כמה כניסות יש לאתר שלך או של המתחרה? – כך תדע בדיוק!
להגדלת הכניסות לאתר שלך, השאר פרטים:
בדיוק כפי שכל בעל חנות רוצה לדעת כמה לקוחות עוברים בה מדי יום, גם מספר הגולשים שעוברים באתר שלכם – בין אם מדובר בחנות אינטרנטית ובין אם זהו אתר תדמית – הוא מידע שכדאי להגיע אליו. באמצעות כלים דיגיטליים מתקדמים תוכלו לדעת גם כמה כניסות יש לאתר של העסק שלכם וגם מה היקף התנועה באתרים של המתחרים. בעמוד זה תמצאו הסברים מפורטים לגבי הדרכים להגיע לנתונים יקרי הערך, וטיפים שיעזרו לכם להפיק מקסימום תועלת מהכלים הרלוונטיים.
למה כדאי לדעת את כמות הכניסות לאתר?
ברוב רובם של תחומי הפעילות ישנה תחרות משמעותית. כל בעלת או בעל עסק שרוצים להצליח באמת, ולמצות את הפוטנציאל שלהם, נדרשים להשקיע לא רק בשירות או במוצר שהם מציעים, אלא גם בשיווק – ובפרט בשיווק דיגיטלי. האפשרויות רבות ומגוונות: פרסום ממומן בגוגל ויצירת דפי נחיתה משכנעים, פעילות נרחבת בפייסבוק או באינסטגרם, קידום אורגני של האתר, כתבות בטאבולה או אאוטבריין ויש עוד אופציות. כמות כניסות לאתר היא אינדיקציה מצוינת להצלחת קמפיין כזה או אחר – וכך גם תוכלו לדעת איפה הכי כדאי להשקיע את תקציב השיווק.
בנוסף, הכלים שמודדים את מספר המבקרים מספקים גם מידע לגבי ההתנהגות של הגולשים באתר (פירוט בהמשך העמוד), וגם ממנו אפשר להפיק תובנות שיעזרו להשביח את ההתנהלות באינטרנט – ולמקסם את הרווחים.
איזה מידע מועיל אפשר לקבל מגוגל אנליטיקס?
הכלי הראשון שכדאי להכיר כדי לדעת כמה כניסות יש לאתר שלכם הוא גוגל אנליטיקס. זהו ממשק עשיר באפשרויות ולכן למי שמעולם לא עבד איתו מומלץ להקדיש זמן ללימוד. לאחר שמכירים את הכלי, ניתן להפיק ממנו תועלת רבה מאוד, ובפרט את המידע החיוני הבא:
- כמות כניסות לאתר – סך מספר הכניסות של גולשים אל האתר בכל פרק זמן נתון. ניתן גם לבצע פילוחים שונים, ובהם למשל מספר הכניסות בכל שעה ביום.
- מספר המבקרים באתר – נתון שונה מהנתון הקודם, משום שמבקר אחד יכול להיכנס לאתר גם יותר מפעם אחת. באמצעות גוגל אנליטיקס תוכלו להבחין בין גולשים חדשים למבקרים חוזרים.
- שיעור נטישה – נתון משמעותי מאוד, משום שהוא אחד הפרמטרים שגוגל מייחס להם משקל נכבד בקביעת הדירוג של האתרים. שיעור הנטישה הוא מספר המבקרים שיצאו מהאתר שלכם אחרי ששהו בו רק בעמוד אחד מתוך כלל הכניסות. חשוב להקדיש תשומת לב לכל עמוד שגורם לגולשים רבים לצאת ולהבין למה זה קורה. בנוסף, ניתן לקבל פירוט של העמודים בהם עבר כל גולש עד ליציאה.
- המקומות שמהם הגיעו הגולשים – פילוח שעוזר להבין איפה ישנן אינטראקציות יעילות עם קהל היעד שלכם עוד לפני האתר.
על-מנת להתחיל להשתמש בגוגל אנליטיקס יש להטמיע באתר קוד ייעודי. אפשר לעשות זאת דרך מערכת ניהול תוכן (למשל וויקס או וורדפרס), בעזרת תוסף ייעודי לוורדפרס (במידה והאתר בנוי על מערכת הניהול הזו) וגם עם גוגל תג מנג'ר – כלי מתקדם להטמעת תגים ואיוונטים שגוגל מספקת בחינם (אך הוא למתקדמים בלבד).
כלי מנהל האתרים של גוגל
כלי מנהל האתרים של גוגל – ה-Google Search Console – הוא עוד אופציה למדידת כמות כניסות לאתר. בפרט מספק הכלי הזה תמונת מצב מפורטת לגבי הביצועים של האתר של העסק שלכם בגוגל. המקור למידע השימושי הוא דוח שנקרא "בדיקת מיקומי האתר".
דוח זה כולל פירוט של כמות החשיפות עבור כל שאילתה רלוונטית שהוצגה לגוגל ב-16 החודשים האחרונים, כמות כניסות לאתר עבור כל מילת מפתח ושאילתא וגם את המיקום (הממוצע) של האתר. ניתן גם להגדיר את פרק הזמן שעבורו מוצגות התוצאות ובפרט כמה כניסות יש לאתר – וכך לזהות מגמות ולהפיק מהם את התובנות הנכונות.
אם כמות הכניסות נמוכה ביחס להיקף החשיפה, תוכלו להיעזר בשירותיו של מקדם אתרים מקצועי כדי לשפר את שיעור ההקלקה החשוב הזה, שמהווה גם הוא אחד מהפרמטרים לדירוג אתרים על ידי גוגל.
איך לבדוק כמה כניסות יש לאתר של מתחרה?
כמות כניסות לאתר של מתחרה משמעותי בתחום הפעילות שלכם היא מידע נוסף שכדאי לחפש.
הסיבה הראשונה לכך שכדאי לברר כמה כניסות יש לאתר שאתם מכירים כמוביל בתחום שלכם היא שבדרך זו תוכלו לקבל פרספקטיבה למצב שלכם, ולדעת לאן לשאוף. הסיבה השנייה והחשובה אפילו יותר היא שכשאתם מוצאים אתר פופולרי, אותו כלי שמספק את המידע לגבי כמות המבקרים יודע גם לספר לכם איזה קישורים מובילים אל אותו אתר – מידע שיכול לעזור מאוד לבניית פרופיל קישורים איכותי אל האתר שלכם. בנוסף, תוכלו לעבור על אותו אתר ולקבל רעיונות לתכנים שמעניינים את הגולשים, שמן הסתם מהווים קהל יעד גם עבורכם.
שני הכלים הטובים ביותר להצגת מספר הכניסות לאתרים של מתחרים הם SEMRush ו-Ahrefs.
כך למשל ב-SEMRush ישנו מסך שמציג את כל המידע הרלוונטי לגבי כל דומיין שתרצו: איזה מילות מפתח מובילות אליו, האם יש קמפיין ממומן פעיל, מספר הלינקים שמובילים אליו ומיקום האתר ביחס למתחרים. מסך אחר בממשק המעוצב והנוח מציג את מספר הכניסות לאתר עבור כל מילת מפתח בגוגל, ביחס לנפח החיפושים – שוב, מידע שיעזור לכם להבין מה המצב של האתר שלכם ביחס לאחרים ואיפה נדרש שיפור.
ל-Ahrefs יש מאגר נתונים עצום בגודלו ולכן המידע שמספק כלי זה מקיף מאוד ומועיל להפליא. בעיקר כדאי להשתמש ב-Ahrefs כדי לדעת מהו מספר הכניסות לאתר של המתחרה שלכם לפי המיקומים של הביטויים השונים – נתון שמוגדר ע"י המערכת Organic Traffic. בנוסף, הכלי הזה יודע לדרג כל דומיין שממנו יוצא קישור למתחרים, כך שתוכלו לבחור את אלה הטובים ביותר ולנסות להוציא מהם קישורים גם אל האתר שלכם.
המלצות כלליות
חשוב להדגיש שכל אחד מהכלים הנ"ל מציע עוד מגוון רחב של פיצ'רים שימושיים ומידע יקר ערך. על-מנת להפיק מקסימום תועלת מ-Ahrefs או SEMRush, ובוודאי שמה-Google Search Console וגוגל אנליטיקס, נדרשת למידה שלהם – או לחילופין הפקדת המלאכה בידיים מקצועיות ומנוסות של מומחים לקידום אתרים.
להגדלת הכניסות לאתר העסק שלך, השאר פרטים: