רשימת מטלות SEO בבניית אתר חדש
כאשר מעלים אתר חדש, ישנן מספר מטלות שיש לבצע על מנת שמנועי החיפוש יסרקו טוב את האתר שלכם וימקמו אותו במקומות שמנהל האתר/מקדם האתר מצא לנכון.
כידוע, באמצעות גוגל ניתן להביא תנועה איכותית מאד לאתר שלכם. לכן, לפני שאתם מעלים אתר חדש, מומלץ לוודא שאתם מעלים את האתר אחרי שהוא עבר כבר אופטימיזציה למנועי החיפוש והתאמה למילות המפתח שאתם רוצים לקדם.
זה בא לידי ביטוי בשתילת פרמטרים חשובים במקומות אסטרטגיים באתר, בכדי ללמד את מנועי החיפוש השונים בכלל ואת וגוגל בפרט מהו עולם התוכן שבו עוסק האתר, ובאילו מילות חיפוש ההופעה שלו עשויה להיות רלוונטית הגולשים.
אם מדובר על מקרה שבו אתם בונים אתר חדש על חשבון אתר קיים, אז מומלץ גם לבדוק מה היו העמודים המובילים בתנועה באתר הישן שלכם ולוודא שאתם לא מוותרים עליהם – למה? קראו את הכתבה הבאה.
אוקיי, אז מתחילים – העלינו אתר חדש: למה אנחנו צריכים לשים לב?
◄ חוויית משתמש
צאו מנקודת הנחה שלגוגל חשוב מאד הנושא של חוויית המשתמש באתר שלכם – רבים מהעדכונים שלהם, מטרתם להעניק לגולשים חוויית משתמש טובה יותר.
לכן, הדבר הראשון שאנחנו צריכים לדאוג לו הוא חוויית המשתמש – אנחנו צריכים לדאוג שהגולש יגיע לכל העמודים באתר בצורה נוחה ופשוטה ויוכל לנווט באתר באופן אינטואיטיבי.
אז שאלו את עצמכם את השאלות הבאות: האם ברור במה באתר מתעסק? האם הגולשים יכולים לנווט בקלות בין העמודים? האם הפעולות שאתם רוצים שהגולשים שלכם יעשו בהירות לגולשים?
איך תדעו את הדברים הללו? ישנם לא מעט כלים שיוכלו לעזור לכם. Google Analytics בעיקר, אך יש היום גם כלים מתקדמים שיכולים לעזור לכם לראות מפות חום, הקלטות של גולשים ועוד – כלי אחד מומלץ כזה נקרא Hotjar.
כדאי לזכור שמה שטוב לגולשים באתר שלנו, יהיה גם טוב עבור מנועי החיפוש וככה נוכל לקבל עדיפות מצידם בהשוואה לאתרים אחרים שלא שמים מספיק דגש על גלישה נוחה וחוויית משתמש נעימה באתר.
◄ מובייל. מובייל. מובייל.
בשנים האחרונות, המובייל משחק תפקיד מאד רציני בכל מה שקשור לגלישה באתרים – בטוח שאתם יכולים להעיד על עצמכם. יותר ויותר אנשים מתחילים את תהליך הרכישה שלהם דרך המובייל. נכון להיום, במרבית האתרים,אחוז הגולשים במובייל גבוה בהרבה מאחוז הגולשים בדסקטופ. באמצע שנת 2015 גוגל הכריזה שהחיפושים של גולשים במובייל עקפו את מספר החיפושים של הדסקטופ. נכון להיום, 85% מהאתרים בעולם מותאמים גם למובייל – קראו את הכתבה.
אז נכון שהצעד הראשון הוא שהאתר שלכם יהיה מותאם למובייל, אבל בהמשך לסעיף הקודם, האם הוא גם נוח למשתמש?
בכלי הבא תוכלו לקבל דו"ח מגוגל עד כמה האתר שלכם ידידותי למובייל >>
גם בדו"ח המהירות של כלי מנהלי האתרים תוכלו לבדוק את זה.
◄ תוכן איכותי
פרמטר חשוב נוסף הוא התוכן. גם מבחינה עסקית וגם מבחינת מנועי החיפוש, האינטרס שלכם הוא שהגולשים שלכם יקראו את התכנים באתר שלכם ו"יטיילו" במספר גבוה של עמודים.
כאשר התוכן דל, כללי מדי או לא נותן ערך לגולש שלכם, האתר עלול שלא לקבל דירוגים במקומות שאנחנו נרצה. אז הקפידו על תוכן איכותי באתר – הקפידו על טקסט הולם וברור, כזה שייתן לגולשים שלכם את המענה למה שהם חיפשו.
שלבו תמונות מעניינות, קישורים לעמודים פנימיים באתר, סרטוני וידאו או קישורים למקורות מידע אמינים. אל תפחדו להוציא קישורים מהאתר שלכם.
סמכו על גוגל שהוא מנוע מספיק מתוחכם כדי להבין בדיוק מהי רמת המאמר ומהי תגובת הגולש בזמן קריאת המאמר. מאמרים טובים הם כאלה אשר יזכו בקרדיט וגוגל יחשוף אותם במיקומים טובים יותר מאלה הלא מוצלחים.
◄ מילות מפתח
השלב הבא משמעותי מאד בכל מה שקשור לקידום אתרים ונכון להיום מהווה את הבסיס לקידום אתר.
על מנת להיות מדורגים ולקבל תנועה לאתר, אתם צריכים לדעת מה אנשים מחפשים בגוגל (ולשם כך לבצע מחקר מילות מפתח מקיף) ולאחר מכן לשלב את מילות המפתח הללו בעמודים שלכם בכותרות ובטקסטים, בצורה טבעית.
אתם צריכים לאתר את מילות החיפוש הראשוניות שאתם רוצים לקדם באמצעות האתר. את מילות החיפוש האלה כדאי לנו לנסות לעבות עם מילות לונגטייל (זנב ארוך) – או לנסות לרשום בצורה של סלנג.
מילות המפתח עם זנב ארוך הן שאילתות בגוגל שגולשים רושמים ובדרך כלל במילים הללו התחרות יותר נמוכה. כך לדוגמה, אם יש לי חנות של פרחים בעיר תל אביב – סביר להניח כי המילה "חנות פרחים בתל אביב" היא מילה תחרותית. אך אם אני אגדיר עמוד באתר שלי שנקרא "חנות פרחים באבן גבירול בתל אביב" סביר להניח שאני אקבל דירוגים גבוהים למילה שהיא מאד רלוונטית לאתר שלי, וזאת עוד מבלי לבנות קישורים לאתר מאתרים אחרים. בהמשך, כמובן שנצטרך גם לבנות קישורים לאתר, באמצעות החלפות קישורים, רישום לאינדקסים, פתיחת כרטיסי עסק ברשתות חברתיות ושלל דרכים נוספות.
האם הרבה אנשים מחפשים את מילות החיפוש הללו? התשובה היא שבטח לא, אבל מכיוון שלמילות החיפוש הללו אין תחרות רבה ובטח אין תחרות כמעט כלל, אנחנו יכולים להגיע לקהל יעד מאד רלוונטי לאתר , שהסיכוי שהוא יהפוך ללקוח גבוה.
כאשר נעלה אתר חדש לאוויר, עם דומיין חדש ובלי קישורים כלל, אנחנו נדע שעד שנוכל להתחיל לקבל וותק ולהתחרות במילות החיפוש התחרותיות, תהיה לנו הופעה מאד טובה ונקייה במנוע החיפוש של גוגל סביב הביטויים עם הזנב הארוך.
על מנת לבצע מחקר מילות מפתח באופן מקיף, אנו ממליצים לשוחח עם יועץ קידום אתרים שינחה אתכם איך לעשות זאת כמו שצריך, או שיפנה אתכם למומחה קידום אתרים שיבצע אותו בשבילכם.
רוצים לדעת איך לבחור את המומחה המתאים לקידום האתר שלכם? הכנו לכם סרטון עם כל מה שחשוב לבדוק:
טעינת אתר
הנושא של טעינת אתר הוא חלק בלתי נפרד מחווית המשתמש, וגוגל נותן לו משקל משמעותי בדירוג באתר שלכם. לכן, שימו לב שהאתר שלכם נטען מהר בדסקטופ ובמובייל – בעמוד הבית ובעמודים פנימיים.
כל עוד אין לכם ידע תכנותי, לא בטוח שתוכלו לשפר משמעותית את טעינת האתר שלכם, מאחר והיא מושפעת מהקוד של האתר והשרת שבו הוא מאוחסן.
אבל מהצד שלכם אתם תוכלו לדאוג לתמונות באתר. באתר אינטרנט תמונות צריכות להיות קלות – עד 200KB ולכן כדאי להשתמש בתוכנות לעריכת תמונות (בחינם) ולערוך כל תמונה לפני פרסומה באתר. שימו לב שאתם לא מעלים תמונות כבדות שיאטו את הטעינה של האתר שלכם ויתנו לגולש שלכם חווית משתמש לא טובה.
אחת הדרכים לדעת שתמונה היא כבדה זה כאשר אתם רואים שהתמונה נטענת חלק אחרי חלק.
ככה זה נראה:
ואם אתם מחפשים מאיפה לקחת תמונות לאתר שלכם, אז תוכלו לעיין במאמר הבא שמרכז 10 מאגרי תמונות מובילים להורדה בחינם.
זקוקים לעזרה באתר החדש שלכם?
צרו איתנו קשר בטלפון 0543040605 או דרך האתר
אהבתם? שתפו את החברים!