התובנות של גוגל+

| מאת :

בתחילת השבוע, גוגל השיקו את מערכת התובנות (Insights) שלהם. מערכת זו היא סט של כלי ניתוח חדשים לעמודים בגוגל+, שמאפשרת לבחון לעומק את היעילות של תוכן שמופץ בה.

 

כמו שכולנו יודעים, גוגל+ היא הניסיון המדדה של גוגל להתחרות בפייסבוק ולבנות רשת חברתית חליפית – כמו פייסבוק, גם גוגל+ מאפשרים לעסקים לפתוח עמודי תוכן שיקדמו את המוצר, המותג והעסק וינסו להפוך את הרשת החברתית למקום שמייצר כסף. כדי לסייע לעסקים שפתחו עמודים שכאלו, מערכת התובנות (Insights) מאפשרת למפעילי העמודים לקבל מידע רב ערך על הפוסטים והקהל.

 

מה אפשר לגלות?

סקירה זריזה של מערכת התובנות מראה שהיא מפלחת מידע בשלושה ערוצים עיקריים:

 

  • נראות: ערוץ המידע הראשון מאפשר לנו למדוד את הנראות של העמוד, ומגלה לנו כמה אנשים צפו בעמוד, בפוסטים ובתמונות שהעלנו.
  • תגובה: ערוץ המידע השני מתעסק בתגובות הקהל, ומציג בפנינו את כמות התגובות, השיתופים וה-1+ שקיבל כל פוסט. בנוסף, ערוץ המידע הזה מציג את המידע גם יחסית לערוץ המידע הראשון, ומאפשר לנו לגלות כמה אפקטיבי היה כל פוסט.
  • קהל: ערוץ המידע השלישי חושף נתונים דמוגרפיים על קהל הקוראים, ומאפשר לנו להבין מי הם – החל מטווח הגילאים הממוצע, דרך מגדר ועד נתונים גיאוגרפיים וגיאו-פוליטיים. ערוץ המידע הזה מאפשר לנו לגלות אילו דמוגרפיות עיקריות מנויות לתוכן שלנו.

 

תובנות

המטרה של המידע הזה היא, כשמה של המערכת, אספקת תובנות בקשר לתוכן שאנחנו משחררים.  המידע הגולמי מאפשר לנו להתאים את התוכן שלנו לקוראים בצורה יעילה, והוא יכול לאתר ולהסביר את הסיבות שבגללן אנחנו לא מקבלים מספיק תגובות מהקהל. כמות צפיות גדולה לצד כמות תגובות קטנה יכולה לגלות לנו שהתוכן לא מושך מספיק; כמות צפיות קטנה לצד כמות תגובות גדולת יחסית תראה לנו שהבעיה היא שהתוכן שלנו לא מצליח להגיע למספיק קוראים, אבל הוא מעניין את אלו שרואים אותו. במקרה הראשון צריך לשפר את התוכן, אבל במקרה השני צריך לבחון את שעות הפרסום, כמות העוקבים, ולהתחיל לבקש מהעוקבים להפיץ את התוכן.

תובנות נסתרות

לצד התובנות המוצלחות שנוכל לשאוב מהמערכת קיימות תובנות נסתרות שמתחבאות בתוך המידע הגולמי שצריך לדעת לחפש – במקרים רבים המידע הגולמי מספקת תמונה חלקית שיכולה להטעות אותנו; המערכת מראה לנו תוצאות שמבוססות על כל הקהל, ולא על קבוצות שונות בו. כלומר, יתכנו פוסטים שיהיו פופולריים מאוד עם תת-דמוגרפיה מסויימת בקהל האוהדים שלכם, והמערכת לא תדע לזהות את ההצלחה שלהם. חלוקת האוהדים לתת-דמוגרפיות מאפשרת לכם לבנות תוכן יעיל ומוצלח יותר; במקום לנסות לרדד את התוכן כדי שיתאים לכ-ו-ל-ם, אפשר לעשות פוסטים שונים הפונים לחלקים שונים בקהל שלכם – פוסטים לנשים מעל גיל 40 ולצידם פוסטים לגברים בני 20 יהיו יעילים יותר בחיזוק זהות המותג שלכם מפוסט יחיד שלא פונה לאף אחת מהדמוגרפיות הללו.

 

לרוע המזל, מערכת התובנות לא מסוגלת לחלק את הקהל בצורה הזאת, ואת החלוקה הזאת יש לעשות באופן ידני, במעקב מדוקדק אחרי התוכן המפורסם והתגובות לו בזמן אמת, כדי לזהות את תתי-הדמוגרפיות הללו ולהגיב להן.
 
 

אהבתם? שתפו את החברים!
רישום לשיווק שותפים איביי
בדיקת קישורים נכנסים לאתר
פיתרון אוטומוציה שיווקי

חדשות עדכונים וכלים שימושיים