כך תבצעו מחקר מילים מקיף, ולא רק בעזרת כלי מילות מפתח

| מאת :

בבואכם לתכנן את מחקר מילות המפתח למטרת קידום אתר העסק שלכם באינטרנט, יהיה עליכם לקחת בחשבון מספר כלים לתכנון של ביטויי מפתח, בין אם מדובר בכלים חינמיים או בתשלום. יחד עם כלים אלו, יש עוד מספר טיפים שחשוב להכיר. בואו נדבר על תכנון מילות מפתח יעיל – מה הוא יכלול?

אין ספק, אתם מעוניינים להגיע לקהלי היעד המקסימליים והמגוונים ביותר, מה שכמובן מצריך מכם השקעה בכל מה שקשור לשיווק ופרסום באינטרנט, קידום אורגני, קמפיינים ממומנים ועוד. אבל, וזהו אבל חשוב, כיצד תדעו היכן להשקיע את מאמציכם? איך תדעו אילו ביטויי מפתח שווים התמקדות שיווקית? קבלו מאיתנו כמה טיפים מנצחים, כולל המלצה על כלים חינמיים שונים לביצוע מחקר מילות מפתח מקיף (ולא מדוסר במתכנן מילות המפתח הפשוט של גוגל…). כל מה שצריך לדעת על מחקר מילים שיהווה את הבסיס לעבודת קידום אתרים ופרסום ממומן בגוגל, מעודכן ל-2020, במאמר שלפניכם.

כלי מילות מפתח למחקר מילים

מה הכי חשוב לזכור לגבי מחקר מילות מפתח וביטויי חיפוש?

קודם כל, ואולי הכי חשוב, זכרו – הכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל אינו האמצעי היחידי שבו תשתמשו. מעבר לשימוש בכלי מילות מפתח שונים, יהיה תמיד כדאי לבצע מחקרי מתחרים, אשר נדרשים כמעט בכל תהליך של קידום אתרים אורגני.

אגב, מחקר מילות מפתח מקיף תמיד יכלול גם הצצה אצל המתחרים שלכם, מאחר שאצלם תוכלו לערוך בדיקות מקיפות גם כן בנושא הזה. וכמובן שתמיד חשוב לזכור – לא משנה באיזה תחום אתם עוסקים, תמיד יהיה צורך להקפיד על תכנון מילות מפתח גנריות ודומות, מילים נרדפות וכו'.

מדוע חשוב להקפיד על חיפוש מילות מפתח נרדפות וגנריות?

גוגל יודע לזהות את הקשר בין מילות מפתח נרדפות וביטויי מפתח גנריים. בואו נגיד ככה, תהליכי קידום אתרים אורגני תמיד יהיו יעילים יותר ואפקטיביים יותר, אם תואילו לגוון במילות המפתח שבהן אתם משתמשים. כדי להגיע לכמה שיותר מילות מפתח בעלות חיפושים בגוגל, אנחנו ממליצים מאד להשתמש בכלים נוספים, מעבר למתכנן מילות המפתח של גוגל אדוורדס, לצורך ביצוע המחקר.

והמטרה הסופית? לא תהיה בהכרח להגיע למקומות הראשונים בכל מילות המפתח שאיתרתם במהלך המחקר שלכם. בסופו של דבר, התכנון של ביטויי המפתח מסייע לנו להבין כיצד לבנות טוב יותר את האסטרטגיה של התוכן, כלומר, את כתיבת התכנים באתר. וכידוע לכולנו, קידום אורגני (SEO) חייב לכלול היבט מקיף וכולל על כל הנושא של התוכן באתר.

זכרו לא "להעמיס" ו"לדחוס" מילות חיפוש באתר

בכל מקרה, כלל האצבע הוא, לעולם לא לדחוס ביטויי ומילות מפתח, אלא להשתמש בהן באופן טבעי ואורגני, שאינו מאולץ. בבואכם לתכנן את מסע הקידום שלכם באינטרנט, יש באפשרותכם לבחור בין כלים כמו Ahrefs, בכלי של גוגל אדוורדס מילות מפתח, בכלים בתשלום (כמו של Moz) ועוד.

אבל יחד עם הכלים הללו, שאין ספק שהינם אפקטיביים ועשויים להיות די מדויקים בחלק מהמקרים (לא תמיד!), אתם יכולים להשתמש גם בכל מיני "טריקים". למשל, שימוש בהשלמות האוטומטיות של גוגל. שימוש בהשלמות האוטומטיות של גוגל מאפשר לכם להבין אילו ביטויים נחשבים "חמים".

דוגמה למחקר מילות מפתח בעזרת ההשלמות האוטומטיות של גוגל

בואו ניתן דוגמה: אם תקלידו בגוגל "אינסטלטור", האלגוריתמים של גוגל ישלימו בעבורכם את ביטוי החיפוש. אם אתם מתגוררים בתל אביב, סיכוי טוב שגוגל ישלים לכם את המילה "אינסטלטור" לביטוי חיפוש כמו "אינסטלטור מומלץ בתל אביב". נוסף על כך, אם תקלידו למשל "פתיחת סתימה", גוגל ישלים לכם לביטוי "פתיחת סתימה בביוב" (עשוי להשתנות).

גוגל מסייע לנו להבין אילו ביטויים אנשים וגולשים מחפשים, וזאת באמצעות אותן השלמות אוטומטיות שכדאי לתת עליהן את הדגש המתאים. כמובן, אל תתכננו את כל האסטרטגיה השיווקית בדיגיטל שלכם על בסיס ההשלמות האלו, אבל בהחלט כדאי גם לזכור את הטיפ הזה ולהשתמש בו לצורך חיפוש מילות מפתח נוספות בהן תוכלו להשתמש לכתיבת התכנים באתר שלכם.

חיפוש מילות מפתח בהשלמה אוטומטית של גוגל

כיצד ניתן לבצע מחקר מילות מפתח עם כלים מעבר למתכנן מילות המפתח?

נוסף על כל מה שציינו כאן למעלה, ניתן גם לבצע (ומומלץ) חיפוש מילות מפתח בכלים בתשלום, לרבות כלים כמו Moz, שהזכרנו כבר. אנחנו חייבים רגע להתעכב על משהו ולהעיר הערת שוליים חשובה: בין אם אתם משתמשים בכלים חינמיים או בכלים בתשלום, אתם חייבים לזכור שהדיוק בכלים אלו אינו עומד על 100%. ובגלל זה קוראים למה שאנחנו מדברים עליו כאן – מחקר!

אתם צריכים לבצע מחקר מילות מפתח תוך שימוש במספר דרכים וכלים, תוך הצלבה של מידע ותוך ניסיון תמידי להבין איזהו כלי הוא המדויק ביותר בעבורכם. אין ספק, זוהי עבודה לא פשוטה והאמת שדי מורכבת, ולכן יהיה מומלץ להסתייע בשירותיהן של חברות קידום אתרים באינטרנט.

באילו שיטות ישתמשו חברות קידום בכדי לבצע מחקר מילות מפתח מקיף?

חברות קידום ושיווק באינטרנט בדרך כלל ישתמשו בשיטות נוספות כמו למשל כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל, שמאפשר דיוק לא רע בכלל במחקר הנ"ל. עוד בין אפשרויותיכם לבצע מחקרים יעילים, ישנה האפשרות של השימוש בתוכנות כאלו ואחרות.

אתם מוזמנים להכיר תוכנה הנקראת סקרימינג פרוג – Screaming Frog. מדובר למעשה בתוכנה אשר יודעת לחקות ולהתחקות אחר הפעולות שמבצעים האלגוריתמים של גוגל, וזאת בכדי "לחלוב" מידע SEO מלא על האתרים של המתחרים שלכם.

איך Screaming Frog תסייע לנו לבצע מחקר מילות מפתח?

תוכלו לדעת באילו ביטויי חיפוש המתחרים שלכם השתמשו בכדי לקדם בהצלחה את האתר שלהם, תוכלו להכיר את הלינקים הנכנסים והיוצאים מהאתר שלהם ועוד. בסופו של יום, בין אם אתם מוכרים נעליים וביגוד, יהלומים או כל מוצר אחר בעולם, אתם צריכים לקחת בחשבון את התהליכים המורכבים האלו שדיברנו עליהם כאן, אבל אתם גם צריכים לדעת שהתהליכים האלו יהיו פחות מורכבים אם תסתייעו באנשי המקצוע הנכונים.

הסתייעו בחברת קידום מקצועית ומומלצת, בנו יחד איתה אסטרטגיית קידום נכונה וצאו לדרך. סמכו עלינו, המתחרים שלכם לא בוחלים באמצעים בכדי לכבוש את השווקים השונים, ככה שאין שום סיבה שאתם תתפשרו על תהליכי הקידום שלכם!

בהצלחה.

המאמר נכתב בשיתוף אייל רחמים, מייסד חברת דיגיטאץ' ובעל ניסיון עשיר בעולם השיווק הדיגיטלי.

השאירו פרטים וקבלו הצעת משתלמת לקידום אתרים SEO:

    תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך…

    אהבתם? שתפו את החברים!
    מה זה SEO
    אאוטבריין : ספרו סיפור
    לינקשייק - קידום אתרים בעזרת AI

    חדשות עדכונים וכלים שימושיים