משדרגים את האתר שלכם? שימו לב למיקומים שלכם
החלטתם לשדרג את האתר שלכם? מזל טוב! בעידן של היום מקובל להחליף אתר אינטרנט כל שנתיים.
למה? כי הטכנולוגיה משתנה, התנהגות הגולשים משתנה, המובייל משחק היום תפקיד חשוב ואתם לא רוצים להישאר מאחור.
בעבר, נתקלנו במקרים בהם מנהלי שיווק/בעלי עסקים החליטו לשדרג את האתר שלהם ואחרי מחשבה ארוכה על העיצוב הפיצ'רים החשובים שהם רוצים באתר, פשוט הודיעו לנו שהאתר עולה בעוד שבוע ושאנחנו צריכים לעבור עליו ולראות האם הוא אופטימלי לקידום במנועי החיפוש.
רגע, מה אמרת??
אל תשכחו את מקדמי האתרים שלכם!
אנחנו אומרים את הדברים מהכאב שלנו בעבודה מול לקוחות במהלך השנים. כמובן שהיום דבר כזה לא קורה אצלנו כי הסקנו מסקנות ואנחנו יודעים להיות מעורבים כבר משלב עיצוב האתר וגם כאשר בניית האתר נעשית מהצד שלנו זה הרבה יותר קל לנו. יחד עם זאת, עדיין הדברים האלה קורים וחשוב לשים לב שמבצעים את המעבר הזה נכון. אז מלבד הרשימת מטלות בבנית אתר חדש שכתבנו עליה, יש מספר שאלות חשובות לשאול את עצמכם, כאשר אתם עוברים מאתר ישן לחדש:
◄ מה הם העמודים המובילים בתנועה?
מקרה אמיתי – לקוחה מתקשרת אלינו יום בהיר אחד ואומרת לנו שהיא רוצה שנעבור על האתר החדש שלה (שדיברנו עליו בעבר וביקשנו לראות אותו לפני בניה שלו, אבל בפועל זה לא קרה) שבוע לפני שהוא עולה לאוויר. היה לחץ להעלות אותו מהסיבה שיומיים אחרי העליה התקיים האירוע של גוגל shopping IL. כמובן שרצינו לוודא שהאתר עובד טוב לקראת האירוע המדובר. המקרה הזה יצר לנו דד ליין מאד ברור למעבר האתר.
מיד כשהתחלנו לעבור על האתר החדש גילינו שחסרים בו מספר עמודים חשובים מאד שאחראים לבדם על כ-9,000 גולשים בממוצע בחודש מתנועה אורגנית בלבד. ברור לכם שוויתור על העמודים האלה היה מוביל לירידה משמעותית בתנועה לאתר לאחר המעבר לאתר החדש.
המסקנה – חובה לפתוח את האנליטיקס בטווח הזמנים של השנה האחרונה וספציפית את הדו"ח:
ACQUISITION >> All Traffic >> SOURCE / MEDIUM
לאחר מכן, לחצו על google / organic, לחיצה זו תציג לכם רק את התנועה האורגנית באתר והוסיפו מאפיין משני של Landing Page:
תבדקו אילו עמודים הביאו את התנועה האורגנית לאתר שלכם. במידה והם רלוונטיים גם באתר החדש שלכם, ודאו שהם קיימים. בנוסף, שימו לב למילות מפתח ולתגיות מטא של העמוד ושלבו אותם באתר החדש.
◄ האם הכנתם קובץ הפניות 301?
מה זה הפניית 301? הפניית 301 הינה הגדרה בשרת שמטרתה להפנות את הגולשים ואת מנועי החיפוש מעמוד X לעמוד Y.
כלל אצבע – על מנת לא להיפגע במיקומים שלכם, נסו להשאיר את אותן כתובות של עמודים.
אבל לא תמיד זה אפשרי. אם האתר הישן שלכם היה בנוי בשפת ASPX, יכול להיות שהכתובות של האתר שלכם מסתיימות כך – site.co.il/page-1.aspx . במידה והאתר החדש שלכם בנוי בשפה אחרת, אתם לא תוכלו להשאיר את אותה הכתובת ולכן תהיו חייבים לבצע הפניית 301.
מבחינת הגולש, כמעט ולא שמים לב לזה, מכיוון שבפועל הוא מגיע לעמוד הרצוי ומבחינת גוגל ומנועי החיפוש, הם לומדים שבוצעה הפניה ועם הזמן התוצאה של כתובת ה-URL הישנה שלכם תוחלף בחדשה וגם הקישורים שנבנו כחלק מעבודת קידום האתר, יעברו עם כל ה-Link Juice שלהם.https://www.linkshake.co.il/search-engine-optimization/
איך זה נראה? אם תלחצו על הלינק בשורה הבאה תגיעו בדיוק לעמוד שבו אתם נמצאים, למרות שהכתובת שלו שונה מהכתובת של העמוד (לנוחיותכם, העמוד ייפתח בחלון חדש וימנע מכם לחפש שוב את השורה שאתם נמצאים בה כרגע):
https://www.linkshake.co.il/301-test/
למה? כי ביצענו לעמוד הזה הפניית 301 לכתובת החדשה שלו (העמוד הנוכחי):
כתובת ה-URL הישנה של העמוד הייתה /301-test/
והפנינו אותה לכתובת החדשה /site-upgrade/
המסקנה – תדאגו להכין/לבקש ממקדם האתר שלכם להכין את הקובץ הזה בשרת החדש לפי המעבר.
מומלץ מאד לבדוק לאחר העלאת קובץ ההפניות שלא קיימות שגיאות 404 לעמודים שבטעות שכחתם להפנות לכתובת URL פעילה. תוכלו לבדוק זאת באמצעות כלי מנהלי האתרים.
◄ האם העברתם את כל הקודים לאתר החדש?
עושים קידום ממומן בגוגל? או אולי דווקא פרסום בפייסבוק? יש לכם גוגל אנליטיקס על האתר? תג מנג'ר? היום יש הרבה סוגים של קודים/פיקסלים לאתרים, שימו לב שהם עוברים גם לאתר החדש שלכם.
הרבה פעמים שוכחים להעביר את הקודים הללו ואז פתאום בקמפיינים לא רואים המרות, כנ"ל בגוגל אנליטיקס וחסר מידע משמעותי וחשוב.
המסקנה – העדיפות היא לעבוד עם Google Tag Manager ואז תצטרכו להכניס רק קוד אחד ובתוכו לעשות את ההתאמות. אבל במידה ולא, בדקו אילו קודים יש לכם באתר והעבירו אותם לאתר החדש שלכם.
מקווים שעזרנו 🙂
רוצים שנעזור לכם לבצע את המעבר הזה כמו שצריך? פנו אלינו לקבלת ייעוץ קידום אתרים.
או צרו איתנו קשר בטלפון 06543040605 או דרך האתר
אהבתם? שתפו את החברים!