האלגוריתם של גוגל מתעדכן: פנדה 4.0

| מאת :

אתמול בבוקר התעוררנו לחדשות מרעישות: גוגל הודיעו קבל עם ואינטרנט שהם מעדכנים את אלגוריתם החיפוש שלהם שוב, וכפי שוודאי כבר הסקתם, שם העדכון הוא פנדה 4.0. (קראו על העידכונים השונים של גוגל)
העדכון הנוכחי נועד "להעיף" אתרים בעלי תוכן דל ולא רלוונטי, ולקדם במנוע החיפוש אתרים בעלי תוכן אינפורמטיבי ורלוונטי לגולש.

מה זה בעצם אומר?

כשאתם מקלידים שאילתת חיפוש בגוגל, מנוע החיפוש משתדל להביא אליכם את התוצאות הרלוונטיות והעדכניות ביותר לפי מילת החיפוש שלכם.
למשל, אם כרגע הבקסטריט בויז הודיעו שהם מגיעים לישראל וברצונכם לקנות כרטיס, כשתקלידו את השאילתא: "בקסטריט בויז בישראל קניית כרטיסים", תרצו להגיע לאתר של קניית כרטיסים, ולא לאתרי חדשות, בלוגים או אתר מעריצים.
וזה התפקיד של מנוע החיפוש המוצלח והגדול בעולם. גוגל מבינים את הצרכים של הגולש בכל הקלדה של כל שאילתא, ומביאים לכם את התוכן הרלוונטי ביותר עבורכם.

מי הולך להיפגע מהעדכון הנוכחי?

כרגע העדכון רק מתחיל, והענישה של גוגל תתרחש באופן הדרגתי. כל שנותר לנו כעת הוא לשער: מי הולך להיפגע מפנדה 4.0?
השמועה סוברת שאתרי תוכן כלליים שאינם מוגדרים באופן וודאי תחת קטגוריה אחת, כמו איביי הענק למשל, הולכים להיפגע ובגדול.

איביי הוא אתר המרכז תחתיו תחומים שונים של קטגוריות, ולכן צפוי להיפגע מהעדכון הנוכחי.כ-33% מהגולשים באתר מגיעים אליו דרך גוגל, בהקלדת שאילתות חיפוש שונות ומגוונות שלא מוגדרות תחת מטריית קטגוריות אחת גדולה וברורה. בנוסף, התוכן באיביי נחשב כתוכן דל מבחינת גוגל.
נפגע נוסף הצפוי לרדת בתוצאות החיפוש של גוגל הוא מנוע החיפוש המתחרה ask.me, שמקבל כ-50% תנועת גולשים מגוגל. למנוע החיפוש הזה יש מוניטין מפוקפק, כיון ובדרך כלל הוא משתיל את עצמו על הדפדפנים של הגולשים תוך כדי הורדות בלתי חוקיות.

האם אני צריך להיות מודאג?

בואו נאמר את זה חד וחלק… אם שמרתם על תוכן איכותי באתר שלכם, ואתם לא ספאמרים – אין לכם סיבה לחשוש כלל וכלל.
אם הקפדתם להעלות מאמרים אינפורמטיביים לגולשים שלכם, מעניינים, חדשים, ורלוונטיים למה שמתרחש בעולם, המצב שלכם בסדר גמור ואין שום סיבה לדאגה. בכל אופן, כדאי שתיכנסו לכלי מנהל האתרים של גוגל כדי להבין האם יכול להיות שנפגעתם – שם יופיעו שגיאות באתר, במידה ויש כאלו.

אהבתם? שתפו את החברים!
איך בונים אתר תדמית בצורה נכונה?
גוגל הוא המלך
רימרקטינג בפייסבוק

חדשות עדכונים וכלים שימושיים