לקידום העסק?
-
מה זה שיווק שותפים ואיך עושים ממנו כסף? [המדריך המלא להצלחה]
-
איך מבצעים בדיקת קישורים נכנסים לאתר? [המדריך המלא]
-
Google Grants – המדריך המלא למענק גוגל גרנטס לעמותות
-
קידום תמונות בגוגל – הדרך לקבל עוד תנועה לאתר
-
5 דקות עבודה להטמעת תוסף מסנג'ר באתר שלכם
-
[קייס סטאדי] איך הגדלנו ב-231% את הפניות באתר חברת ברליץ?
-
5 טעויות נפוצות שאתם לא רוצים לעשות בקידום האתר
-
אינסטגרם משיקה בישראל את Instagram Shopping
-
אאוטבריין : ספרו סיפור
-
ממשק ה – Attribution החדש של פייסבוק
-
5 טריקים לשיפור יחס המרה באתר שלכם
-
איך בונים אתר תדמית בצורה נכונה?
-
6 טיפים באמצעותם תגדילו את זמן השהייה באתר שלכם
-
Facebook Creator Studio – מרכז ניהול תוכן לדף עסקי [סקירה]
-
אז איך כותבים תוכן מעניין שישאיר את הגולשים באתר?
-
10 גורמים מרכזיים שמשפיעים על דירוג האתר שלך בגוגל
-
על הקשר בין ניהול מוניטין ברשת וקידום אתרים
-
התממשקות אתרי מסחר למערכת טרנזילה – המדריך המלא
-
מה ההבדל בין פרופיל אישי לבין דף עסקי בפייסבוק?
-
סינדיקציה של תוכן ושיווק דיגיטלי – איך הם הולכים ביחד?
-
הסיבה בגללה בעלי עסקים מפסידים לקוחות ברשת
-
הפיד שלכם בפייסבוק עומד להשתנות, שוב.
-
איך להמיר פרופיל פייסבוק לדף עסקי צעד אחר צעד?
-
עדכוני האלגוריתם של גוגל – פנדה, פינגווין ושאר החיות
-
?פיצול ערוץ 2 – איך זה ישפיע על הפרסום באינטרנט
-
עולם קידום האתרים מאז ועד היום
-
רשימת מטלות SEO בבניית אתר חדש
-
משדרגים את האתר שלכם? שימו לב למיקומים שלכם
-
קידום אורגני מול קידום ממומן – מה ההבדל ומה כדאי?
-
מה זה קידום אתרים? (רמז: לא SEO)
-
גוגל עשו זאת, 85% מהאתרים מותאמים למובייל
-
קידום סרטון ביוטיוב/בפייסבוק. באיזו פלטפורמה כדאי לכם?
-
פרסום, עלות ומותג ברשת
-
איך לכתוב תוכן שיווקי שמותאם ל-SEO?
-
קידום אתרים משנות ה-90 ועד היום
-
קידום דף עסקי בפייסבוק – הלכה למעשה
-
אופטימיזציה לאתרי מובייל
-
הסיפור המופלא של בראוני בריטל
-
גוגל דומיינז
-
התובנות של גוגל+
-
פייסבוק מציגים: עיצוב חדש למודעות צד
-
פייסבוק ריטרגטינג
-
הכלי החדש: פייסבוק lookalike
-
האלגוריתם של גוגל מתעדכן: פנדה 4.0