מה זה SEO [קידום אתרים] ואיך זה יגדיל לך את התנועה לאתר?
SEO הוא אחד ממנועי הצמיחה האפקטיביים ביותר עבור מגוון רחב מאוד של עסקים בימינו. כדי להשתמש בו באופן אופטימלי כדאי קודם כל להבין מה זה SEO, מה הוא כולל וכמובן איך לבצע נכון את המרכיבים השונים של התהליך. בעמוד זה תמצאו תשובות לשאלות הנ"ל וגם פירוט לגבי הרווחים המשמעותיים שכל בעל עסק יכול להשיג באמצעות קידום אתרים בגוגל.
ראשית, מה זה SEO?
המונח SEO הוא ראשי תיבות – של הביטוי Search Engine Optimization, ובעברית: אופטימיזציה למנועי חיפוש. המטרה של התהליך היא להתברג למקומות גבוהים ככל הניתן בתוצאות חיפושים רלוונטיים לעסק שמתבצעים במנועי החיפוש השונים, ובראשם גוגל (וכמובן גם בינג, יאהו ואחרים). את האמצעים שבהם משתמש מומחה SEO לצורך הגעה ליעד נפרט בהמשך.
חשוב להדגיש שלמרות השם של התהליך, חלק ניכר מהפעולות מכוונות לביצוע אופטימיזציה באתר של העסק מתוך מחשבה על בני האדם שגולשים בו, ולאו דווקא רק על גוגל ויתר מנועי החיפוש. הסיבה לכך היא האבולוציה המשמעותית בתחום: בסוף המאה הקודמת וגם בתחילתה של המאה הנוכחית, התשובה הנפוצה לשאלה מה זה קידום אתרים הייתה "להשתמש בהרבה מילות מפתח כי זה מה שגוגל בודקים ולפי זה הם נותנים לנו ציון". התוצאה הייתה ספאם, והרבה, והמון דפים וגם קישורים בלי ערך אמיתי לגולשים, דבר שכמובן הקשה על הגולשים הפשוטים למצוא תוצאה מתאימה שעונה היטב על החיפוש שבהם ביצעו בגוגל. אחד המאפיינים הבולטים של גוגל הוא למידה מתמדת ותגובה מהירה לשינויים, ולכן כשעלו על הבעיה עדכנו בגוגל את האלגוריתם שלהם – ומאז SEO Marketing הפך לאתגר הרבה יותר מורכב. מורכב – אבל משתלם. כיום, חיפושים בגוגל לרוב מעלים תוצאות שעונות היטב על השאילתות שהוקלדו בהם.
יואב לוי, הבעלים של לינקשייק, מסביר מה זה SEO:
למה SEO Marketing הוא השקעה חכמה במיוחד?
אחרי שמבינים מה זה SEO (ברמת העיקרון, וכמובן שעוד נפרט בהמשך מה כולל קידום SEO ואיך עושים את זה נכון), כדאי לדעת למה כדאי להתעמק בנושא, ולמה בעצם הוא מהווה השקעה חכמה.
מסת הגולשים שמשתמשים בגוגל
בעולם של היום לכל עסק יש המון דרכים למשוך תשומת לב ומתעניינים. גם במרחב הדיגיטלי האפשרויות מגוונות: פייסבוק היא כבר מזמן לא רק רשת חברתית אלא גם זירה עסקית, אינסטגרם גם, מודעות ממומנות במקומות אסטרטגיים יכולות גם הן לייצר כסף, יש מי שמסתמך על ניוזלטרים ויש עוד אופציות רבות נוספות. מחקרים רבים לאורך השנים מוכיחים שוב ושוב עובדה פשוטה: הכמות הגדולה ביותר של הלקוחות הפוטנציאליים מגיעה לעסקים בכמעט כל תחומי הפעילות אחרי חיפוש בגוגל.
גוגל נתפס כמקור ידע אמין בעיני הגולשים
רוב הגולשים מייחסים אמינות רבה מאוד לגוגל. בהתאם לכך, כשאתר מופיע במקום גבוה בתוצאות החיפוש, הגולש מתייחס גם אליו כאמין ואיכותי ("אם גוגל סומכת עליו ומציגה אותו בצמרת, גם אני יכול לסמוך עליו"). אמון הוא מפתח קריטי למוכנות אמיתית לביצוע עסקה, ולכן לא רק שתגיע אליכם כמות גדולה של אנשים מגוגל, אלא שהם יגיעו לאתר שלכם במצב התחלתי מצוין מבחינתכם.
עונים על רצון הגולש
כשאנחנו גוללים את הפיד בפייסבוק, אנחנו לא מחפשים מוצרים או שירותים. אנחנו ניתקל בהצעות עסקיות, אולי אפילו משתלמות, אבל המוח שלנו מכוון לדברים אחרים לגמרי. לעומת זאת, חיפוש בגוגל נובע מצורך למצוא מענה – ולכן כשהגולש מגיע לאתר של עסק אחרי חיפוש בגוגל, הוא רוצה פיתרון, כלומר מוצר או שירות מתאים, וביחד עם האמון כבר יש מוכנות גבוהה מאוד לקנייה.
השפעה לטווח ארוך
מודעה יכולה למשוך הרבה מאוד תשומת לב, אבל ברגע שמפסיקים לשלם על הפרסום הממומן שלה, היא כבר לא קיימת. התוצאות של SEO Marketing לעומת זאת עשויות להוביל לרווחים ארוכי טווח, בעקבות הגעה לתוצאות הראשונות בגוגל. כאשר נמצאים בדף הראשון בגוגל, מקבלים כניסות לאתר, בדיוק כפי שמקבלים באמצעות פרסום ממומן בגוגל, רק שלא משלמים על כל קליק על התוצאה של העסק.
למה קידום אתרים SEO מצריך השקעה?
- מילת מפתח מרכזית שחשוב לדבר עליה כשבאים לענות לשאלות מה זה SEO או מה זה קידום אתרים היא "תהליך". SEO הוא תהליך מכיוון שעוד לפני שמתבצעות במסגרתו פעולות כלשהן בפועל נדרשת עבודת הכנה יסודית וגיבוש של אסטרטגיה שיווקית באינטרנט שתהיה מדויקת (בין היתר, הכנת מחקר מילים מקיף ובניית היררכיה באתר על בסיסו). בנוסף, מדובר בתהליך מכיוון שהאימפקט של העשייה אינו מיידי (אבל כאמור בא לידי ביטוי לטווח ארוך במיוחד). פרק הזמן שיש להקדיש ל- SEO Marketing משתנה ממקרה למקרה – בהתאם למצב ההתחלתי של העסק, לעוצמת השחקנים האחרים בתחום הפעילות, לכמות הביטויים החשובים מבחינתו (כלומר אלה שעבורם הוא רוצה להיות מדורג בצמרת הגבוהה), לרמת התחרות של אותם ביטויים ועוד – אבל באופן עקרוני מדובר על כמה חודשים לפחות, ואם התחום תחרותי במיוחד זה עשוי לקחת גם שנים עד להגעה לתוצאות הראשונות בגוגל (כשכמובן שגם תוך כדי התהליך אפשר לראות תוצאות ורווחים בזכותן).במהלך אותם חודשים, יש צורך בתקציב עבור מהלכים כמו כתיבת תוכן, בניית קישורים מאתרים אחרים שימליצו על האתר שלכם וכו'. כדאי כמובן גם להפקיד את הפרויקט בידי מומחה SEO מיומן ועתיר ניסיון (קראו כאן איך למצוא אותו), ובקיצור SEO הוא השקעה – אבל כאמור השקעה חכמה במיוחד.לייעוץ קידום אתרים לחצו כאן.
3 המרכיבים החשובים של קידום אורגני SEO
קידום SEO – שנקרא גם קידום אורגני בגוגל כולל 3 מרכיבים מרכזיים:
- אופטימיזציה של הקוד באתר.
- כתיבת תכנים מותאמים ל-SEO- כלומר גם לפי הכללים העדכניים של מנועי החיפוש וגם מעניינים ובעלי ערך מוסף לגולשים.
- בניית קישורים – מאתרים סמכותיים ורלוונטיים ומאתרי חדשות גדולים.
רק יישום מקצועי של כל אחד מ-3 המרכיבים הנ"ל ושילוב מושכל ביניהם מוביל לתוצאות הטובות ביותר האפשריות ולמיצוי ההשקעה.
כעת נרחיב על כל אחד מהמרכיבים הנ"ל.
אופטימיזציה לקוד באתר
הרכיב הראשון בכל תהליך SEO הוא כאמור אופטימיזציה טכנית לקוד באתר. בין הפעולות שיש לבצע על-מנת שגוגל יתרשמו מהאתר ויעניקו לו ציון גבוה במיוחד בסעיף זה הן:
- ניכוש שגיאות בקוד ה-HTML – באמצעות כלים מתקדמים דוגמת ה-W3 Validator.
- האצת מהירות הטעינה של האתר – פרמטר שגוגל מייחסים לו משקל נכבד, וכך גם הגולשים (מפני שהורגלנו בקבלת מענה מהיר מאוד באינטרנט, כך שגם עיכוב של 2 שניות בטעינת עמוד מסוים עלול לגרום לנו לנטוש אתר). בהתאם לזאת, שירותי SEO כוללים פעולות רבות שמבטיחות עלייה מהירה של כל דף באתר.
- יצירת היררכיה מדויקת בכל עמוד ובתפריטים באתר – מבחינת כותרות ותתי כותרות (או כמו שגוגל קורא להן, H1, H2, H3 וכו'). כמובן שהיררכיה צריכה להתבטא גם בתפריטים באתר, כאשר אל העמודים המרכזיים באתר שלכם יש ליצור קישורים מהם, כך שלגולשים יהיה פשוט וקל לנווט אליהם ולמצוא אותם.
- יצירת מפת אתר xml – הדרך הנכונה לספר לגוגל מה יש באתר. קובץ מפת האתר מסביר לגוגל מהי ההיררכיה באתר ומהם העמודים החשובים לכם ביותר. כדי לאפשר לגוגל לסרוק את מפת האתר באופן מיטבי, יש להעלות אותה לכלי מנהל האתרים.
- הגדרת תגיות מטא לכל דף – פעולה חשובה מאוד במסגרת קידום SEO – הוספת תגיות כותרת ותיאור בכל אחד מהעמודים באתר עשויה לשפר במידה ניכרת את הדירוג במנועי החיפוש. בנוסף, כותרת מושכת ותיאור מסקרן, שמכילים את מילות המפתח אותן אתם מבקשים לקדם בעמוד, מגדילים את הסיכוי שהגולש שעובר על תוצאות החיפוש יבחר באתר שלכם ויקליק על התוצאה שלו לקבלת מידע נוסף.
- הגדרת תגים לכל תמונה – גוגל לא יודעים להבין אלמנטים ויזואליים (לפחות בינתיים. החברה עובדת על זה). כדי שגם התמונות באתר שלכם יתרמו לתהליך הקידום, רצוי "להסביר" לגוגל מה יש בהן – באמצעות הגדרת כותרת, תיאור ותגית Alt שמכילה את אחת ממילות המפתח אותה אתם מקדמים בעמוד בו התמונה נמצאת.
העשרת האתר בתוכן איכותי
- בשנים האחרונות, המרכיב העיקרי בתשובה לשאלה מה זה קידום אתרים הוא תוכן. ליתר דיוק, תוכן איכותי, ובעצם – תוכן איכותי ובשפע. למעשה, אין SEO בלי תוכן שעונה על שני הקריטריונים הנ"ל.ככל שהאתר שלכם עשיר יותר במידע עדכני, אמין, מקיף ומועיל, כך גם גוגל מעניקים לו ציון גבוה יותר וגם הגולשים מתרשמים ממנו כבעל ערך (ולכן גם העסק הופך מבחינתם לכזה שכדאי ליצור איתו אינטראקציות שונות – ובפרט לקנות מכם מוצרים ושירותים רלוונטיים).עוד כדאי לדעת שגוגל אוהבים אתרים שמתעדכנים כל הזמן, ולכן קידום אורגני SEO חכם הוא כזה שכולל תוכנית תוכן מסודרת – שמאפשרת העלאה של תכנים באופן קבוע, ולאורך זמן. על-מנת לגבש תוכנית תוכן כזו, נעזרים במחקר מילות מפתח ובמחקר מתחרים, וכמו כן מבצעים אפיון מדויק של קהל היעד של העסק והאתר. על-מנת להגיע לתוצאות אופטימליות, כדאי למנף גם את הידע שלכם כמומחים בתחום האתר שלכם, הן לתוכנית התוכן והן לתכנים עצמם.
המלצה נוספת היא לשדרג באופן כללי את חוויית המשתמש באתר. מפתח אחד הוא יצירת ניווט נוח וקל (ובמיוחד כשהאתר כבר כולל כמות גדולה מאוד של תכנים) דרך התפריטים השונים באתר והוספת קישורים פנימיים בתכנים שלכם, עוד מפתח הוא העיצוב, וחשוב גם להקדיש תשומת לב לדפי 404 (גם לוודא שאין קישורים שבורים שמוליכים לעמוד שגיאה וגם לעצב הודעת שגיאה ידידותית לגולשים במידה והם כבר מגיעים לדפי כאלה).
בניית קישורים
המרכיב השלישי במסגרת תהליך SEO הוא יצירת פרופיל קישורים עשיר.
חשוב מאוד להדגיש: לינק איכותי משפר את הדירוג של האתר, לינק שגוגל חושדת בו – לא משפר, ואפילו עלול להזיק (גוגל מענישה, ובחומרה, אתרים שמפרים את המדיניות שלה לגבי קישורים). בהתאם, יש להקפיד על קישורים טבעיים בלבד, כלומר כאלה שיוצאים מאתר אמין, סמכותי, איכותי ולא פחות חשוב, כזה שיש לו זיקה אמיתית לאתר שלכם. גם התוכן שבתוכו משולב הלינק חייב להיות בעל ערך אמיתי ובנושא רלוונטי, ועוד דגש הוא הטקסט שעליו מולבש הקישור – טקסט טבעי עדיף על פני הוצאת קישור ממילת המפתח המדויקת שאתם מקדמים באתר שלכם.
דרך יעילה במיוחד ליצור את המרכיב הזה במסגרת קידום אתרים SEO היא החלפת קישורים עם אתרים רציניים. דרך שנייה היא פוסט אורח בבלוגים נחשבים, ועוד אופציה שחשוב לנסות היא פרסום מאמרי תוכן באתרי חדשות.
שירותי SEO משתלמים במיוחד
לינקשייק מבצעת קידום אתרים SEO מאז 2006. לאורך השנים, שדרגנו מאות אתרים של עסקים במגוון רחב מאוד של תחומים, כך שצברנו ידע וניסיון רחבי היקף במיוחד. מאות הלקוחות המרוצים שלנו הם ההוכחה הטובה ביותר להצלחות של החברה – וליכולת לספק תשואה משתלמת מאוד להשקעה ורווחים גבוהים עבורכם.